Stel je persoonlijke vraag #12

Ja dit had ik dus ook en ik vroeg me af of ik de enige was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

1 like

Ik denk dat ik mega trots zou zijn geweest als ik mijn master gehaald had. Bachelor vond ik wel vet maar zat toen nog zo in de modus: dit is niet het einde en ik moet door.

En nu nog steeds kan ik eigenlijk alleen maar denken: sukkel dat je je master niet hebt. Dus dat gaat er miss nog wel van komen, is maar een jaar . Maar ben nu even bezig met een hbo.

1 like

Zou je (ooit) insecten eten?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Heb je wel eens insecten gegeten? Als in een gefrituurd insect of een insectenburger

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik was zo boos op mijn superkut uni dat ik niet eens naar de uitreiking ben geweest.

2 likes

Ben vegetariĆ«r maar heb weleens per ongeluk een gefrituurde sprinkhaan gegeten. Iemand had bij het koffiezetapparaat een schaaltje met ā€˜chocolaatjes’ gezet. Ja, heerlijk een chocolaatje bij de koffie! Dus ik snoepte er meteen 3 uit dat bakje. Tot een collega een paar uur later kwam vragen of iemand misschien haar sprinkhanen (gefrituurd en in chocola gedipt) had gezien die ze in de keuken had neergezet en mijn gezicht binnen 2 tellen betrok toen ik me realiseerde dat ik die dus had opgegeten. Lol hahha, foutje moet kunnen baas.

17 likes

Bij een beetje gestresst ga ik meer eten, bij echt mega gestresst heb ik juist weinig eetlust.

3 likes

Ik doelde wel op mega gestresst. Ik was bijv. vanochtend mega gestresst om een uitslag van de dokter voor mn vader (was gelukkig goed nieuws) maar eten lukt gewoon echt niet dan. In mindere stressvolle situaties krijg ik ook alsnog geen hap door mn keel. Niks smaakt dan ook. Het wordt echt een taak dan om te eten. Ik heb nog steeds niks gegeten omdat ik misschien nog veel stress in mn lichaam heb.

Wat is het langste dat je ooit niet gegeten hebt?

• Ik eet doorlopend
  • Een paar uur
  • Meerdere dagdelen
  • Een hele dag
  • Twee dagen
  • Drie dagen
  • Een week
  • Langer
  • Anders

0 stemmers

Telt de nacht mee? Want dan heb ik wel eens 24 uur niks geheten. Avondeten en dag erna pas 's avonds weer iets

@Denver whyyyyy

1 like

Was geen gewenste situatie, was geopereerd + na een paar dagen een flinke ontsteking en ook nog ziek geworden, heb toen 8 dagen niks kunnen eten

Edit: geopereerd in m’n mond

2 likes

Ja telt!

Wij deden op de middelbare school in de brugklas een door school georganiseerde hongerstaking voor ā€œsolidariteit met Afrikaā€, echt te cringe voor woorden. We haalden er geloof ik geld mee op, maar weet ook niet wat we nou aan het doen waren en waarom.

Bleven we ook op school slapen, dus echt 24 uur lang en dan daarvoor echt alles kanen en toen het over was gingen we met de hele klas Maccie klappen en toen hadden we allemaal buikpijn, echt een goed plan.

Hoop dat de school het inmiddels niet meer doet, kan echt niet meer dat ā€œlekker solidair honger hebben met een heel continentā€.

Had jullie school ook een ā€œsolidair met Afrika hongerstakingā€?

• Ja, ook ik was #solidairhongerig met het land Afrika
  • Soort van
  • Nee, maar had het wel gewild
  • Nee, de fok man

0 stemmers

Oooooh wat is dit weer een typisch witte mensen-iets om te doen. Ten eerste waanzinnig aanmatigend en ten tweede: wie de fuck heeft hier iets aan!?

Wij gingen schaatsen voor water. Dat was geloof ik nog wel een goed initiatief, je rondjes laten sponsoren en daar werden dan waterputten van geslagen (zeiden ze). Mijn ouders hebben me toen allebei voor 2.50 per rondje gesponsord. Grote fout want ik ging vervolgens, tegen alle verwachting in, 25 rondjes schaatsen en had toen het meeste geld ingezameld.

13 likes

Omg ja! Zip your lip heette het bij ons, maar wat een achterlijk iets was dat eigenlijk. Heel veel mensen hadden chips en golden power in hun kluisje gestopt en gingen dat 's nachts stiekem eten en drinken, super stoer natuurlijk.

9 likes

Ik voelde me verschrikkelijk, drinken was ook heel moeilijk en pijnlijk, maar probeerde toen vooral bouillion te drinken om toch een beetje iets van zout enzo binnen te krijgen.
Eten daarna viel ook nog zwaar tegen, want het begon gewoon met kleine hapjes die ik weer binnen kon krijgen, maar ik was heel misselijk van het zo lang niet eten en de smaak was ook niet anders haha. dus het was alsnog geen pretje.

1 like

Wij hadden een sponsorloop voor weetikveel wat voor land. Dan moest je heel veel rondjes lopen zodat zij een waterput kregen.

3 likes

Ja het was absurd.

Kennen jullie Rundfunk? Die jongens (of iig Yannick, die andere was toen nog niet bekend dus herriner ik me niet) zaten dus op mijn middelbare, een paar jaar boven mij, en die aflevering over de hongerstaking is sowieso 100% geĆÆnspireerd door onze school. Het is natuurlijk een overdreven versie, maar het komt overeen. Die cringe ā€œwokeā€ speech, het gevreet voor het begon, het rondlopen in een pyjama op school, het op onderzoek uitgaan op school, is allemaal uitvergrote werkelijkheid van die nacht.

12 likes

Wij deden ook zip your lip, maar dat was bij ons niet verplicht. Dus de mensen die zich hadden opgegeven waren meestal wel gemotiveerd genoeg om zich eraan te houden.

6 likes

Oh haha, ik was je voor :scream_cat::scream_cat::scream_cat::scream_cat: . Maar echt zooo dom was dat op onze basisschool. Ik begreep als kind al niet waarom we zo lang moesten lopen in rondjes. Je kon toch ook gewoon direct geld geven? Dat snapt een kind toch niet. Op de middelbare school zoiets doen vind ik nog veel erger.

2 likes

oooh ja bij ons heette het ook zip your lip. Was gewoon een soort mega slaapfeest op school, echt vet (en dat niet-eten was dan een soort bijkomend nadeel ipv dat je echt nadacht over de arme kindertjes in Afrika)

Wij moesten wel een keer met de hele school dansen tegen aids, volgens mij heette dat dance4life of zo? Hebben jullie dit ook gedaan?

• Nee nog nooit gedaan
  • Komt me vaag bekend voor
  • Ja ik moest ook dansen

0 stemmers

1 like