Stel je persoonlijke vraag #12

Haha ok, gaan we!

Spreken we volgende zaterdag af?

  • Gezellig, tot de 23ste!
  • Ja leuk, ik zie je de 30ste.

0 stemmers

Maar wie zegt dit nou?!?! Ik gebruik altijd ‘deze’/‘aanstaande’ of ‘volgende week’.

37 likes

Komende zaterdag is de 23e, volgende zaterdag is de 30e.

7 likes

Dat vind ik zo’n raar concept, met een stok tussen je benen huppelen.

Ik vind dit dus eigenlijk lastig. Als de afslag al te zien is en iemand zegt volgende, dan neem ik niet die want dat vind ik deze. Maar als we gewoon op een weg van 50 km rijden met amper afslagen dan vind ik volgende wel eerstvolgende.

2 likes

@millefeuille je bericht is verwijderd. Het plaatsen van screenshots van gesprekken is niet toegestaan op dit forum. Graag even de huisregels doornemen:

Huisregels

1 like

Oepsie, had ik moeten weten!

Daarom zeg ik altijd “spreken we zaterdag de 30e af?”, dan is het voor iedereen duidelijk haha

1 like

Huh ik snap de uitslag van deze poll echt niet. Volgende zaterdag = aanstaande zaterdag. Ik snap niet dat hier discussie over mogelijk is.

Edit: nou heb ff gegoogeld, ik lees hier dat het beide kan: https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1437/volgende_zaterdag/. Maar ik vind het ZO raar, dit is toch vragen om miscommunicatie? Niemand in mijn omgeving gebruikt volgende zo (gelukkig).

5 likes

Ja laat me even mijn kompas uit mijn zak halen want ik ben een zeeman in de 17e eeuw :roll_eyes:

11 likes

Bij mij zijn de antwoorden voor de twee vragen verschillend, ben benieuwd of dat voor de rest zo is.

  • Bij beide polls de eerste optie
  • Bij beide polls de tweede optie
  • Verschillende opties

0 stemmers

Ik denk dat het in deze te maken heeft met dat mensen denken volgende (week) zaterdag en niet (eerst)volgende zaterdag. Ik zeg zelf nooit volgende zaterdag maar volgende week zaterdag om verwarring te voorkomen :smile:

6 likes

Ik bedoel dat ik bijvoorbeeld bij de vragen over ‘volgende weg’ de eerste optie van de poll heb gekozen en bij ‘volgende zaterdag’ de tweede optie. Dus vroeg me af of er meer mensen waren die dus ‘volgend’ op verschillende manieren opvatten op basis van de context. :sweat_smile:

3 likes

Maar de optie met de meeste stemmen staat altijd bovenaan, dus misschien klopt ‘ie straks niet meer

Oh ja niet aan gedacht, maar dat is toch pas nadat je gestemd hebt?

1 like
  • Chris Hemsworth
  • Liam Hemsworth

0 stemmers

Dat je daar in deze tijd openlijk voor uit durft te komen. Respect!

2 likes

WIE?

21 likes
  • Chris Hemsworth
  • Chris Evans
  • Chris Pratt

0 stemmers

Kut. Ben ik Chris Zegers vergeten! Voor de LOLZ.

24 likes