Stel je persoonlijke vraag #12

Ik zit daar alleen maar van wtf gebeurt er :scream: Kan het amper aanzien en vind het heel ziek (En zou regisseur dan ook een zieke geest hebben vraag ik me dan af, of een steekje los hebben). Net als bij once upon a time in … hollywood en dan hoor je de helft van de zaal lachen? Echt heel raar.

2 likes

Ik moest daar wel lachen, die vechtscene terwijl hij zo stoned als een garnaal was bracht eindelijk beetje actie na 2,5 uur.

Ja vond sommige dingen ook wel grappig, in welke staat Brad Pitt was, maar echt iemand uit elkaar zien klappen en dan hard moeten lachen vind ik wel apart.

Ik douch eigenlijk sowieso bijna altijd ‘s avonds, omdat ik zowat het hele jaar door ‘s avonds koude voeten heb :frown:

2 likes

Ik vind douchen in de winter juist verschrikkelijk. Kom je lekker onder de warme douche vandaan, moet je je alsnog afdrogen en krijg je het weer koud.

13 likes

Hoezo zou de regisseur een steekje los hebben? De Joker is gewoon een established karakter uit een stripboek.

Snap die hele heisa ook niet met “witte gekke man die verheerlijkt wordt” het is Fucking fictieeeeeeeeeeeef

19 likes

Ik ken dus geen enkele friture in limburg die raspatat verkoopt. Helaas

1 like

Schrijver van het karakter bedoel ik dan.
En dat het fictief is maakt toch niet dat het niet verheerlijkt kan worden?

Mijn mening over Joker

Kan me niet herinneren of er werd gelachen, maar ik vond het een bizar goede film. Heb de hele tijd op het puntje van m’n stoel gezeten en snap de kritiek hier ook echt niet.
Vond het totaal geen verheerlijking, geen poging tot feeling krijgen met een witte man die ziek in z’n hoofd is en gewoon een heel goed in elkaar gezette film met mega sterk acteerwerk. Eerste goede DC film in een hele lange tijd en perfect einde dat heel goed in dat universum past en een stukje te gokken over laat.

3 likes

Ik vond het trouwens ook een goede film hoor! En ben het ook niet per se met de kritiek eens, van witte man die verheerlijkt wordt. Zeg alleen maar dat een gewelddadig karakter wel verheerlijkt kan worden en dat je daar kritiek op kan hebben, ook al is het een fictief karakter.
Ik vond het alleen bizar dat er dan zo wordt gelachen in de bioscoopzaal om grof geweld. Daar kan ik niet inkomen. Verder vond ik het een goede film.
(En van Tarantino houd ik ook, maar ook daar vind ik het gelach om geweld apart)

2 likes

hmm, maar je kan toch ook gewoon lol halen uit antwoorden zonder hogere punten te halen? Ik vond en vind het gewoon leuk betrokken te zijn bij college en mezelf te testen met mijn antwoorden. Of is dat dan streberig?

Het gebeurde bij mij vaak dat een docent een vraag stelde en niemand wou/kon antwoorden. Ik kan die pijnlijke stilte echt niet aan dus beantwoordde dan vaak maar de vraag omdat ik het zielig vond voor de docent(e) :frown: Om te laten zien dat we heus wel wat opstaken van de lessen die gegeven waren en diegene geen slechte docent was!

7 likes

Voor mij voelt het in het kader van lachen om andermans ellende, net als in van die funniest home videos. Dat mensen zich pijn doen en andere mensen daar keihard om kunnen lachen. Dat snap ik niet. En ook al is het dus absurdistisch bedoeld, dat maakt niet dat ik persoonlijk het geweld zonder enige vorm van angst/afschuw kan kijken. Echt ver van mijn bed show als je er dan om kan lachen.

1 like

Zelfde dat mensen (:raising_hand_woman:) gaan lachen als iemand die je kent valt. Het is ook niet alsof ik dat écht grappig vind, maar meer een soort van paniek/ongemakkelijkheid/zenuwen.

1 like

Je vindt het irritant dat een docent vragen stelt aan leerlingen waar zij/hij zelf het antwoord op weet? Ik hoop dat mijn kleuters daar anders over denken, anders wordt het een moeilijke week.

12 likes

Bij colleges waar docent totaal geen interactie maakten viel ik juist in slaap. Geloof ook dat je de stof veel beter begrijpt als de docent het er met zijn studenten over heeft ipv alleen maar een saai verhaal afsteekt. Actief leren vind ik iig beter dan passief leren.

3 likes

Tja, horen wel meer dingen bij het leven die ik niet echt grappig vind. Maar dat is een verschil in humor inderdaad, maar zal het nooit begrijpen denk ik. Het zal wel een manier zijn om heftige dingen aan te kunnen ofzo, maar zo keihard lachen in een bios terwijl iemands hersenen uit iemands hoofd liggen, mwah.

12 likes

Ik ben ook nieuwsgierig naar rampzaligheden en ik weet dat iedereen in is staat is tot geweld (iedereen die een sociale wetenschap studie heeft gedaan kent al die onderzoeken denk ik wel). Ik zeg ook niet dat ik het gevoel van iemand pijn willen doen niet ken? Dat gevoel herkent iedereen denk ik wel.
Maar erom lachen is een emotie die ik zelf niet herken en ik het dan ergens schokkend vind om te constateren in zo’n volle bioscoopzaal. Of als iemand keihard lacht terwijl een klein kind ongelukkig hard terecht komt. Ik vind dat alleen maar zielig en niet leuk om te zien. Nieuwsgierigheid naar bare beelden is voor mij iets anders dan erom kunnen lachen.

1 like

Dikke lange warme badjas met capuchon aantrekken zodra je klaar bent met afdrogen en die badjas eventueel eerst op de verwarming leggen. Thuis heb ik altijd in de winter de douche/badkamer warm en ook als ik uitstap maar ik vind het ook naar altijd om zo uit een douche te komen bibberen. En dan vooral een spijkerbroek aantrekken, die dingen worden steenkoud.

1 like