Stel je persoonlijke vraag #12

Kan jij knorren?

• :pig:
  • Nee

0 stemmers

Vind je het moeilijk om empathie te tonen?

• Nee totaal geen moeite mee
  • Soms
  • Ja, ik ben een koele kikker op dat gebied

0 stemmers

Ik heb het wel, denk ik, maar het tonen is niet mijn ding

2 likes

Daar is echt geen pijl om te trekken bij mij.

Het ene moment kan ik traanogen hebben als een mij volledig onbekend iemand overlijdt, aan de andere kant moet ik soms giechelen als iemand heel hard valt of ben ik volledig steenkoud als iemand voor me jankt.

Ben er zelf ook altijd weer door verrast welke vorm van mij opduikt.

23 likes

Sympathie kan ik wel, maar empathie…

klinkt wat ik ga zeggen heel koud, maar ik kan heel goed doen alsof. Werk in de psychiatrie en hoor dagelijks hele verhalen van mensen. Ik kan dan heel goed doen alsof ik het helemaal begrijp en meeleef maar zit ondertussen te denken wat ik ga eten vanavond.

29 likes

Dat doe ik ook, maar dat vind ik niet per se empathie. Want ik kan me niet per se inleven in hoe het voor zo iemand is, of in hoe iemand reageert op een situatie.

sympathy is feeling compassion , sorrow, or pity for the hardships that another person encounters. empathy is putting yourself in the shoes of another, which is why actors often talk about it.

Oh ja, bij mij is het dan meer omdat ik me kan voorstellen hoe verdrietig ik er zelf van zou worden :grimacing:

1 like

Dit is precies wat ik dus ook heb maar het uiten gaat bij mij vaak ook moeizaam. Krijg op werk altijd te horen dat ik te koud/ijzig/zakelijk overkom en klanten graag empathie horen.

Ik kan me indenken hoe ik me zelf zou voelen bij bepaalde situaties. Is dat empathie? :woman_shrugging:t3:

1 like

Dit herken ik echt heel erg! Ik moest laatst voor mijn opleiding een rollenspel doen en ik voelde echt dat de rol me helemaal overnam, ik moest ook echt huilen omdat alles in die situatie zo naar en frustrerend was terwijl ik echt prima wist dat het een rollenspel was. Een hele vreemde ervaring was dat

4 likes

Een collega van me liet zijn zwarte thee ook minimaal 15 minuten trekken en deed er daarna 3 zakjes suiker in, zo goor!

Hoe scoren Ellegirls ten opzichte van Margriet lezeressen?

Praat jij met je partner over seks?

• Nee, eigenlijk niet: voelt ongemakkelijk.
  • Natuurlijk. Duidelijkheid geeft meer plezier.
  • Zo af en toe: ‘gaat alles naar wens?’
  • Schoorvoetend, als een van tweeën onvrede voelt

0 stemmers

Dragen jullie je dikke winterjas al?

• Ja, koud buiten!
  • Nee, tussenjasje is prima
  • Nee, lang leve de zomerjas

0 stemmers

sowieso, thee in een vliegtuig

https://www.ad.nl/binnenland/waterkwaliteit-in-vliegtuigen-slecht-drink-geen-koffie-of-thee-tijdens-de-vlucht~a518ffb6/

Wat raar die accentjes op de a’s op de foto. Haha

4 likes

Ik vind mijn jas een winterjas (lange wollen jas tot over de knie) maar mijn collega vindt het een tussenjas. Ik weet niet wat ik moet kiezen :joy:

Edit: sorry voor de dubbelpost!

1 like

Ik ben nu op vakantie, maar voordat ik wegging had ik mn dikke winterjas al aan, veel te warm :sob: maar ik heb dus geen tussenjas en weet ook niet zo goed wat nou een geschikte regenproof tussenjas is (winterjas is een parka en wil geen tussenjas die erop lijkt)

1 like

Ik zou het ook niet aanbevelen.
Maar ze doen wel regelmatig water tests. Dus echt water wat uit het vliegtuig komt en dat controleren. Gebeurt wel vaker dat een tank volledig schoongemaakt moet worden.

1 like

Nee, maar ga met auto naar het werk. Als ik op de fiets moet en de trein pak heb ik wel al een warmere jas aan.

1 like