Huh echt vanille als in dat het rijmt op dille en kamille? Heb ik echt nog nooit gehoord haha. Waarom krijg je daar kriebels van dan? En zeggen meer mensen in je omgeving dat zo?
Ah mijn familie komt ook uit Brabant. Misschien dat het daar dus mee te maken heeft!
Ja echt zo! Ben van omgeving Antwerpen, zal daar wel met te maken hebben. Haha krijg de kriebels omdat het in mijn oren zo overdreven âchique-doenerijâ klinkt, het is maar wat wwe gewoon zijn zeker!
Ik dacht echt tot mân 14e dat het âvanierâ was. Blijkbaar klinkt dat met een kakker r best als vanieje hahah
Haha ja denk dat laatste inderdaad! Omgeving zal zeker een rol spelen dan in dit geval, als ik dat hier zo zou zeggen zou ik juist weer heel raar aangekeken worden. En andersom vinden jullie mij dan waarschijnlijk een pretentieuze wannabe. Grappig hoe dat verschilt. Heb dat trouwens wel vaker met Vlaamse kennissen bedenk ik me nu, dat ik vind dat zij bepaalde woorden uit een andere taal overdreven vernederlandst uitspreken, terwijl ik/Nederlanders het meer nog zoals in de oorspronkelijke taal uitspreken. Dit valt ook een beetje in dat straatje eigenlijk
Ja dat denk ik ook inderdaad! Maar omgedraaid gebeurt het ook (met woorden van het frans bv), dat het mij opvalt hoe in nederland er een nederlands accent aan gegeven wordt, terwijl het hier juist âcorrectâ frans wordt uitgesproken. Denk dat een woord als vanille hier wel wordt gezien als nederlands woord (en dus nederlands uitgesproken), maar croissant als een frans woord.
Ah je bedoelt de krozant! Haha, heerlijk met een glaasje sjuuderans. Ja het is nogal willekeurig allemaal
Man wat een nachtmerrie, zwemmen tussen zulke joekels. Het lijkt me heel vet als je het durft, maar heb toch een soort angst voor al die grote waterdieren.
Ja, vond ze âleukâ. Toen ik per ongeluk had verteld dat ik mijn username had veranderd (om ervan af te zijn), vroeg ze waarom en vond ze me ~moeilijk doen. Denk niet dat ze zich dit nog herinnert of dat ze ĂŒberhaupt op dit forum zit, en anders vind ze maar dat ik moeilijk doe .
Vaniele en met die uitspraak heb ik mijn vriend versierd op onze eerste date
Ik kom uit ABN-gebied, maar woon nu ergens anders en heb volgens mij wel een klein vleugje accent van hier overgenomen (dat gaat bij mij sowieso erg snel). En ik ben volgens mij veel onduidelijker gaan praten sinds ik hier woon, heel vervelend vind ik dat.
Maar ik weet niet zo goed wat mensen denken als ze me horen. Dat ABN is sowieso verdwenen denk ik.
Je kan wel raden waar ik geboren ben maar zeker niet waar ik ben opgegroeid
Ik heb een zachte G met inmiddels een randstad R. Het is niet het eerste dat opvalt maar na een aantal zinnen is het wel hoorbaar voor de meesten.
Ah, het is inderdaad echt heel vet maar ook imponerend. Vooral die grote bek van die beesten is best griezelig haha. Maar verder als je de kans krijgt om het ooit te doen wel een aanrader. We mochten ze verder niet aanraken en moesten ook echt afstand houden dus had ook niet het idee dat het verstorend voor de natuur was.
Nee, dat herkennen ze meestal niet. Mede door mijn titel
Een beetje tot heel duidelijk. Ik vind zelf dat ik aardig plat praat/kan praten. Hoewel de plaatsen die mensen vaak gokken nog wel zoân 40 km uit elkaar liggen en daar zitten dus ook wel wat verschillende accenten/dialecten tussen
Kun je reanimeren?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je een ehbo cursus gedaan?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je wel eens eerste hulp verleend?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Regelmatig. Ik zit in het bestuur van de EHBO vereniging hier in de buurt.
Ben ook lid geweest van burger AED.
Geef ook les en heb helaas ook mensen moeten reanimeren, waaronder mijn eigen vaderâŠ
Geen EHBO, maar wel defibrilator
Ik denk wel dat ik kĂĄn reanimeren, ik weet niet precies hoe en precies waar, maar ze zeggen toch dat het beter is om âietsâ te doen dan niets. Tenzij er iemand is die wel weet wat ie doet, dan ga ik me er niet aan wagen maar als mijn vriend nu ineens neervalt zou ik wel een poging doen denk ik.
Moet toch iets geleerd hebben in die 15 seizoenen Greyâs Anatomy.