Ja maar, liever te formeel.
Ik heb een keer iemand aan de gesproken met geachte dr. van de L. en ik kreeg een heel gefrustreerde mail terug met heel passief agressief prof. dr. van de L. erin. Sindsdien zorg ik dat ik altijd iemand titel check voordat ik mail, vooral artsen, want die hebben een fragiel ego. Als ik niet zeker weet of het drs. of dr. is spreek ik maar aan met dr. want dan denken mensen dat ik ze hoog heb zitten.
Hoewel het tot op zekere hoogte wel invoelbaar is. Ik hoorde gisteren in de bus een gesprek van een student die een beetje bang was voor een van haar docenten omdat ze haar had gemaild met âhai Angelaâ en âAngelaâ had teruggemaild dat ze daar niet van gediend was en aangesproken wilde worden met prof. dr. Weetikveel. Student was hier erg verontwaardigd over, wat ik een beetje raar van haar vond. Ik was nooit op het idee gekomen om mijn docenten aan te schrijven met hun voornamen. Zelfs als ik best nauw met iemand samenwerkte herhaaldelijk mailtjes terugkreeg met âgroet, Janâ eronder, durfde ik het nog niet goed aan om diegene echt te gaan mailen met âHoi Janâ.