Stel je persoonlijke vraag #12

Toen ik in groep 3 zat kwamen bij de gymles zwarte pieten langs, die met ons mee oefeningen gingen doen. Eén van hen maakte een koprol en toen ging haar trui omhoog waardoor ik heel duidelijk een witte rug zag. In datzelfde jaar kwamen ook bij de handbaltraining pieten langs. Toen één in het wandrek klom, vloog de muts en pruik af. Die piet rende snel weg en de andere piet zei snel “Ohhh een nep piet, dát ga ik tegen Sinterklaas zeggen. Dat mag niet!”

Toen geloofde ik niet meer.

5 likes

Ik weet nog dat een vriendinnetje het er met mij over had. In augustus. Dat Sinterklaas niet bestond. Ik praatte toen met haar mee, maar ergens was ik er niet helemaal zeker over. Ook al had ik eerder zelf ook wel eens ideeëen gehad over dat dat paard op het dak best fishy was en dat we helemaal geen schoorsteen hadden en waarom er meer dan 1 sinterklaas was (want die in het dorp zag er anders uit dan die op tv) maar dat werd altijd vakkundig rechtgepoetst met hulpsinterklazen en sinterklaas die een sleutel had die op elk huis past.
Toen ik thuis kwam heb ik aan mijn moeder gevraagd ‘mam, sinterklaas bestaat niet he?’ met eigenlijk nog steeds in mijn achterhoofd dat hij wel zou bestaan, maar mijn moeder gaf eerlijk antwoord. Het was best wel een klap toch. Ik weet nog precies waar ik het aan haar vroeg. Mijn moeder vond het vooral raar dat ik het in augustus kwam vragen.

In groep 5 (of 6) begonnen we met surprises en werd in de klas van te voren even duidelijk gemaakt dat Sinterklaas niet bestond. Ik voelde me best volwassen dat ik het al eerder wist. Haha, die kleuters die nog geloofden in Sinterklaas! Zo dom.

Haha ik was erg goedgelovig blijkbaar, ik dacht dat vrijwel iedereen vroeger in de paashaas/kerstman geloofde.

Sinterklaas was in mijn hoofd een soort god (als ik erop terugkijk), ik bad ook tegen hem in m’n hoofd, en als een kind iets gemeens zei over sinterklaas probeerde ik gedachtes naar hem te sturen ‘nee hoor sinterklaas, u bent heel erg lief, trekt u zich er maar niets van aan’. Best vreemd want ik ben atheïstisch opgevoed (behalve dan met de sint, paashaas en kerstman).

9 likes

M’n vriend heeft ADD, zijn brein is echt een zeef. Ik ben al jarenlang zijn levende agenda en geheugensteun :joy: Vind ik meestal niet erg want ik onthoud veel en hou van orde en structuur, maar soms wel een beetje irritant.

1 like

Bij ons verschilt het zo erg. Ik kan hele gesprekken herhalen tussen ons en hij weet er dan niks meer van. Maar hij kan nog vertellen dat we ooit daar en daar ruzie over hebben gehad en dat ik zo boos was en dan zit ik van :woman_shrugging: geeeen idee waar je het over hebt.

Huh, waarom zoveel mensen wel in sinterklaas maar niet in de kerstman?

Ik moet in Sinterklaastijd altijd denken aan dat ik relaxed in de auto bevestiging vroeg van het niet bestaan van de Sint maar dat ik daarna geheel verontwaardigd vroeg: “maar mama… bestaat de Paashaas dan ook niet?”. Echt tranen met tuiten daarom terwijl… ik bedoel de Paashaas verstopt alleen chocolade eieren :joy:. Mijn ouders vertellen dit verhaal ook nog jaarlijks aan allerlei mensen omdat ze er zó niet op voorbereid waren dat ik Sinterklaas oké vond maar zo ontdaan was door de Paashaas.

4 likes

Omdat dat hier minder groot is dan de Sint denk ik? Mij is nooit verteld dat de kerstman bestond, was ook geen kerstman journaal oid.

12 likes

Ik vraag me altijd af of ik iemand als bedpartner mee moet tellen als je er alles behalve penetratie mee hebt gedaan. Sommige zeggen “nee joh dat telt niet” anderen vinden weer van wel.

Ik tel dat wel mee. Laatst was er ook een gesprek daarover op het forum, toen was de conclusie dat dat ook telt, anders kunnen lesbische meiden nooit stemmen…

Ja dat is nou net cultuur afhankelijk. Sinterklaas was in mijn familie echt een traditie die door mijn ouders werd doorgegeven met liedjes en tekeningen, nare gedichten en rare surprises. De kerstman bestond helemaal niet. Kerst ging om het samen zijn met de familie, denken om anderen, het delen van de kerstgedachten, misschien een beetje calvinistisch maar vooral niet om cadeau’s krijgen.

Denk het, vind het gewoon apart want het is hetzelfde principe. Als je mij vroeger had verteld dat de kerstman niet bestond dan had ik ook instant getwijfeld aan sinterklaas, haha. (Ik vierde vroeger dus allebei, we moesten ook koekjes en een glaasje melk achterlaten voor de kerstman die 's ochtends uiteraard op waren, dus dat was mijn bevestiging)

1 like

Kerst is ook Amerikaanser naar mijn idee?

Vind je seks tussen 2 vrouwen ook alleen tellen als er penetratie is met een speeltje oid?
Ik vind het raar om exact hetzelfde wat ik met een vrouw heb gedaan wel te tellen als seks en dan met een man niet. Seks vind ik wayyy meer dan het - vooral voor de man - ultieme penetratie.

3 likes

Ja oke. Ik vind nooit duidelijk. Met 2 jongens heb ik meerder malen alles in bed gedaan behalve penetratie, want geen condooms. Maar bijv. Een jongen waar ik vroeger een beetje hand en misschien mondwerk mee deed ergens buiten (ja dat was doodnormaal haha) dan denk ik echt. Neee dat is geen bedpartner.

Haha wauw, ik ben van mijn vriendinnen altijd de ‘preutse’ (en ik weet dat er nog niet zoveel stemmen zijn) maar vind het wel grappig dat het grootste deel 1 partner heeft gehad.

Edit: Bedoel het aantal met de meeste stemmen dus

1 like

Nee snap ik wel, maar je kan dat ook zelf invullen natuurlijk, wat voor jou een bedpartner is. Denk niet dat dat een universeel iets is.

1 like

Van mijn vriendinnen heeft ook bijna iedereen maar 1-4 bedpartners gehad behalve 1 vriendin en ik.

Wel een groot overlap ineens in de poll haha. Van 9 naar tussen de 10-20 haha

1 like

Hebben we laatst al gehad binnen de familie.
Hadden iets van 4 personen hersenkanker dus daar is op getest of het eventueel erfelijk kon zijn.
Nou bleek oma een slet te zijn en is die erfelijke factor voor mijn broer en mij ineens miniem.
Thanks hiervoor oma :joy:

2 likes