Stel je persoonlijke vraag #11

Correctie: oppaswerk zou je moeten aangeven bij de belastingdienst en dan zou je dus ook nog belasting moeten afdragen van dat bedrag. En bovendien krijgen de meeste oppaskrachten geen 8% vakantiegeld. En niet doorbetaald bij ziekte. En geen pensioen. En geen verzekeringen. etc etc. In feite houden ze dus veel minder over.

5 likes

Ja zou je moeten doen, maar ik kan je garanderen dat de meesten dat niet doen haha. Ik heb het nu misschien ook eerder over mensen die oppassen als bijbaantje (naast studie) en niet als hoofdbaan. Maar ja je hebt gelijk, als je dit als fulltime baan doet dan moet je wel rekening houden met dat soort dingen!

Ja!

1 like

Dat is echt wel veel te weinig hoor :confused:

3 likes

Veel te laag (tenzij je 14 bent)!

Ja mag toch hopen van wel zeg??? Hallo moet niet gekker worden zeg haha. Dus meerdere kinderen, dagje weg, levert je dan misschien 40 euro op (uitgaande van 8 uur?)? Vind dat echt bezopen

6 likes

Er zijn gastouders in overvloed en ja, die betaal je 5-7 euro per uur. Daarvoor krijg je ook toeslag van de belastingdienst. Echter, een gastouder vangt nog meer kinderen op! Ik vind een zwarte oppasbaan qua uurloon niet te vergelijken met werken als gastouder. Maar gok wel dat daar die lage uurlonen voor de oppas vandaan komen.

De gewone, betrouwbare, lieve oppas die komt als jij eens lekker een avondje uit wilt? Die zijn moeilijk te vinden!

2 likes

Maar een gastouder heeft normaal meer kinderen ? Dus dan per kind 5-7 euro?

Ja!

Edit; even nagelezen maar max 6 kinderen (incl evt eigen kinderen). Is 6 x 5-7 euro per uur (de vraagouder betaalt ook nog 1-2 euro aan een bureau). Dus bij 5 euro 30 euro per uur. Maar gastouders zijn wel zzpers he, dus gaan nog veel kosten af en niks bij ziekte ed. Dus ook echt geen vetpot lijkt me :woman_shrugging:t3:

Snap ik heeel goed. Maar misschien kan je een keer een berichtje sturen en zeggen dat je er over hebt nagedacht maar vijf euro toch te laat vindt. Weet je, dan zoekt ze maar een meisje van 16 die niet weet wat een luier is.

1 like

Snap ik heeel goed. Maar misschien kan je een keer een berichtje sturen en zeggen dat je er over hebt nagedacht maar vijf euro toch te laag vindt. Weet je, dan zoekt ze maar een meisje van 16 die niet weet wat een luier is.

2 likes

Ja maar het zijn je KINDEREN!!!

14 likes

ja en dat is dus het scheve. Je kostbaarste ‘bezit’ maar degene die voor ze zorgt een skeer bedrag betalen.

2 likes

Als jij er toevalling zin in hebt en desnoods gratis een dagje met ze op pad zou gaan? Dan prima toch, dan is een paar tientjes extra bovenop een leuke dag hebben, best prima. Maar in dit geval ben je echt aan het werk en als je dat gevoel er ook bij hebt? Dan moet je echt niet genoegen nemen met 5 euro.

2 likes

Ohhh ik word hier echt razend van. Schaamteloos vind ik het! Het zijn je fucking kinderen en je besteedt hun zorg en veiligheid uit. Daar betaal je dan ook naar :rage:

6 likes

Deze discussie is al vaker teruggekomen en ik ben het helemaal met jullie eens dat je fatsoenlijk betaald moet krijgen. Maar in mijn omgeving betalen mensen hun oppas dat gewoon niet. Ik ging op een gegeven moment bij kennismakingen met nieuwe oppasgezinnen 6 euro vragen en ik ben nooit meer gebeld. Ik heb nu sinds een paar weken pas eindelijk wat gezinnen die 7/7,50 betalen. Dus ja lastig. Er blijft toch dat imago hangen dat je betaald krijgt voor niks doen als de kinderen slapen, dus mensen willen niet veel betalen. En het is ook niet makkelijk om na een jaar of twee jaar tegen mensen waar je dus vaak komt en wiens kinderen je leuk vind te zeggen dat je meer betaald wilt krijgen voor het werk dat je doet.

1 like

Ik ben het helemaal eens met een fatsoenlijk uurloon, maar vind de hoeveelheid kinderen daar dan weer geen invloed op hebben.
Ik had met een tweeling van 1,5 echt niet meer werk voor mijn gevoel aan die tweede. Alles ging gewoon lekker tegelijk en achter elkaar aan. En met 3 jonge kinderen vond ik ook niet heftiger dan 1.
En ‘maar 1’ die toch lekker ligt te slapen wil je ook gewoon een normaal uurloon voor krijgen.
Bij meer dan 3 kinderen zou ik er misschien anders over denken (en ik zou op mijn leeftijd etc überhaupt niet meer betaald gaan oppassen), maar verder vind ik gewoon fatsoenlijk uurloon (10-15 euro p.u) ongeacht hoeveel kinderen en wat ze aan het doen zijn.

1 like

Ja dit vind ik ook @Maestoso

1 like

Dit inderdaad! En je vroeg straks voordat je erheen ging toch niet voor niks wat wij een normaal bedrag zouden vinden? Dat had je toch mee kunnen nemen in het onderhandelen, maar het lijkt alsof je überhaupt niet onderhandeld hebt?

Wel goed dat je alsnog geappt hebt ipv het eerst aangaan en dan eventueel alsnog!

2 likes

Ik heb net 5,30 (!!) betaald voor een kleine pumpkin spice frappuccino, omdat ik wel eens wilde weten waar iedereen zo lyrisch over is. Maar mijn god, wat is dat smerig, ik heb ‘m weggegooid, hoezo vindt iedereen dit zo lekker?

Vind jij pumpkin spice drankjes lekker?

• Ja
  • Nee
  • Nooit geprobeerd (tip: nooit proberen)

0 stemmers