Wat is het verschil tussen vegemite en marmite?
Feestdagen en grootste gedeelte van de winter achter de rug, geen terror met valentijnsdag en dan als verse vrijgezel de lente in je zal vast niet zo uitgekookt zijn, maar ik vind het een goede tactiek
Britse Marmite is vrij stroperig en zout, terwijl de marmite en vegemite van downunder qua textuur meer lijkt op hardere margarine, weet even niet hoe ik het moet omschrijven. Daarnaast zijn ze ook iets zoeter, waarbij Nieuw Zeelandse Marmite het zoetste is.
Vandaag is wel een beetje mijn perfecte zondagâŠ
Beetje uitgeslapen, gesport, zo met een vriendin de stad in om even te winkelen en sushi te eten. Vanavond op tijd naar bed.
Enige jammere is dat ik mijn vriend heb weggebracht omdat hij een week weg gaat.
Op instagram wel. Maar in het echt heel weinig.
Ik heb regelmatig gesprekken/discussies met vrienden over zulke themaâs (alhoewel ik wel in een links-liberale bubbel leef, we zijn het meestal wel met elkaar eens), en op mijn werk ben ik echt een SJW, heb soms echt het gevoel dat ik de enige ben die met zulke dingen bezig is. Het heerlijkst vind ik het om met mijn ouders over zulke dingen te praten, ze zijn wat conservatiever en ouderwetser, maar staan er wel voor open, meestal zijn ze aan het eind van zoân gesprek een heel stuk mijn kant opgeschoven, dan heb ik echt het idee dat ik ook daadwerkelijk wat bereik.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er op het forum vaak âniet aan waagâ, omdat ik âbangâ ben om op mijn vingers getikt te worden, omdat ik iets niet goed verwoord. Ik zie de laatste tijd best wel eens gebeuren dat iemand dan meteen door 3+ mensen gecorrigeerd wordt, ik heb daar gewoon geen zin in, dat is ook niet per se waarom ik op het forum zit. In een mondeling gesprek kan ik me wat genuanceerder uitdrukken en voel ik me wat veiliger.
Ik moet op mijn werk echt geen discussies gaan voeren over zwarte piet ofzo
Wat vind jij: kunnen mensen geheel onbaatzuchtig iets (goeds) doen voor een ander, of is er altijd een (indirect) eigenbelang?
- Ja, dat kan
- Nee, er is altijd eigenbelang
0 stemmers
Licht ook vooral je antwoord toe!
Is denk dus de hele tijd dat dit hetzelfde is als marmelade maar volgens mij klopt dat van geen meter.
Is inderdaad niet hetzelfde, maar wel net zo vies. Iig toch echte marmelade, met van die smerige bittere stukjes sinaasappelschil
Nee klopt, marmite/vegemite is hartig/zout. Marmelade is zoet en lijkt meer op jam! Het is wel allebei bitter.
Ja marmelade ken ik vanaf kinds af aan al goed, idd met die vieze sinaasappel. Maar kan je marmite wel eens bij een Nederlandse supermarkt kopen? En marmite is dus een soort hartige jam? Nou dat heb ik zeker nog nooit gegeten dan.
Ik woon echt in een dorp waar iedereen 100 jaar achter loopt qua politiek/maatschappij. Ik heb het idee dat ik hier de hele dag discussie loop te voeren rond deze tijd. Ik heb wel mijn ouders weten te overtuigen en ook het stem gedrag van mijn (meelopende) broertjes.
Nee het lijkt qua structuur meer op appelstroop, maar het is wel echt zoutig dus. Het heeft een heel specifieke smaak, volgens mij kan je het wel in Nederland kopen!
Ja marmite verkopen ze gewoon bij de appie! Volgens mij staat het bij het hartige broodbeleg.
Vanmiddag bij de Mac geluncht dus vanavond een boterham
Dit deed de j.umbo hier een tijdje! Stonden er geen mensen maar kon je het in een doos doen. Ik kocht vaak wel iets erbij omdat ik goedkopere dingen als rijst of pasta wel kon missen
Ik vind dit altijd heel lastig want als ik iets voor een ander doe wat ik stom vind, dan heb ik uiteindelijk toch een goed gevoel omdat ik iets voor een ander heb gedaan. Dus was dat dan onbaatzuchtig en kreeg ik als âbijproductâ een goed gevoel, of had ik het misschien nooit gedaan als het me geen goed gevoel op zou leveren?
En daarop voortbordurend heb ik ook wel eens met mensen de discussie of je wel een âecht goed persoonâ kan zijn vanwege dat verhaal met het goede gevoel. Je zou ook kunnen zeggen dat je âeen goed persoonâ bent als het je een goed gevoel geeft om iets voor een ander te doen, maar ik weet het niet