Stel je persoonlijke vraag #12

Mijn buurvrouw nam altijd liedjes van de radio voor me op. Ik dacht dat alles in de kamer werd opgenomen dus was doodstil tijdens het opnemen.

6 likes

Ken jij onderstaand nummer? (over de 80s gesproken)

Ultravox - Vienna
  • Ja, dankzij een serie (bijv. 13 Reasons Why)
  • Ja, maar zelf mee opgegroeid / mijn ouders draaide dit
  • Nee dit nummer ken ik niet.

0 stemmers

Cindy Lauper

• Haar haar was van koper
  • Yessss Girls Just Want To Have Fun
  • Mehhhhh
  • Wieee???

0 stemmers

Beste pareltje

• Girls just wanna have fun
  • Time after time

0 stemmers

Hahaha nu voel ik me wel een basic bitch dat ik dacht aan de vaste telefoon en brievenpost

8 likes

Had jij deze

• Ja
  • Nee
  • Geen idee
  • Alleen een knock off

0 stemmers

en deze

image

• Ja
  • nee ander model
  • Nee
  • geen idee
  • Alleen een knock off

0 stemmers

Ja dit ik wou dat ik vroeger naar thunderdome ofzo geweest was. Ik was er echt net ff te jong voor

2 likes

Die fancy telefoon ligt hier thuis, mijn dochter speelt er mee haha

1 like

Waren jouw ouders arm vroeger toen jij een kind was?

• Ja, daar merkte ik veel van.
  • Ja, daar merkte ik weinig van.
  • Ja, maar daar kwam ik pas veel later achter.
  • Nee
  • Ik weet het niet/deze vraag is niet op mij van toepassing

0 stemmers

Dat valt toch onder ā€œneeā€ dan?

Alleen toen ik baby was. Maar toen kreeg mijn vader weer een baan en werd het allemaal wat beter gelukkig

1 like

Omg dat begin van die videoclip van ultravox… Zo zagen mijn nachtmerries er als kind weleens uit :sweat_smile: misschien heb ik de videoclip dan ooit toen ik klein was gezien

Ik had ook een kaart voor dit jaar, maar verkocht want kwam allemaal niet zo handig uit. Maar als je de verhalen over vroeger hoort was het toen idd heel anders en dat had ik echt wel mee willen maken :star_struck:

1 like

Wat betreft dit wel, maar verder… De 80s waren zo ontzettend op geld (verdienen) gericht. De 90s waren best ok, maar ook toen was er nog zoveel onkunde en gebrek aan kennis in de maatschappij. Ik denk dat we qua tijdperk nu wel echt in een goede flow zitten, ondanks de opkomst van het populisme en rechts radicale partijen, de jeugd van nu (oma spreekt :grimacing:) is zo veel meer betrokken bij de wereld dan ik destijds was, ik vind het echt inspirerend.

5 likes

Dat is misschien ook weer zo. Alleen het stuk over de jeugd denk ik eigenlijk niet. Ik zou echt willen dat ik eerder over zulke dingen na had gedacht en niet mijn tienerjaren en een groot deel van mijn twenties zo apathisch en ongeĆÆnteresseerd was geweest. Voor mijn gevoel was ook iedereen van mijn leeftijd dat, ik kende misschien 1 iemand die met politiek en dat soort dingen bezig was op de middelbare school, en ik zat op een school waar best veel werd gedaan aan onderwerpen buiten het standaard curriculum.

3 likes

Heb jij een rug borstel voor onder de douche?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Asking for a friend:
Tijdens een verhuizing zijn er nogal wat spullen achtergebleven. Hier wist je van maar het blijkt meer te zijn dan je dacht. De reden dat het in eerste instantie achtergelaten is is omdat je de verhuizing alleen moest regelen en alles je boven het hoofd uitsteeg (icm 30+ uur werk, studie en stage). Je bent op een hele vervelende manier weggegaan uit dat huis en had eerlijk gezegd niet de behoefte dat allemaal even goed te regelen. Dus je hebt de deur achter je dichtgetrokken en gedacht: zoek t uit. Maar nu ligt daar toch nog een berg spul van je.

• Niet zeiken, tijd vrijmaken om die spullen op te halen zodat jij het in ieder geval netjes afrond
  • Spullen laten liggen, gewoon negeren, het zijn maar spullen, de ex-huisgenoot (en reden van vertrek) zoekt het maar uit
  • Anders:

0 stemmers

Ik wil er trouwens even aan toevoegen dat het geen spullen zijn die je nog wil hebben en ook geen plek voor hebt.

GRRRR stem nou ff op ā€˜negeren’ :pensive:

Ligt aan de context vind ik, ik woonde in een studentenhuis waar de kelder altijd een zooi was met spullen van voorgaande bewoners. Wij hebben destijds meerdere malen met een paar huisgenoten dat allemaal op lopen ruimen (waarbij lang niet iedereen hielp). Toen ik wegging heb ik daar wat oude kleding/schoenen laten liggen en eerlijk gezegd, ookal is het misschien aso, had ik echt iets van ammehoela. Ik heb die kelder al zo vaak opgeruimd, nu doen jullie het maar eens.

1 like

Moeilijke vraag! Toen ik echt klein was woonden we op een klein appartement en was er nooit geld om weg te gaan of cadeautjes voor sinterklaas/verjaardagen etc. Later hadden we het nog steeds niet breed, want ja, 5 kinderen en 1 inkomen, dus heb nooit nieuwe kledij gekregen, enkel afdankertjes van oudere nichtjes. We gingen toen wel op vakantie, maar dat kwam doordat mijn ouders zeer zuinig leefden en we geen extraatjes kregen. We hadden het misschien moeilijker dan het gemiddelde gezin, maar zou het niet als arm benoemen, omdat we iedere maand wel rondkwamen, gewoon geen ruimte tot sparen (op de 1jaarlijkse vakantie dan na).

Voor degenen die een hogere studie hebben gevolgd:

Ik heb HBO/hogeschool gedaan en

• Ik denk dat mijn richting moeilijker was dan andere HBO richtingen.
  • Ik denk dat mijn richting even zwaar was als andere HBO richtingen.
  • Ik denk dat mijn richting gemakkelijker was dan andere HBO richtingen.

0 stemmers

Ik heb WO/universiteit gedaan en

• Ik denk dat mijn richting moeilijker was dan andere WO richtingen.
  • Ik denk dat mijn richting even zwaar was als andere WO richtingen.
  • Ik denk dat mijn richting gemakkelijker was dan andere WO richtingen.

0 stemmers

(ik hoop dat ik de vertaling van de NL/BE studies juist heb gedaan.)

Ik vind dit altijd maar lastig. In principe doe je toch gewoon een studie die je leuk vind en dus een beetje ligt. Met mijn media achtergrond zou bijv fysiotherapie vet moeilijk zijn terwijl dat voor iemand anders gewoon andersom geldt. Denk dus dat alles wel gelijk staat en dat het gewoon ligt aan hoe goed je alles van de studie begrijpt

2 likes