Stel je persoonlijke vraag #12

Of gewoon deze (voor 15-jarige Dombo en haar vriendjes was dit het toppunt van humor. 2008 was echt een andere tijd…)

2 likes

Doet me denken aan dat ik dit echt hilarisch vond 10-12 jaar geleden… Bij nader inzien kom ik daar op terug.

2 likes

Heb jij veel moeite gedaan voor je middelbare school diploma?

• Gemiddeld
  • Nee 2 vingers in de neus
  • Ja
  • Ik denk iets meer dan gemiddeld
  • Ik denk iets minder dan gemiddeld

0 stemmers

Haha ik ben ook competitief met yoga maar dan niet alleen naar mezelf toe, vrij nare eigenschap. Als ik thuis kom zeg ik soms tegen m’n vriend: ik heb weer gewonnen met yoga! :redface:

9 likes

Op de middelbare school bij ons werd je “gehaat” als je steeds met hoge cijfers kwam aanzetten. Vooral in de brugklas. Dan was je maar een suffe nerd…Ik ken zo’n jongen waarbij ik in de brugklas zat en jaren later tijdens uitgaan kregen we intensief contact. Hij heeft o.a. econometrie in Gothenburg gestudeerd en ik hoop ook dat al die lui die toen bij ons in de klas zaten dat weten. :joy: Maar ik weet eigenlijk niet of dat nou een ding was van onze school om te haten op de beste van de klas/de nerd of niet? Het lijkt me dat dat nog steeds zo is.

Eerste keer gezakt, daarna volwassen onderwijs gedaan waarbij ik alleen de vakken over hoefde te doen waarvoor ik een onvoldoende had. Scheelde enorm veel leerwerk dus ging 't een stuk makkelijker en dus gehaald.

1 like

Haha maar dan snap je yoga nog niet helemaal :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik vind het daarom niet zo handig om cijfers in de klas rond te roepen. Dat gebeurde bij ons altijd: Klaasje 6.7, Mieke 9. Maar nu heb je al die systemen, ik weet niet of ze dat nog steeds doen?

Ik zat eigenlijk een niveau te laag maar wilde ivm faalangst niet hoger. Dus haalde altijd heel hoge cijfers. Ik ken dat haten dus wel. :raised_hand:

3 likes

Ik weet het niet, maar kan me echt niet voorstellen dat een middelbare school niet met cijfers werkt als het om proefwerken gaat? Mijn basisschool werkte wel zonder cijfers maar met termen als ‘voldoende’ ‘ruim voldoende’ etc.

Edit: je bedoelt waarschijnlijk de bekendmaking van de cijfers. :rofl: Ja, dat is wel lomp hoe ze dat deden in mijn herinnering.

Mijn vriend wilde niet eens met me mee rennen in Disney “omdat als ik meedoe, dan moet ik winnen”. Het. Is. Disney. Doe normaal.

6 likes

Ik weet 100 procent zeker dat mijn vader geen bordspelletjes etc. Wil doen omdat hij echt geen flauw idee heeft hoe hij met verlies/niet de beste zijn moet omgaan. Ik denk dat hij dat voelt als gezichtsverlies en ik vind het nr. 1 zn kutste eigenschap. BAH

1 like

Blehh. Met bordspellen kan mijn vriend gelukkig wel normaal doen. Maar pubquizes en sportcompetities weigert ie echt pertinent.

1 like

Het past inderdaad totaal niet bij de filosofie van yoga, vandaar mijn beschaamde ‘toon’, haha. Ik win overigens ook soms met potluck diners of een workshop EHBO. Verder ben ik niet echt een naar persoon :slightly_smiling_face:

11 likes

Ik vraag me ook af of de Disney run wat voor mij is, omdat ik dus gewoon altijd het maximale eruit wil halen als ik een evenement loop. Dat er honderden mensen voor mij finishen vind ik prima, dus in die zin ben ik dan weer niet zo competitief. Op school was mijn motto altijd een 5,5 is een voldoende. Maar met spelletjes ben ik bloedfanatiek en kan ik ook niet tegen mn verlies.

Volgens mij mag dit niet meer, AVG enzo.

1 like

Ik ben alleen competitief in spelletjes. Ik moet nog steeds op Mn handen zitten om het bord niet om te gooien als ik verlies.

Ik mag ook niet meer meedoen aan monopolie door mijn misdragingen, maar die ban heb ik bewust gekozen, haat dat spel. Ik word vooral heel boos als ik Triviant verlies van sommige van m’n vrienden want ik vind mezelf veel slimmer dan hen en dan kan ik heel moeilijk accepteren als zij winnen door makkelijke vragen maar niet weten wie Picasso is of dat Madrid niet de hoofdstad van Italië is.

13 likes

“Zullen we Monopolie spelen?”

34 likes

Vind je het irritant wanneer je niet kunt stemmen op een poll in dit topic omdat het niet voor jou van toepassing is?
Bijvoorbeeld “wie is meer competitief, jij of je partner” … maar je hebt geen partner.

• Ja
  • Nee
  • Ik heb geen mening maar ik wil toch stemmen

0 stemmers

Ik vind competitief zijn eigenlijk echt een lelijke en kinderachtige eigenschap die ik heel duidelijk bij een bepaalde vriend zie voorkomen. Bv als we samen op wandel zijn en er komt een hond naar hem ipv mij, kijkt hij met zo’n stomme grijns aan van ‘ik heb gewonnen, ze vindt mij leuker!!’ en dan denk ik echt van… het is maar waar je je pleziertjes uit haalt…
Heb echt 1 miljoen voorbeelden maar bij spelletjes komt dat het duidelijkst naar voor, hij zou over lijken gaan of ruzie zoeken om te kunnen winnen. Wat win je er uiteindelijk mee als het ‘ten koste’ van anderen gaat.
Ik ben dus totaal niet competitief. Tuurlijk is winnen wel een keertje leuk, maar het boeit me echt geen reet als ik verlies.

6 likes

Wat ben je eerder?

• Slechte winnaar (overdreven vieren, trots doen, bevestiging eruit halen etc)
  • Slechte verliezer (zuur zijn, het voor anderen verpesten etc)

0 stemmers

Wat vind je irritanter als iemand is?

• Slechte winnaar
  • Slechte verliezer

0 stemmers