Stel je persoonlijke vraag #12

Ik weet nog wel wat mijn score was, maar ik kan me dus hélemaal niks van de Cito-toets herinneren! Ik kan me totaal niet meer herinneren wat de duur ervan was, hoe we de resultaten binnenkregen en of we na het maken de vragen nog doorkeken. :thinking: Jullie wel?

  • Jawel.
  • Nee, ik ook niet.
  • Ik heb de Cito-toets nooit hoeven maken.

0 stemmers

Ik weet nog dat je bolletjes HEEL NAUWKEURIG in moest kleuren want anders zou de computer je vraag fout rekenen. Weet zeker dat ik een lagere score heb dan ik zou moeten hebben, ik kan namelijk niet binnen de lijntjes kleuren. :joy:

12 likes

Ik ben echt in de war dat dit topic nu ineens onder de categorie Persoonlijk valt in plaats van Centraal Station!

3 likes

Wij kregen ook vanaf groep 3 of 4 een jaarlijkse toets die steeds uitgebreider werd per groep/jaar. En in groep 8 een grotere drempeltoets en je advies was gebaseerd op al deze toetsen vanaf groep 3/4. Vind dat zelf echt wel een goeie en beter dan enkel cito.

1 like

Excuses haha, mijn fout. Let nooit op de labels dus had bij het aanmaken van het topic gewoon gedacht van persoonlijke vragen? Dan persoonlijk haha. Maar @moderators, misschien kunnen jullie ‘m verplaatsen naar centraal station als dat bij elk topic zo was.

1 like

O, maar het hoeft voor mij niet per se veranderd te worden, hoor! Ik krijg alleen onderaan een topic zo’n lijstje met aanbevolen topics en zo lees ik altijd alles bij, maar daarin verschijnen vaak topics van dezelfde categorie en dan vergeet ik dit topic telkens bij te lezen, omdat ik verder zelden lees in de categorie Persoonlijk.

Edit: het is al veranderd, haha

Ik had de hoogste score van de school, maar niet van de stad. Toen moest ik ook huilen want ik was een zeer streberig irritant kind ja

6 likes

Maar de Cito is ook niet alleen in groep 8, de jaren daarvoor maak je ze ook al alleen hangt er rondom die van groep 8 zo’n hele grote “als je deze slecht maakt dan moet je naar de huishoudschool!!!” Mijn zus werkt in de middenbouw en is elk jaar ook weer bezig met de cito voor haar klas.

2 likes

Mijn dochter kreeg zelfs een Cito in groep 2 :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik ook, die kan ik me serieus nog herrineren.

Omdat er een vraag was welke fietser linksafsloeg en welke rechts (oftewel wist je het verschil tussen links en rechts) en een van de fietsers had een L op zijn trui en toen dacht 5jarige ik “dat is een valstrik!!” En dat was niet zo en toen was ik totaal ontheemd.

Kan me groep 2 sowieso een stuk beter herrineren dan wat ik 3 jaar geleden deed (ent letterlijk geen flauw idee)

12 likes

Ik kan je niet vertellen wat ik gisteravond heb gegeten, maar ik weet nog wel wat ik droeg op mijn allereerste schooldag 32 jaar geleden :+1:t2:

11 likes

Ja Cito afnemen bij kleuters was een aantal jaar heel populair (en volgens mij ook verplicht). Dat laatste is nu in ieder geval niet (meer) zo, ik verwacht dat steeds minder scholen dat gaan doen.

3 likes

Ik kreeg de NIO toets in groep 8, mijn basisschool deed niet aan CITO.

1 like

Wil jij op een dag trouwen?

  • Ja
  • Nee
  • Weet ik niet
  • Ben al getrouwd

0 stemmers

Als je wil trouwen, wil je dan…

  • Een verrassingsaanzoek van je partner
  • Eerst samen bespreken, dan een relatief verrassingsaanzoek
  • Samen in gesprek besluiten dat je gaat trouwen
  • Zelf je partner ten huwelijk vragen
  • Uitgehuwelijkt worden
  • Anders

0 stemmers

We hebben het eerst samen besproken en daarna heb ik hem gevraagd.

14 likes

Die hele cito toets zei mij bijzonder weinig als kind.
Ik weet nog dat ik een vriendinnetje had dat me opbelde en een beetje verbijsterd vertelde dat ze vwo advies had. Maar ik had geen idee wat dat betekende en omdat ze niet heel blij klonk zei ik maar ‘ah wat jammer voor je’. Werd een beetje een gek gesprek.
Een paar dagen later kreeg ik ook vwo advies. Maar die afkortingen waren gewoon te abstract voor mijn kinderbrein. Ik was gewend aan ‘zeer goeds’ en ‘uitmuntends’, liefst nog met een stempel of sticker er bij. En opeens word je dan de harde wereld van volwassenen in gegooid waarin elke fout die je maakt geteld wordt en je toekomst bepaalt.

4 likes

Een bruiloft is echt mijn idee van een nachtmerrie. De druk om er ~stralend~ uit te zien, de hele dag tig handen schudden, pijn aan je kaak van het glimlachen, een dag van 8 uur ‘s ochtends tot in de nacht, goud geld betalen voor eten wat ik waarschijnlijk niet door m’n strot krijg, en voor een fotograaf terwijl ik elke foto waar ik op sta zal haten. En het moet de mooiste dag van je leven zijn!!! Ik sta ook totaal niet graag in het middelpunt van de belangstelling.
Ik krijg echt al kippenvel als ik er alleen al aan denk. Misschien dat ik het snel zou fixen op gemeentehuis om praktische redenen (als ekte Hollander).

31 likes

Over die Cito; ik kan me er echt niks meer van herinneren, ook geeeen idee meer hoe ik scoorde. Dus ik heb net mijn ouders een berichten gestuurd en mijn moeders antwoord is ‘weet ik veel, je kreeg in ieder geval havo advies dus het is prima geweest’. Dit geeft ook meteen heel goed weer hoe mijn ouders met m’n schoolcarrière om gingen haha.

6 likes

Dat vond ik ook het minste aan mijn trouwdag! Al dat gezoen en dat in het middelpunt staan. Ik had ook niet als doel dat het mijn mooiste dag moest worden en wij hadden maar 25 gasten van 13 tot 22u geloof ik en geen professionele fotograaf. Was ook echt doodmoe aan het einde van de dag. Maar het was toch wel een van de mooiste dagen van mijn leven, ondanks alles. Dus er zijn best wat mouwen aan te passen bedoel ik te zeggen.

2 likes

Ah ben zo verbaasd dat zoveel een verrassingsaanzoek willen, zonder te bespreken! Ik vind dat echt heel erg egocentrisch. Je wordt erg voor het blok gezet. Zeg dan nog maar eens nee of ik weet het niet - zonder je hele relatie te vergallen.
Toen dacht ik eerst bespreken, dan verrassing is misschien wel leuk. Maar ik houd totaal niet van verrassingen en dan zit de een toch een beetje te wachten op de ander. Bij elke bijzondere of minder bijzondere activiteit denkt er dan een persoon dat er iets gaat gebeuren.
Liever gewoon samen bespreken. Maar een geregistreerd partnerschap is ook prima. Zou het eerder om praktische redenen doen dan voor de romantiek.

5 likes