Stel je persoonlijke vraag #12

Gaat het nu specifiek over rechters in strafzaken? Of rechters in het algemeen.

Het ding zit hem juist in het woord ā€œproberenā€. Het streven is neutraliteit, maar die is er nooit. Dat je een toga aantrekt verandert daar echt helemaal niks aan.

2 likes

Voor mij algemeen want 100% objectiviteit is onmogelijk. Maar bij strafzaken is absoluut meer aanwezig.

Dat maakt niet uit toch? Wat ik heb gelezen en gehoord is dat overal zo.

Mwah ik denk dat het bij het ene rechtsgebied wel meer mee speelt dan bij het ander.

En ik vind het gewoon opvallend om te zien dat als het over rechters/advocaten gaat het vaak gelijk over strafrecht gaat. Terwijl er nog zoveel andere rechtsgebieden zijn.

2 likes

Denk trouwens dat het wel uit maakt wat voor persoon je bent. Als je heel gevoelig bent of snel meegaand, dan lijkt het (straf)recht me niet per se het beste idee. Ook al is de bedoeling dat je zoveel mogelijk objectief bent, als je heel gevoelig bent dan zul je wel nog meer moeite hebben om je eigen persoon ter zijde te schuiven. Je kan toch gewoon ongeschikt zijn voor een bepaald beroep.

2 likes

Dat was toch precies mijn punt? :smile:

1 like

Maar de waarde van mijn posts hangt niet af van een persoon :nerd_face:

1 like

Ik heb zin in een paar suffe vragen.

Wat is jouw lievelingsmoment van de dag?

• Ochtend
  • Middag
  • Avond
  • Nacht

0 stemmers

Hoe laat ga jij naar bed als je de volgende dag moet werken?

• Tussen 20.00 en 21.00 uur
  • Tussen 21.00 en 22.00 uur
  • Tussen 22.00 en 23.00 uur
  • Tussen 22.00 en 00.00 uur
  • Tussen 00.00 en 01.00 uur
  • Eerder dan 20.00 uur
  • Later dan 01.00 uur
  • Anders, nl…

0 stemmers

Als je naar bed gaat, ga je dan meteen slapen?

• Ja
  • Nee
  • Ligt eraan

0 stemmers

Hoe ga jij naar je werk?

• Lopend
  • Met de fiets
  • Met de brommer
  • Met de motor
  • Met de auto
  • Met de trein
  • Met de bus
  • Met de tram
  • Met de metro
  • Met de taxi
  • Ik werk vanuit huis

0 stemmers

Ik hoop dus zo dat ik bovenstaande vraag over reizen naar je werk en naar bed gaan binnenkort anders kan beantwoorden, ben zo jaloers op mensen die rond 23 uur gaan slapen en dat kunnen combineren met werk
Ik heb ontslag genomen vorige week want ben die reistijd zo ontiegelijk zat. Het is dat ik morgen vrij ben maar op een normale doordeweekse avond ben ik al vanaf 21 uur bezig met naar bed gaan
Vind dat geen leven maar kan aan mij liggen
Nu zoek ik naar iets dat ik kan fietsen!! Binnen 40 minuten ofzo. Wat een luxe

2 likes

Maar is toch ook heel erg afhankelijk van je werktijden? En hoeveel slaap je nodig hebt. Ik heb ook reistijd en ga laat slapen maar begin ook relatief laat met werken, en ben dus ook laat thuis.

1 like

Hoe laat moet je op dan? Ik probeer 8 uur lang in bed te liggen (slaap ik er hopelijk 7). Maar dan moet ik dus ook al 22u richting bed omdat me klaarmaken om te slapen/dingen uitzoeken voor dag erna drie kwartier duurt. Vind het zo vroeg ook :confused:
(kan morgen thuiswerk gelukkig, dan houd ik meteen mijn meer eigen ritme aan van rond 00u naar bed en 8/0830 uur eruit).

Naar m’n ene baan ga ik op de fiets, voor de andere fiets ik naar het station, dan pak ik de trein, dan de metro en dan het laatste stuk lopen.

Vroeger (lees toen ik 21 was) kon ik echt lekker vroeg gaan slapen. Nu val ik standaard pas in slaap rond 01:00 en word ik om 4/5 uur alweer wakker. Heel apart

9/10 pas na 01.00u maar ik werk dan oom vaak tot minstens 23.00u en vaak nog later zelfs en hoef de dag erna dan pas rond 13.00/14.00 te beginnen dus dan kan ik uitslapen. heb een heel ander ritme dan wanneer je een kantoorbaan hebt haha

@Lemongrab @ellegirltalk ja hangt zeker van dingen af! Maar dit was puur vanuit m’n eigen situatie nu, want ik heb toch wel zon 7.5 uur slaap nodig ongeveer en m’n wekker gaat om 5.45, met 1.5 uur reistijd. En ik word ook zo moe van in de trein zitten. Maar ik ben vanaf 21 uur bezig met naar bed gaan, ook in m’n hoofd (ga ik nu niet te laat slapen?? Mezelf van de bank slepen, etc), en t tanden poetsen enzo. Lig er dan uiterlijk om 22 echt in alleen slaap vaak niet direct
Dus als ik dichter bij huis werk zou ik zeker later naar bed gaan, m’n avond (van thuiskomen van werk tot naar bed gaan) is dan veel langer en gewoon meer rust van niet met de trein hoeven

O ja, ik vind reizen ook kut hoor dus ik snap je. Maar mijn wekker gaat ook pas uren na die van jou, dus uiteindelijk is mijn werkdag natuurlijk even lang (en avond even kort) als die van iedereen win je er dus niet echt iets mee, alles wordt alleen opgeschoven. Hoop dat je snel iets dichtbij huis vindt iig! Op de fiets naar werk kunnen is echt heerlijk

1 like

Hoe bereken je nou echt hoeveel slaap je nodig hebt dan? Ik doe altijd maar wat en merk echt nooit verschil. Mijn wekker gaat om 06:15 maar ik val echt pas om half 12 in slaap, al ga ik om half 9 liggen

Nee ik bereken het niet exact dus geen idee maar meerdere nachten minder dan 7 uur merk ik wel dus probeer ik iets meer aan te houden. Met de tijd van mijn wekker haal ik 8 uur slaap dan weer niet, dan is m’n avond echt heel kort, dat is t me dan weer niet waard

Edit: als je toch geen verschil merkt zou ik er lekker van genieten, heb je langere avonden toch :+1:t3:

Woow korte nachten! Ben je dan wel ok om te werken?

1 like