Stel je persoonlijke vraag #12

Ik zit echt na te denken wie van Mn ouders rechter zou moeten worden, maar het zouden beiden echt rampen zijn. Vind het wel leuk om te bedenken. Ken niemand in Mn omgeving die ik als rechter zou kunnen zien.

Mn vader vindt dat alle drugs legaal zijn, dat landsgrenzen niet bestaan en dat mensen van 70plus niet mogen stemmen en hij gelooft ook niet in levenslange straffen, maar aan de andere kant heeft hij altijd om totaal idiote redenen een hekel aan mensen (hij HAAT Merryl Streep bijvoorbeeld zonder ooit een film van haar te hebben gezien) en die haat is dan eeuwig en intens.

Aan de andere kant vergeet mijn moeder consequent mijn naam, de rest van de zin die ze aan het uitspreken was en het jaartal waarin we leven. Ze is opzich altijd wel neutraal qua hoe ze mensen ziet, maar ze is wel super makkelijk te corrumperen.

Ikzelf ben een combi van beiden en kan sowieso niet vertrouwd worden als mens, want ik heb geen principes.

13 likes

Het is denk ik ook een kwestie van gewenning! De eerste paar maanden dat ik full time ging werken was ik iedere avond kapot en lag ik tussen half 10 en 10 in bed, ik viel dan ook direct in slaap. Nu werk ik daar al drie jaar en kan ik ook prima presteren als ik om half 1 ga slapen. Mijn reistijd is ongeveer 1,5 uur!

Ik slaap heel geregeld minder dan 3 uur als ik moet werken. Absoluut niet ideaal, maar door mijn werktijden moet ik vaak de keuze maken tussen mijn sociaal leven en slaap en dan wint sociaal leven meestal wel. Ook omdat ik maximum 2 dagen na elkaar werk en dat kan ik nog wel overleven. Daarna heb ik tijd om bij te slapen.

Mensen die niet gehaast rondrennen vind ik moeilijk te vertrouwen.

19 likes

Dit. Aan alle mensen die heel rustig en gecontroleerd de ochtend doorkomen en ook nog met gemak op tijd naar werk/school vertrekken; WAT IS IN GODESNAAM JULLIE GEHEIM???

12 likes

Ja idd. Het summum zijn van die mensen die om 6 uur op hun dooie gemakje zitten te ontbijten met verse croissants van de bakker en versgeperste jus en een gekookt ei en het financieele dagblad of nrc en vervolgens zeer ontspannen naar kantoor vertrekken. Waar ze ook nog een kwartier te vroeg zijn en nog even rustig een espresso opdrinken en het laatste krantkatern lezen.
Ik weet zeker dat dit het type mens is met babylijkjes in de kelder, dat kan niet anders.

35 likes

Precies weten hoe lang je overal over doet + 5/10 minuten extra rekenen. En veel voorbereiden de avond van te voren. Dus kleding etc. al klaar leggen. Handdoek voor douche al weg leggen. Tas inpakken.

3 likes

Ik maak in de avond al mn bakjes met lunch, ontbijt en fruit klaar voor de volgende dag. 's Ochtends zet ik mn wekker een kwartier te vroeg, zodat ik in bed met het licht aan alvast even in mn telefoon kan kijken en chillen om wakker te worden, dat doe ik dus ook gelijk als m’n wekker gaat, bij m’n tweede wekker ga ik douchen, bij m’n derde wekker de douche weer uit (anders sta ik te lang) en dan heb ik altijd precies genoeg tijd om rustig met een YouTube filmpje aan mn haar en make-up te doen, hond uit te laten, spullen in te pakken, nog even op de bank knuffelen met mn hond en dan ga ik rustig aan naar mn werk.
Ontbijt eet ik op mn werk, want ik kan in de ochtend nooit eten, dan word ik misselijk.
Doe ik een uur en een kwartier over en ik voel me nooit gehaast.

4 likes

Ik doe zo min mogelijk. Om 7 uur gaat de wekker en om 7:10 takel ik mezelf dan maar uit bed, 7:30 ben ik de deur uit. Eten maak ik de dag ervoor, heb krullend haar dus daar is al weinig aan te beginnen naast wat product en staart oid, make up doe ik in de auto want ik carpool en ontbijten doe ik ergens om 10 uur op m’n werk.

7 likes

Als je wilt kan ik per 5 minuten beschrijven?

5 likes

Nou als jij een levenslang trauma wil door mijn ochtendkop doe ik dat met alle liefde. Upload ik hem op youtube als tertulio gooi er wat reclames in en #nospon en binnen ben ik.

10 likes

Ik werk er inmiddels een jaar dus ik denk niet dat die gewenning voor iedereen geldt, helaas. Hoop dat dit niet verkeerd overkomt want vind t fijn voor jou dat dat wel zo is, maar dit is precies iets wat ik heel vaak gehoord heb: het went wel! Waardoor ik dacht dat het aan mij lag en ik iets niet goed deed, me aanstelde. Maar het past gewoon niet bij mij “als persoon” oid en ik wil mezelf dan niet gaan pushen ten koste van allerlei andere dingen. Klinkt misschien zweverig maar ik denk niet dat t beter was geworden als ik er nog langer had gewerkt
Maar je hebt zeker gelijk dat de eerste paar maanden t heftigste zijn en voor veel wordt t daarna beter!

1 like

Ik vind dit wel echt leuk, ochtend- en avondroutines horen ook bij mn favoriete filmpjes op youtube :redface:

Vooral omdat ik zelf bij de “gehaast rondrennen” categorie hoor, ik hoop denk ik dat ik door die filmpjes te kijken ooit bij de andere groep kan gaan horen.

5 likes

Ik herken dit heel erg! Ben er ook van overtuigd dat dit per persoon gewoon anders is: De een reist zonder problemen elke dag 4 uur en de ander trekt het nauwelijks om 1 uur te reizen.

Meestal 20-30 minuten, afhankelijk van hoe lang ik heb liggen snoozen (ik ben meestal al 15 minuten wakker voor ik opsta). Wc, tanden poetsen, ogen uitwassen, kleren aan, de laatste dingen in m’n tas proppen (meestal eten en/of laptop, de rest doe ik de avond voordien) en weg. Ik douche 's avonds, ik mag geen make-up dragen op m’n werk en ik ontbijt onderweg.

Mensen die snoozen zijn juist niet te vertrouwen

5 likes

Ja opzich kan ik wel goed tegen weinig slaap. Moet om 7 uur beginnen. Ben om half 4 klaar en ga dan regelmatig even een dutje doen van een uurtje

3 maar.

1 like

In de voedselindustrie.

Oh nee dat geloof ik zeker! Heel erg balen natuurlijk dat het bij jou niet went, maar iedereen is natuurlijk anders. Ik hoop dat je een baan kunt vinden met wat minder reistijd, zodat je 's avonds wat langer kan chillen voor je naar bed gaat!

1 like