Stel je persoonlijke vraag #11

Ik vind een “schat” heeeel anders dan een haiii of een bepaalde smiley. Dat waardeer ik ook niet, maar dat zegt meer over iemand (negatief) dan een begroeting of smiley gebruik vind ik.

Het likkt me ergens wel handig. Je kan bijv je kat lokken en dan zo even zn buikje aaien.

2 likes

2 plateau wc’s hier in huis en ben ik blij mee, dan kun je tenminste goed je eigen creaties bekijken :sunglasses:

4 likes

Ik wil ze sowieso niet als huisdier, op 2 of oo 4 poten haha

thats the spirit, nooit advies aannemen van een vreemde

(maar dan zit je op een forum verkeerd)

2 likes

Ik heb inmiddels 9 paar van sandalen tot Chelsea boots van creepers tot dat model dat iedereen heeft en ik vind ze stuk voor stuk fantastisch

5 likes

Oh gelukkig dan val ik nog mee met mn 5 paar! Al moet ik binnenkort denk ik een paar vervangen want die vallen bijna uit elkaar (voel de buitenrand al met mn teen)

1 like

150+ euro voor schoenen die je 3 weken martelen en je voeten dood maken.

3 likes
Roddel

Ik werkte in een hotel als receptioniste en had toen een stiekeme relatie met één van de vaste gasten :upside_down_face: Ik woonde toen nog bij mijn ouders en die wisten van niks dus ‘s avonds na mijn shift ging ik stiekem bij hem slapen in z’n hotelkamer. Mijn collega’s mochten alleen niet weten dat ik in het hotel bleef dus ik ging zogezegd naar huis en dan belde mijn vriend 2 min later naar de receptie ‘hoi kan je even komen kijken in kamer 401 want m’n tv/lamp/kluis/douche werkt niet’ en dan ging m’n collega dus kijken en kon ik ongezien het hotel weer binnenglippen.

Helaas ging dit één keer fout omdat m’n collega al terug naar beneden kwam via het trappenhuis en ik ging net naar boven met m’n koffertje :sweat_smile: Toen ik besefte dat hij naar beneden kwam ben ik heeeel snel naar de keuken gerend omdat ik dacht dat hij me dan niet zou zien/vinden maar hij was me gevolgd en toen stond ik daar om 23:20 met een koffertje in m’n hand in de keuken terwijl ik 5 min daarvoor zogenaamd naar huis was gegaan. Heb het toen opgebiecht want ik wist echt geen excuus te bedenken. Maakte het wel een stuk makkelijker en hij heeft het nooit aan m’n baas verteld. Gelukkig maar want dan was ik waarschijnlijk ontslagen. Uiteindelijk zijn andere collega’s het ook te weten gekomen en mijn ex-collega/goede vriend zegt dat er nog regelmatig over geroddeld wordt met nieuwe stagiaires, ach ze doen maar.

Maar goed, we zijn nog steeds samen dus het was het wel waard haha

100 likes

Soort van. Was niet mijn leidinggevende op dat moment maar kon me wel een baan bieden als daar iets tegenover stond. Wel minder vervelend want dan zit je nog niet in een machtspositie. En een begeleider die opeens begon (en doorging) over dat zn vrouw niet genoeg seks wilde maar dat hij ook zn behoeftes had. Weet nog steeds niet wat ik daarvan moet denken. Voelde me niet direct geïntimideerd maar wel super super ongemakkelijk en sindsdien vermijd ik praatjes met m. En wel vaker minder expliciete dingen met een ondertoon waar je net niks van kan zeggen.

2 likes

Ik heb weinig appelkennis en als ik het eet doe ik het meestal in stukken door de yoghurt. Maar granny smith is toch heel zacht? Van die appeltaartappels? Oh nee toch niet dat is jonagold.

Granny smith zijn die groene, harde appels.

1 like

Oh het tegenovergestelde dus!

1 like

Wow dit vind ik gewoon schokkend.

8 likes

Ik zit alleen op kantoor (bijna iedereen is vrij op vrijdag) en heb de laatste weken elke dag zo’n kwartier overgewerkt die ik niet betaald ga krijgen. Hoelaat ga ik naar huis? Ik moet officieel tot 17.

• 16:00
  • 16:15
  • 16:30
  • 16:45
  • 17:00

0 stemmers

kun je al je werkzaamheden voor 17u af hebben?

Mijn baas factureert ook een kwartier extra werk door aan de klant. :face_with_hand_over_mouth: Dan denkt ie ook niet van: joh, dat kwartiertje factureren we niet.

Ja, sowieso. Heb 3 taken en die gaan me sowieso lukken.

1 like

Mee eens! @NewBlood als jij niet hebt afgestemd met je leidinggevende dat je vandaag graag eerder weg zou willen omdat je andere dagen wat langer bent gebleven vind ik niet dat je zelf kan beslissen dat je eerder weg mag.

Mijn collega heeft dit vorig jaar ook een keer gedaan, ik was een dagje vrij en haar werktijd is tot 17:30 uur. Toen ik de volgende dag op kantoor kwam zag ik dat haar laatst verzonden e-mail om 5 uur was en er na vijven nog allemaal emails binnen waren gekomen die onbeantwoord en ongelezen waren. Een en een is twee, dus ik wist wel dat zij om 5 uur weg was gegaan zonder het te overleggen.
Tuurlijk is een half uurtje eerder weg geen probleem, maar ik vond het echt niet netjes dat ze zomaar weg was gegaan. Want ze had in haar urenoverzicht gewoon genoteerd dat ze tot 17:30 op kantoor had gezeten. Ze schaamde zich natuurlijk ontzettend toen ik haar erop aansprak en daarna is het ook nooit meer gebeurd. Als ze het had gevraagd was het geen probleem, maar dit vond ik echt niet tof.

4 likes

Ligt eraan wat de afspraken zijn. Ik bepaal mijn eigen tijden. Regels hier zijn: als je werk maar gedaan is, hoef jij niet per se je uren tot op de minuut te maken. Wel binnen de perken hè, maar ik ga gerust een uurtje eerder weg als ik daar eens zin in heb of het komt beter uit. Als ik daarvoor toestemming aan mijn leidinggevende zou vragen, rolt ze met haar ogen.

26 likes