Ik heb precies hetzelfde. Ik kijk er altijd naar uit als iets (leuk of niet leuk) is afgelopen en tel ook heel vaak de uren af. Heb ook bijna nooit dat ik het jammer vindt dat iets is afgelopen, ook al geniet ik er in het moment wel van.
Ik weet het niet, er is wel een keer een vlecht van me afgeknipt, niet heel lang, denk zo’n 15 cm? De kapster vroeg toen of ze die mocht houden en ja dat vond ik prima. Ik was een jaar of 10 maar ik heb geen idee wat ermee gebeurd is. Misschien is het dus gedoneerd.
Ja zo herkenbaar! Ik heb ook altijd haast en wil alles zo snel mogelijk doen, ook al zit ik niet aan een tijdschema vast.
Heb jij een begrafenisverzekering?
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Ja ik heb dit ook! Voel me ook bijna altijd gehaast daardoor denk ik. Best vermoeiend eigenlijk
Ik ben deels uitgekocht als kind, maar de verzekeraar waar mijn ouders dit bij gedaan hadden is inmiddels failliet dus er komt maar een klein bedrag vrij tegen die tijd.
Ja mijn moeder zei me dat ook afgelopen weekend, maar dat is maar 3000 euro en dat is te weinig voor de begrafenis die ik in mn hoofd heb dus moet er nog iets bij nemen
Ik heb die heel lang niet gehad en mijn oma was altijd heel boos op mij daarom. Toen mijn opa dood ging, heeft ze alle rekeningen bewaard en dit allemaal onder mijn neus geschoven. Dit moeten mensen betalen als jij dood gaat en je hebt geen verzekering. Dus toen heb ik er toch maar een afgesloten…
Ik zou me een beetje schamen als ik dat zou doen.
Ik reken eigenlijk altijd te weinig voor vrienden. Voel me zo’n sukkel als ik bijvoorbeeld 11,62 terugvraag, dus dan zeg ik: doe maar 10 e. En vaak laat ik het ook zitten of zeg ik: de volgende keer betaal jij dan gewoon, want ik vind apart afrekenen en alles nauwkeurig splitten altijd een beetje afdoen aan hoe leuk iets is. Een aantal mensen hebben daar misbruik van gemaakt en dan ben ik wel wat strikter erin trouwens. Ik heb vrienden die er wel heel nauw op zijn en dat moeten ze zelf weten maar ik vind het altijd toch een beetje sneu. Laat staan als ze meer terug zouden vragen.
Als ik teveel koop verdeel ik dat altijd over iedereen. En als niemand iets mee wil nemen haal ik dat bedrag af van het ‘gezamenlijke’ bedrag voordat ik de kosten verdeel.
Weet jij hoe zo’n zakje heet?
- Ja
- Ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker
- Nee
0 stemmers
Het antwoord is: gripzakje
Als je ‘ja’ of ‘ik denk het wel’ hebt gestemd, had je het goed?
- Ja
- Nee
- Nee, maar ik ben het er niet mee eens want het heet anders en ik ga je nu vertellen hoe…
0 stemmers
Ik moest hier om lachen
Volgens mij hechten oudere mensen meer waarde aan de begrafenis/crematie, snap sowieso het belang van een dure, beklede kist niet. Terminaal familielid had zelf een kist gebouwd, waren de oudere generaties door in shock. (Ik ook, maar meer omdat er een heel geouwehoer van regels omheen ging)
Ik denk dat die mensen er voldoende zijn, maar dat het niet mijn vrienden zijn.
De gierigste die ik ken is een van mijn collega’s. Hij laat ons nooit te veel betalen, maar zorgt wel altijd dat hij PRECIES betaalt wat hij heeft gehad. Hij zou nooit een keer de rekening splitten als hij een goedkoper drankje heeft gehad of spontaan een portie snacks betalen. Meestal zegt hij: ik heb niets van de nacho’s gehad dus die betaal ik ook niet!. Vaak gaat hij wat eerder weg zodat hij precies kan afrekenen wat hij zelf heeft gehad. Hij kan dan ook vermijden om mee te betalen aan de fooi. Ik vind dat al best gierig en opvallend (maar ja he, keuzes) maar te veel terugvragen heb ik oprecht nog nooit meegemaakt. Of die mensen zijn er zo bedreven in dat het me niet opvalt, zou ook kunnen. Zit er nooit zo heel erg bovenop en het zou me dus niet opvallen tenzij het echt grote afwijkingen zijn, dus het zou best kunnen dat ik al jaren structureel opgelicht word door mijn vrienden en het gewoon niet weet.
Ik ken het als grijpzakje…
Ik ken het als drugszakje
Ziplock inderdaad.
probeer eerst alleen naar de mensen te kijken en niet gelijk de tekst.
wat zag jij eerder?
- gebit
- wenkbrauw
- geen idee eigenlijk
- ik heb toch eerst de tekst gelezen hihih…
0 stemmers
Scrollend op telefoon, dan valt die afwezige wenkbrauw direct op.
Is ziploc(k) niet de merknaam?