Lijkt me duidelijk, McDonald’s heeft besloten
Vond het ook wel mooi dat ik de enige ben die die optie had gekozen. En nee, niet pas nadat ik zag waar op gestemd was haha
Waar dan wel? Ik zou zeggen dat dat juist wél de plek is. Elke plek waar ‘normale’ mensen komen lijkt me bij uitstek een geschikte plek om iets te normaliseren.
Welk van deze ‘stamppotclassics’ is jouw favoriet?
- Hutspot
- Andijvie
- Boerenkool
- Zuurkool
0 stemmers
En welke is het minst lekker?
- Hutspot
- Andijvie
- Boerenkool
- Zuurkool
0 stemmers
Hutspot Andijviestamppot vind ik ook superlekker maar mijn vader houdt niet van hutspot dus dat aten we veel minder vaak. Dat was echt iets wat m’n moeder en ik dan aten als m’n vader een keer niet was, en daardoor is het in m’n hoofd nog steeds wat ‘specialer’
Ik vind stamppot wortelen (zo noemden wij het) naar vers zweet stinken.
Haha ik vind heel vaak dat mensen die naar zweet stinken naar ui ruiken dus daar zit zeker wat in.
blabla veganisme mcdonalds
Ik zet mezelf toch helemaal niet als klokkenluider neer? Ik vertel alleen maar waarom ik zelf niet achter een bedrijf als Valess sta.
Als er een plantaardige optie zou komen bij McDonalds zou ik dat een stap in de goede richting vinden, ik zou dan niet ineens het hele bedrijf goed vinden.
Ik heb een vriendin die iedere dag vlees eet, meestal avg. Als zij mij zou vertellen dat ze hier toch wat in wil minderen en dat ze nu zo af en toe een vleesvervanger neemt zou ik dat toejuichen, ongeacht of dat producten van Valess of van een ander merk zijn, ongeacht of dat volledig plantaardige producten zijn of niet.
En je hebt zeker een punt als je zegt dat juist een merk als Valess mensen misschien over de drempel haalt om ook eens een vegetarisch product te kopen, dat had ik me nog niet gerealiseerd.
Maar dat neemt niet weg dat ik zelf wel mijn twijfels heb bij een zuivelmerk. Of je nou minder vlees wilt eten vanwege het milieu of vanwege dierenleed, in beide gevallen ga je je heil niet vinden als je je vlees direct door zuivel gaat vervangen.
Het blijft gewoon lastig, ik ben in mijn leven steeds weer op zoek naar een balans hierin. Enerzijds wil ik iedere stap in de goede richting toejuichen, of het nou om individuen gaat (supergoed dat ze bewustere keuzes maken en zich hier überhaupt mee bezighouden) of om bedrijven (supergoed dat vega(n) eten genormaliseerd wordt), anderzijds moet er in onze hele maatschappij wel even wat meer gebeuren dan misschien één keer per week je stukje vlees door een schijf van Valess vervangen. Het klimaat is zo’n ontzettend urgente kwestie en de stapjes die we met z’n allen zetten zijn zo klein. Ook vanuit de politiek wordt heel erg het idee uitgedragen dat we er wel komen als we allemaal zo ons steentje bijdragen en kleine aanpassingen maken (maar je moet ook nog wel een beetje van het leven kunnen blijven genieten he!!). En daar word ik best moedeloos van.
Ik weet het ook gewoon echt niet zo goed
Hele moeilijke keuze tussen boerenkool en zuurkool als lekkerste. En eigenlijk ook stamppot andijvie maar alleen als m’n moeder t gemaakt heeft. Anders mot ik het nie
Alle soorten stamppot behalve hutspot vind ik fantastisch!
Die wortels maken het veel te zoet en mijn moeder deed vroeger altijd bruine bonen door de hutspot, dat maakte het ook niet bepaald beter. Ik heb sinds ik op mezelf woon ook nooit meer hutspot gemaakt.
Ik moet echt kokhalzen van die structuur van andijvie. Zo slijmerig en met van die sliertjes, ik krijg dat gewoon niet weg. Maar ik vind het niet per se vies. Ik moet echt zo’n stampding gaan kopen bedenk ik me nu, dan kan ik zelf ook stampot maken. Ik maak dat nooit zelf.
I LOVE stamppot andijvie. Dan moet je wel andijvie bij een goede groenteboer kopen. Die van de AH bijv, die zakken mwah. En nootmuskaat in de puree.
Ik was ook al influenced. Paar extra tientjes voor McDonald’s dit weekend!
Ik heb sinds ik uit huis ben en ik zelf dus m’n potje bepaal al geen hutspot en zuurkool op. Zuurkool is het enige dat ik opnoem als mensen vragen of ik vroeger iets niet lustte. En hutspot vond ik ook echt niet lekker. Vieze wortelstamp bleggg.
Wel benieuwd of ik het zelf tegenwoordig lekkerder zou klaarmaken.
Andijvie en boerenkool vond ik ook nooit zo zo geweldig maar nu wel echt lekker. Het liefst eet ik trouwens zo’n soort iets met spruitjes; gewokte spruitjes en dan aardappelpuree erbij en een vega rookworst, voor mij voelt dat als een stamppot.
Wie heeft er de afgelopen dagen iets bij McDonalds gegeten n.a.v. alle berichten hier?
- Ja ik
- Nee joh
0 stemmers
Met de fiets zeurend om slettenkorting?
Wanneer doe je er mosterd doorheen? De enige stamppot die ik dus maak is stamppot andijvie. De puree maak ik met een beetje boter, evt. Wat warme melk en nootmuskaat (hier hebben een vriendin en ik een keer bijna ruzie om gehad omdat haar huisgenootje NIKS toegevoegd wilde hebben aan de puree) als die basis goed is dan ben je al een eind vind ik, dan goed uitgebakken spekjes erdoor, kan ook heel goed vega. En idd op het allerlaatst de andijvie erdoor. Maar wanneer mosterd? Mijn zwager wik bijv. Augurk bij de boerenkool
Ja dit! Mosterd heb ik nog nooit gedaan, maar doe er wel altijd een klein beetje azijn over
Wat als ineens blijkt dat er bepaalde leden zijn die worden betaald om producten of bedrijven of diensten ter sprake te brengen op het forum. InFFluencers.