Stel je persoonlijke vraag #12

Anders. Wij hadden open podium en ik heb 3 keer meegedaan met dansen met vriendinnen. Was zo tof!
Ze deden niet met winnaars, maar anders hadden wij sowieso gewonnen :blush::blush:

2 likes

Ik kan me niet meer voor de geest halen wanneer ik een etentje heb gehad waarbij de rekening werd gesplit. Overigens vind ik dit doodnormaal hoor maar ik heb geen idee gewoon wat ik dan bestel. Ik zou niet voor het duurste gaan puur en alleen omdat ik me dan opgelaten zou voelen.

1 like

Bah vind het echt naar als daar zo om kan worden gejankt tijdens het uiteten. Ga dan naar een all you can eat restaurant of zet de tafel vol tapas, of zo’n ethiopische injera. Kun je er allemaal samen van eten.

5 likes

https://www.ad.nl/den-haag/meerdere-gewonden-bij-chaotische-feestelijke-opening-mediamarkt-leidschendam~aeb4ff3e/

Zou je hier naar toe gaan?
De eerste 100 klanten kregen, bij hun aankoop, bluetooth oordopjes twv 115euro.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb niet echt een idee maar chardonnay vind ik volgens mij altijd veel te vol/zwaar. Maar ik drink het liefst rode wijn, helaas niet heel praktisch.

1 like

Krijg jij wel eens een grijzige waas over je tanden als je rode wijn hebt gedronken? Mn zus heeft dit bijvoorbeeld ook.

• Nee
  • Ja
  • Ik drink geen rode wijn

0 stemmers

Ik niet, maar mijn vriend krijgt een paarse waas over zijn tanden haha.

1 like

en paarse lippen haha

6 likes

Haha dat ook ja! Ik was een keer oppassen en ik mocht wijn pakken uit hun wijnkelder, hij had wel gezegd waar ik dan uit mocht kiezen. Nouja ik pakte er dus 1 en diegene die ik had uitgenodigd en ik hadden echt zulke paarse lippen. Ik weetniet wat voor wijn dat was maar we hebben met een tandenborstel en zeep het eraf moeten schrobben. Of we dronken het gewoon niet zoals het heurt.

Volgens mij ligt het ook aan de hoeveelheid tannines in de wijn toch? @George help us out.

Kan jij goed wijn ontkurken? Ik vraag dit n.a.v. Een aantal keren dat ik de wijn zelf heb ontkurkt op het terras omdat die bediener heb niet voor elkaar kreeg. Wat wij dan een beetje zielig vonden, anders moest hij/zij weer een collega erbij halen en wordt dat waarschijnlijk daarna weer besproken. Terwijl ik ook op 16 jaar ofzo dat niet goed kon.

• Ja geen probleem
  • Ik heb nog nooit een wijn ontkurkt
  • Het lukt wel, maar met moeite

0 stemmers

Het ligt ook aan de kurk, of die hard is of zacht. En natuurlijk de kurkentrekker haha. Iedereen die fysiek gezond is kan een fles ontkurken. Wow dit klinkt veel te serieus. Maar met een goede kurkentrekker kom je al ver. You can do it Bruce!

1 like

Ja klopt! Tannines zitten in de schil en de pit van de druif en die geven onder andere de kleur af. De ene druivensoort heeft een dikkere schil dan de ander, en bij de ene wijn laten ze de schillen en pitten langer zitten in het wijnmaak proces dan bij de ander. Dus je krijgt het ook niet standaard bij iedere wijn. Een cabernet sauvignon staat bijvoorbeeld bekend om zijn dikke schil, dus je hebt een grote kans dat die een gekleurde waas achterlaat.
Tannines hechten zich moeilijker aan calcium, dus extra reden om een kaasplankje te bestellen :grimacing:

19 likes

Mijn vriend en ik gaan een kast in elkaar zetten en mijn klus inzicht is beter dus waarschijnlijk gaan we ruzie maken :joy:

4 likes

Vind jij het ook zo heerlijk om de dikke stoflaag van de filter van de droger te halen?

• Ja
  • Mwah
  • Nee
  • Ik heb geen droger

0 stemmers

deze heb ik zo vaak op repeat gehad :heart_eyes:

9 likes

Vooral als het in één geheel eraf gaat, heerlijk!

2 likes

Ohh ja dat is goddelijk!

Heerlijk! En daarna een bolletje er van maken. Maar vind het wel echt irritant dat het bij bijna elk gebruik moet en als ik dat vergeet hij echt slechter droogt.

Ow heerlijk nummer! Kan 'm helemaal meezingen, het eerste gedeelte ook. En zodra ik 'm hoor in een winkel heb ik schijt aan iedereen en zing ik 'm helemaal mee HARDOP

2 likes