Stel je persoonlijke vraag #12

Mijn lievelingszondag was laatst:

• zaterdagavond iets leuks gedaan (dit geeft me rust en haalt het ‘ik heb echt niks gedaan dit weekend dus moet iets doen’ eraf)
  • uitgerust wakker worden rond 8 uur, vriend slaapt nog
  • lekker lezen in bed, katjes komen erbij
  • vriend wordt half uurtje later wakker en maakt ontbijtje en koffie terwijl wij (katjes en ik) mogen blijven liggen
  • ontbijten en verder lezen in bed, met z’n vieren op een vierkante meter
  • rond half 11 douchen en aankleden
  • de zon schijnt en het is koud, lekker dik ingepakt naar het park en genieten van het weer en de mooie herfstkleuren. We doen een biertje in de zon bij het schattige parkrestaurant.
  • lunch zijn restjes van gisteren omnom
  • daarna sluit vriend zich op in de mancave, ik kruip op de bank met een boek of serie/katjes/thee/haakwerkje voor een paar uur. Even lekker alleen rommelen.
  • Samen uitgebreid koken voor twee dagen
  • Na het eten komen vrienden voor yoga en thee
  • Zen en voldaan naar bed
24 likes

Stel dat je oké rond kunt komen met 4 dagen werken en je hebt de keus;

• 4 dagen werken
  • 5 dagen werken en dus meer/extra geld

0 stemmers

1 like

Ik zou een moord doen om 4 dagen te werken, maar dat kom misschien omdat ik nog niet het werk(gever) heb gevonden waar ik zelf gelukkig van wordt. Heb wel de afgelopen 3 jaar gemerkt dat fulltime werken me echt energieloos / moe maakt.

1 like

Ik wilde meteen stemmen voor 4 dagen, maar toen besefte ik dat ik nu al 5 dagen werk, terwijl 4 ook zou kunnen qua geld, maar ben wel zo gewend aan mijn salaris dat ik niet meer terug wil…

Edit: en ik vind het eigenlijk ook wel fijn om op mijn werk te zijn, dus vind het ook geen opgave om 5 dagen te werken

Hangt van de definitie van ‘oké rondkomen’ af denk ik, als dat inhoudt dat ik prima m’n huur + boodschappen kan betalen, af en toe buiten de deur kan eten en ook nog wat kan sparen voor vakantie/uitjes, dan 4 dagen. Als ik één van die dingen niet kan doen, 5 dagen.

@Maestoso en augurk! Niet er doorheen trouwens, maar er naast

4 likes

Maarja forever tired ofzo

Ik zeg altijd lekker cliché: tijd is als een van de hele weinige dingen niet te koop dus het allerwaardevolste dat je hebt.

@trenchcoat volgens mij wordt vrijwel iedereen moe van fulltime werken! Het is niet voor niets dat veel mensen vanaf dat moment op vrijdagavond gesloopt zijn ipv vol energie want weekend. Zeker in combinatie met al het andere wat we willen.

2 likes

Ja absoluut! In mijn situatie was het ook nog eens dat ik nooit twee dagen achter elkaar vrij had en dan een dag had om ‘bij te komen’. Gaan we niet meer doen.

1 like

Voordeel van mijn werk nu. Kan al 4 dagen per weer werken.

Ik had laatst boodschappen gedaan en moest een beetje op mijn geld letten. Helemaal bonusproducten bij elkaar zoeken. Staat er een jongen van de voedselbank om geld op te halen met een PINAUTOMAAT. Al mijn verworven bonus aan de voedselbank. Achteraf kan ik wel om lachen.

3 likes

Ik kwam hier pas echt in begin 20 jaar oud achter dat mensen dit doen. Door mn zwager. Hij wil ook augurk bij boerenkoolstamppot. Ik heb best wat vriendinnen die met typische hollandse pot zijn opgegroeid maar die uitjes en augurken bij stamppot had ik nog nooit van gehoord.

Dit had ik toevallig vorige week voor het eerst in de supermarkt, heb 1 product van het lijstje gekocht.

Ik heb een super leuke baan maar zou echt voor geen goud 5 dagen willen werken. Vrije tijd is mij echt heilig :raised_hands:

11 likes

Hoe noem jij deze drankjes?
1280x720

• Caprisun
  • Caprisonne
  • Ik noem het anders
  • Ik ken dit product niet

0 stemmers

Gore troep

33 likes

ik heb echt nooit nooit Capri-Sonne zien staan¿ of ben ik al die tijd blind geweest

2 likes

Vroeger heette het Capri-Sonne, denk +/- voor 2010

1 like

Oh maar hij komt niet eens uit een boerendorp haha, ik weetniet of dat aan elkaar gelinkt is. Uit een grote drukke stad juist. Maar hij wil het niet door de boerenkool maar ernaast eten? Dus boerenkool en dan ernaast die zilveruitjes. Het lijkt mij qua smaak een vrij groot contrast hebben.

Het is een Duits product en ze hebben een tijd geleden hun naam van Sonne naar sun verandert voor de internationale markt.

1 like

Ik ben 4 dagen gaan werken op het moment dat ik een nieuwe baan met hoger salaris kreeg, waardoor ik netto hetzelfde overhoud als toen ik fulltime werkte :smiley: droomsituatie

6 likes