Stel je persoonlijke vraag #11

Omdat ik me eraan erger.

2 likes

Ik vind hee of hé echt zo lomp.

2 likes

Als ik met mijn moeder bel zeg ik vaak “ha moeders”

12 likes

Zo kan het wel, haha. Vind het een lompe aanhef voor een mail. Maar dat komt misschien omdat ik mijn mail (bijna) alleen voor werk gebruik en collega’s zo niet aan zal spreken.

2 likes

Voor e-mails vind ik hi altijd wel chill als ik niet te formeel wil zijn, maar degene ook niet echt ken. Hoi/hai/hee vind ik dan weer net te awkward ofzo

Vooral in het Engels als ik het moet adresseren aan een vrouw, of ik dan ms of Mrs moet gebruiken.

2 likes

Ik vind hé/hey/hee in het pratende leven heel normaal en leuk en prima, maar als ik daar een mail mee begin heb ik altijd het gevoel alsof het op een toon is waarbij er daarna haast onvermijdelijk een berisping volgt. Alsof je tot de orde geroepen wordt. Hé Fredje, hoezo heb jij dat rapport nog niet gestuurd?!

4 likes

Ik ga zelf vaak voor ms! Met mrs wordt vaak een getrouwde vrouw bedoelt en met miss een ongetrouwde vrouw, ms is neutraal.

1 like

Oh God Same

Als ik met Mn ouders praat ben ik sowieso een walgelijke Jiskefet (seniorenkorting als je t nog kent) persoonlijkheid. Ik weet niet wat het is, maar ik heb altijd de neiging heel ludiek te praten tegen Mn oudjes.

9 likes

Laatst mailde ik een professor, maar wist niet zo goed wat ik als aanhef moest neerzetten en wel/geen titels of alleen achternaam. Na wat overwegingen besloot ik gewoon Dear + zijn hele titel (stond zo op de website van de uni) neer te zetten.
Krijg ik een mail terug, sluit hij m hem af met alleen de eerste letter van zijn voornaam haha. Zo van:

Thanks
F

11 likes

Ik ben die meme als ik iemand belangrijks moet mailen.

“Hooggeachte weledele professor,

Lorem ipsum,

Met de allervriendelijkste doch professionele groet,

Leeuw

En dan terug krijgen

“He leew

Sgoed

Groet,
Professor”

75 likes

“Dat je maar de tyfus in je oogbal mag krijgen” wil ook nog wel eens goed werken!

Ik begin mails overigens vaak met goedemorgen / goedemiddag / goedenavond / goedendag. Tenzij het heel formeel is, of juist weer zo informeel dat je met ‘hoi’ kan beginnen, kan dat altijd eigenlijk wel.

9 likes

Mijn moeder is gelukkig verzekerd en mijn vader krijgt het (nu iig) zeker via zijn werk vergoed. Zou anders echt niet weten wat ik zou moeten doen

1 like

Lectori salutem

3 likes

Ze hebben beide een map met alle formulieren en wensen. Ik geloof dat ik het 1 op 1 aan de uitvaartondernemer kan geven (die weten ze ook) zonder een woord te zeggen. (Vind ik trouwens best confronterend om steeds te zien als ik mijn jas ophang)

2 likes

Mijn moeder heeft zich rot gezocht naar haar paspoort na het overlijden van mij vader :sweat_smile:

1 like

In principe wordt een rekening direct geblokkeerd/of moet je doorgeven dat de rekeninghouder is overleden. Je kan dan wel de rekeningen vd begrafenisondernemer oid aan de bank geven zodat dit wel gewoon betaald kan worden.

2 likes

Mijn vader is verzekerd (en ik trouwens ook al moet ik de polis volgend jaar overnemen vertelde hij toevallig vandaag), maar ik weet van m’n moeders uitvaart dat het best basic is wat je allemaal vergoed krijgt, dus je moet snel bijbetalen. Je krijgt een soort standaard pakket maar voorgekozen opties. Wil je bijvoorbeeld andere letters op de kaart of nog een gedichtje ofzo erbij dan moet je bijbetalen, wil je 10 minuten langer de zaal om afscheid te nemen dan moet je bijbetalen etc. Allemaal heel logisch maar dan komen er dus wel kosten bij. Maar wel fijn dat de hoognodige dingen in ieder geval verzekerd zijn.

1 like

omg haha ik moest lachen, dit is inderdaad een leuke grap die ik zou maken :joy::joy: sorry

5 likes

De ergste variant hiervan vind ik als een luie leraar afsluit met

Vr. Gr.

13 likes