Stel je persoonlijke vraag #12

Deed ik! Op woensdagochtend, toen was het nog gratis :joy::joy:

1 like

Corpus is voor jouā€¦

  • Een museum over het menselijk lichaam
  • Een verzameling teksten
  • Latijns (en Engels) voor lichaam
  • Geen van het bovenstaande
  • Andersā€¦

0 stemmers

Corvus betekent kraai in het latijn :stuck_out_tongue: en is een classificatie van vogels.

1 like

Ik weet het eigenlijk alleen doordat ik bepaalde muziek leuk vond en ze daar steeds corvus (corax) gebruikte :'D Niet dankzij mijn jaartje school Latijn.

1 like

Na mā€™n bachelor neuropsychologie gaat het nooit meer iets anders zijn dan corpus callosum

6 likes

Ik dacht 5:48 maar het meest vreselijke blijkt het was 5:46, mn zus had dit ook en mn nichtje van mn leeftijd ook (daar gingen we het meeste mee om) dus er was geen onderlinge haat over de citoscorešŸ˜± maar toen kwam haar broertje en ja die had een hogere score. Dat was natuurlijk een vreselijke zwarte dag voor ons. Trouwens je sprak/spreekt het toch uit als vijf/zesenveertig?

2 likes

Amen. Ik kan me hier echt zo in vinden, het lijkt me afgrijselijk en zoveel druk geven. Ik vind het ook gewoon niet meer van nu. Rot op met je bruiloft.

2 likes

Denk dat de meiden die verrassingsaanzoek hebben aangeklikt sowieso willen trouwen met hun vriend en daarom zo gevraagd willen worden.

1 like

Als je moest kiezen tussen deze opties welke mening over een bruiloft zou je dan kiezen?

  • Ik vind het eerder ouderwets/achterhaald
  • Ik vind het eerder romantisch

0 stemmers

Het is geen score in minuten of uren, zo is het wel met jouw schrijfwijze. Het is gewoon een score in het getal 546 of 548 punten.

Misschien komt je verwarring dat mensen iets in honderdtallen sowieso vaak uitspreken in vijf- zesenveertig ed?

Omg ik moet er ineens aan denken dat mn ex binnenkwam met een envelop en heel geirriteerd zei ā€œja hoor we hebben weer een bruiloft, wel alleen in de avond! :blush:ā€ Ik denk dat veel gasten er ook echt echt geen zin in hebben.
@MACdonalds ja zo spraken o.a. leraren en mn ouders het uit. En ik weet natuurlijk dat het geen score in minuten of uren is haha. :rofl: Duurde 3 schooldagen voor zover ik me kan herinneren.

Heb jij wel eens een boeket ā€œmoetenā€ opvangen? 1 keer had 1 van de mannen het gefilmd en in slow motion gezet, dat was echt het allerleukste aan die bruiloft want het ging zooo langzaam dat je precies kon zien dat maar 1 vrouw alles er voor over had om dat boeket te vangen en 1 van de partners hoor je zeggen. ā€œJa truus blijf maar lekker daar staan dan sta je goed!ā€ Heb het zovaak nagekeken.
boeket_bruiloft

  • Ja en ik ving het boeket!
  • Ja maar ik ving het niet
  • Nee

0 stemmers

Ik ga over een aantal weken trouwen. Ik ben zelf nooit iemand geweest die zichzelf in een of andere prinsessenjurk naar een altaar zag lopen maar onze bruiloft gaat nu toch een redelijk ā€˜traditioneleā€™ vorm krijgen. We vieren het overdag relatief klein: trouwen pas laat op de dag en eten meteen aansluitend. In de avond hebben we een feest (voor ons doen) groot feest georganiseerd.

Onze trouwdag heeft juist de gezinnen closer gemaakt. De ouders van beiden kanten zijn echt hartstikke trots. Daarnaast komt mijn familie van het buitenland naar NL; iets wat al 25 jaar niet meer gebeurd is (wij gaan 2x per jaar naar hun). Ik heb er juist heel veel zin in dat iedereen samen is, ook de dagen rondom de bruiloft.

22 likes

Wat leuk! Het klinkt in ieder geval alsof het een hele mooie dag gaat worden :blush: Alvast heel veel plezier!

1 like

Dat is van oudsher toch ook een beetje de bedoeling van een bruiloft geweest? Om de mensen samen te brengen en zodat de vrijgezellen dan een partner konden vinden op dat feest omdat vroeger er niet zoveel mogelijkheden waren om iemand te vinden. Iig zo is dat mij altijd verteld. Veel plezier alvast op je bruiloft! Dit klinkt misschien nu sarcastisch maar dit is wel gemeend.

1 like

Anoniem. In het geval dat jouw ouders getrouwd zijn, zijn zij dan na of voor het huwelijk gaan samenwonen?
Mijn ouders hebben dat echt nog zo mega traditioneel gedaan. Dus letterlijk na de bruiloft in het huis gaan wonen pffffff.

  • Voor het huwelijk zijn ze gaan samenwonen
  • Na het huwelijk zijn ze gaan samenwonen

0 stemmers

1 like

Mijn familie is nooit zo van dat soort tradities geweest. Toen mijn opa en oma trouwden en ruim een half jaar later al een kind kregen, werden ze ook wel even gek aangekeken.

Ik ben hier vet goed in, en het is me nu al 3x gelukt. Niet dat ik het deed omdat ik wilde trouwen (had toen geen eens een partner) maar ik ben gewoon vreselijk competitief, haha. Oh en 1x was zo mooi, ik had het boeket allang al gevangen terwijl de rest nog omhoog keek en daar is onderstaande foto van gemaakt.

66 likes

Sterker nog: ze gingen trouwen, omdat ik al onderweg was. Helemaal fout natuurlijk, mn moeder krijgt nog steeds de schuld van mā€™n vaders moeder dat ze hem erin heeft geluisd daarmee en vast expres zwanger raakte (is niet zo, het was zelfs mn vaders schuld maar dat wil ze niet horen).

1 like

Hahaha jezus, ik zou het nog niet eens opvangen als ik een boeket in mn gezicht gesmeten kreeg. Maar mijn bruiloftfeest haat is best wel hoog. Ik vind zelfs dat trouwen wereldwijd zou moeten verdwijnen. Wat een gedoe overal en regels.

5 likes