Stel je persoonlijke vraag #12

Het is ongeveer 1 uur met openbaar vervoer. Maar gelukkig is hij in het weekend standaard in mijn woonplaats.

Maar eigenlijk allemaal niet. Eerst het randje van het koekje en dan het middelste gedeelte (koekje+ster). Dus wel hapje voor hapje maar wel met poespas dus.

Grapje ik las niet goed.

4 likes

In 1 hap

14 likes

Bedank jij mensen (hand opsteken oid) als ze je “voor” laten gaan bij het zebrapad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En bij een stoplicht?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ligt eraan. Bij van die mensen die aso hard aan komen zetten en dan op het laatst hard moeten stoppen niet. Dan loop ik ook extra langzaam. Maar als mensen gewoon netjes stoppen en niet wannabe stoer doen dan vaak wel.
Bij een verkeerslicht overigens niet want dan moeten ze sowieso stoppen als ze rood hebben. Of bedoel je echt als hun groen hebben en ze laten je dan alsnog over?

5 likes

Bedoel je bij die eerste vraag dat je mensen bedankt die jij eigenlijk voor had moeten laten gaan, maar zij voor jou wachten? Of dat in dit geval ik de voetganger ben, die wil oversteken bij het zebrapad en dat ik de automobilist die voor mij stopt (wat dus moet bij een zebrapad) bedankt?

Als jij de voetganger bent!

1 like

Jaa de grap is dus dat je als automobilist verplicht bent om bij een zebrapad te stoppen :crazy_face:Staat een boete op van 380,-
(https://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/?boete_tree=22334,22273,22075,21957,21912#beslissingpad2233422273220752195721912)
Voor door rood rijden krijg je 240,-
(https://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/?boete_tree=22317,22272,22075,21957,21912#beslissingpad2231722272220752195721912)

1 like

Alleen voor dat eerste wordt volgens mij nooit gecontroleerd, want als je zelf niet gewoon schijt leert hebben bij bepaalde zebrapaden stoppen ze nooit. Zelfde voor fietsers overigens die denken dat het niet voor hen geldt. Ben een beetje een kamikaze voetganger. Als iemand me voor laat terwijl ik daar geen recht op heb steek ik wel mijn hand op. Maar heb toch vaker een andere vinger nodig.

14 likes

Als auto’s stoppen omdat ik voorrang heb bedank ik niet. Vind t vaak juist irritant als mensen voorrang geven waar ze zelf voor mogen. Ik verwacht het niet, ik stop zelf al en diegene houdt eventueel weer andere mensen op etc. Ondanks die frustratie bedank ik dan trouwens wél

8 likes

Ik gun wielrenners niks omdat ze normale fietsers ook niks gunnen.

Met hun aanstellerige lyrcra en bidons razend en constant fietsbellend over fietspaden midden door de stad jakkeren, hoop altijd dat ze vallen.

38 likes

Ik ben verhuisd van een plek waar je op ieder zebrapad van je sokken wordt gereden, naar een plek waar iedereen braaf stopt als je oversteekt. Wist niet wat ik meemaakte, zo keurig allemaal.

4 likes

Automobilisten moeten ook sowieso stoppen bij een zebrapad als er een voetganger wil oversteken! Staat ook een flinke boete op. Wat dat betreft niet anders dan een stoplicht dus.

Ik steek alleen mijn hand op als iemand me vrijwillig voorrang geeft waar het niet per se hoeft (dus niet bij rode stoplichten en zebrapaden, wel bij gewone wegen/kruispunten).

1 like

Ja klopt is inderdaad eigenlijk ook echt onzin om ervoor te bedanken, maar als het een lief oud omaatje of opaatje is ben ik wel snel geneigd dat te doen. Best bizar eigenlijk dat mensen dankbaar zijn voor iets wat eigenlijk gewoon verplicht is en dat mensen die echt stoppen voor een zebra eerder uitzondering dsn regel is. Overigens dwing ik mensen soms ook gewoon om te stoppen mits het veilig is en dan krijg ik ook weleens andere “bedankjes” terug haha.

Dat iemand me voor laat gaan bij een verkeerslicht terwijl diegene zelf groen heeft is eigenlijk nog nooit voorgekomen dus op die manier door rood lopen heb ik ook nog nooit gedaan.

Ik ken trouwens ook iemand die zwaait naar iedereen. Als diegene bij een wegversmalling komt en voorrang heeft gaat ie nog de persoon die moet stoppen bedanken dmv een hand op te steken die moet stoppen. Zelfde bij voorrang van rechts, zebra enzo

@Dombo ja weet ik, staat er een beetje krom zie ik nu, maar vroeg me dus af of het om een vrijwillige stop bij groen licht was om de voetganger ondanks rood licht door te laten gaan of omdat je sowieso als voetganger al groen licht hebt en de auto dus rood.

3 likes

Nee helaas niet. Ken wel een paar personen die net aan zijn aangereden en een flinke schadevergoeding hebben gekregen dus ik waag mezelf ook zo het zebrapad over

1 like

Haha ik ben altijd extra aardig tegen fietsers op straat als ik wielren. Netjes bellen, voorzichtig eromheen, ‘bedankt!’ zeggen als ik ze voorbij ga. Even de reputatie van de wielrenner opvijzelen

1 like

Ja normaal hebben die geen bel toch! Dat is te zwaar trappen enz

3 likes

Met de auto 15 minuutjes, met het OV 60 min :face_vomiting:

Hahah ik denk niet dat ik op kan tegen deze diepgewortelde wielrenhaat, maar ik doe toch een poging: het broekje is voor de kussens tussen je benen en op je billen (en dus niet per se voor aerodynamische redenen). Overigens heb ik laatst ook bijna een asociale wielrenner van de sokken gereden omdat hij opeens de weg op schoot. ‘Ik kwam van rechts!!!’ riep ie boos. Ja joe, dat telt dus niet als ik op een voorrangsweg rijd en jij haaientanden hebt :angry:

2 likes

De wuppies werden voor het eerst door AH uitgegeven bij het WK van 2006, toen zat ik al in mijn examenjaar van de middelbare school. Nu voel ik me oud :sob:

8 likes