Ja natuurlijk! Maar het valt altijd wel redelijk objectief te vergelijken qua hoeveelheid leerstof, welke moeilijkheidsgraad tot denken etc. Dus puur hoe dat jij het inschat!
Maar als je weet dat een van de pittigste leraaropleidingen is, kan je toch ook inschatten dat het gemiddeld moeilijker is?
Natuurlijk en ben het hier volledige mee eens! Geen enkele studie staat âbovenâ een andere ofzo. Ik bedoel qua denkniveau en hoeveelheid leerstof dat de gemiddelde student in een gelijkaardig niveau zou aankunnen. Zonder te kijken naar wat iemand interesseert.
Oh dan snap ik je hoor! Het is volledig appels met peren vergelijken, maar ik bedoel het vooral gevoelsmatig. Als er een paar studies zijn die je inschat âmoeilijkerâ te zijn dan de jouwe, maar de meerderheid van de studies niet, hoor je wel bij de âbovengemiddeld moeilijkereâ kant, anders niet.
De grap is bij ons altijd dat geneeskunde een veredelde cursus is omdat het niet moeilijk is, maar gewoon veel
European Studies was voor mij gewoon echt onderbouw middelbare school niveau. Misschien komt het door de docenten of door de stof, maar het leek echt makkelijker dan andere studies
Ik vond mijn afgemaakte academische studie zwaarder dan bepaalde andere universitaire opleidingen waarvan ik losse vakken heb gevolgd of de studie niet heb afgemaakt.
Gehoord van een 17 jarige eerder dit jaar: âgeneeskunde is eigenlijk geen universitaire studie omdat het praktijkgericht isâ .
Ik heb vooral op minder zwaar gestemd omdat ik heel weinig contacturen had, volgens mij iets van max 16 in de week. En huisgenoten toentertijd zaten soms echt van 9 tot 5 in t lab ofzo dat is heel anders en ik denk daarom zwaarder. Inhoudelijk moet het je idd liggen (mijn studie was heel veel schrijven, amper tentamens, en ik kan veel beter schrijven dan stampen) maar elke dag zulke uren maken lijkt me zwaar
Vind fulltime werken ook too much eigenlijk en dan heb je tenminste nog momenten dat je ff niet hoeft na te denken (bij mijn werk dan)
Mijn docenten zeiden altijd dat de hbo studie een van de moeilijkst is. Als zij dat zeggen moet ik het maar geloven.
Dat zei een vriendinnetje van me ook en die doet zelf geneeskunde haha
Ja dit zo erg.
Ik heb ook geneeskunde gestudeerd en sorry maar ât is feite gewoon een HBO opleiding (en daar is niets verkeerd aan), maar dat zou wel erg afdoen aan de ~status~!! Wat voor reden heeft men dan nog om op verjaardagen te roepen dat diegene wel ARTS (met krullende R) is hoowrrr!
Mijn ouders hebben allebei geneeskunde gestudeerd en die zeggen ook altijd dat het hbo is (of was toen zij het deden). Mân moeder is een paar jaar terug begonnen met meer onderzoek doen en ze zei echt dat ze van statistiek/academisch Engels/onderzoeksmethoden echt niks wist vanuit haar studie. Maar das wel wat langer geleden natuurlijk haha.
Denk dat mijn studie ook best makkelijk is, if in elk geval, mân bachelor wel. Master misschien niet
O, dat is ook vervelend Bij mij was het âgelukkigâ wel heel netjes en professioneel gedaan, waardoor er verder eigenlijk geen schade aan mijn auto was en het herstel werd ook volledig vergoed door mijn verzekering, maar ja, je hebt er wel gedoe vanâŠ
Ik heb soms ook het idee dat mijn vrienden met andere studies de moeilijkheidsgraad een beetje aandikte :s.
Heb je lekker geslapen?
- Ja, heerlijk
- Wel oké
- Nee
0 stemmers
Vooral dat gedoe ja⊠Hier ook verzekeringswerk maar wel een ingeslagen ruit, oooveral glas in de bekleding en een kapot dashboard
Heb nog steeds een wang als een dikke hamster, slapen op mijn zij doet hierdoor zeer, ik heb gvd honger omdat ik amper kan eten. Wil de hele maccie leegvreten.
Ben er nu al klaar mee.
Kut verstandskies
Aan de andere kant betekent minder contacturen vaak ook veel zelfstudie. Als je elke dag op school zit ben je al constant met de stof bezig, terwijl er met weinig uren heel veel vanuit jezelf moet komen. Heeft misschien niet te maken met de moeilijkheidsgraad van de toetsing maar ik denk dat dat een opleiding voor veel mensen juist ook weer moeilijker kan maken om goed af te ronden, vooral als zelfdiscipline niet je sterkste punt is.
Dat laatste is zo waar⊠ik heb dus geregeld om 3 uur s nachts papers geschreven terwijl ik overdag gewoon lag te chillen in mân bed. Je moet echt zelf aan de slag dan ja, alleen het voordeel daaraan vind ik dan weer dat je het kan doen wanneer je wilt en niet verplicht bent om zo veel uur aanwezig te zijn in college oid. Dat gevoel lijkt me zwaar, het gevoel van minder vrijheid te hebben