Stel je persoonlijke vraag #13

Kun je reanimeren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je een ehbo cursus gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je wel eens eerste hulp verleend?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Regelmatig. Ik zit in het bestuur van de EHBO vereniging hier in de buurt.
Ben ook lid geweest van burger AED.
Geef ook les en heb helaas ook mensen moeten reanimeren, waaronder mijn eigen vader… :confused:

3 likes

Geen EHBO, maar wel defibrilator

1 like

Ik denk wel dat ik kán reanimeren, ik weet niet precies hoe en precies waar, maar ze zeggen toch dat het beter is om “iets” te doen dan niets. Tenzij er iemand is die wel weet wat ie doet, dan ga ik me er niet aan wagen maar als mijn vriend nu ineens neervalt zou ik wel een poging doen denk ik.

Moet toch iets geleerd hebben in die 15 seizoenen Grey’s Anatomy.:joy:

8 likes

Jeetje wat heftig om je eigen vader te moeten reanimeren!

Wel bij iemand gezien en gehoord (dat geluid omg) toen het gebeurde

Is ook ontzettend heftig. Gelukkig is het goed gegaan en leeft hij nog :heart:

33 likes

Ik heb een BHV-cursus gedaan waar je leert reanimeren op een pop, maar vraag me af of ik nu echt kan reanimeren op een persoon. Maar beter iets doen dan niets, dus dat onthoud ik maar

2 likes

42 likes

In principe werkt het op een persoon hetzelfde. De borstkas is wat zwaarder om in te drukken en de mond wat moeilijker open te houden.

Het belangrijkste is denk ik dat je het regelmatig herhaalt zodat het automatisch wordt. Dan maakt het niet uit of het een pop is of een mens, je krijgt een gigantische adrenaline stoot en gaat dan toch op de automatische piloot aan het werk

1 like

Je staat er nooit verloren bij. Als je 112 belt dan is de gene aan de andere kant van de lijn getraind om jou te begeleiden bij de reanimatie.

Als je precies doet wat zij zegt dan kan iedereen reanimeren. Je doet dus nooit “niets”

Kinderen heb ik gelukkig nog niet hoeven te reanimeren. Wel een keer een heimlich bij een peuter maar gelukkig geen reanimatie.

En wat mijn vader betreft, hij heeft het gelukkig gered, niks aan overgehouden ook gelukkig. Ik daarintegen heb er nog wel soms nachtmerries over hoor

6 likes

Haha dit had ik kunnen zijn! Mijn moeder haar familie komt uit Friesland en Drenthe en zij kan ook niet ‘normaal’ ABN praten.Mijn vaders familie Den-Haag/Amsterdam maar is zelf afkomstig uit een dorp,in het openbaar praat hij wel gewoon ABN maar thuis of met familie en vrienden gewoon plat.Mijn broertje en ik praten allebei met een bekakte R en heel erg ABN.Mijn broertje heeft zelfs nog als kind bij een logopediste gelopen om die R eruit te krijgen (hij moest gorgelen zodat hij een ‘harde’ R zou krijgen).Mensen denken ook altijd dat ik gewoon in het westen geboren ben haha,zie noemen me ook altijd stadse of kakker.Wel heel irritant is als mensen me na gaan praten en dan heel uitgebreid die R na doen.Ja ik weet het :unamused:

Gewoon doen! Komt altijd van pas…

1 like

Mocht het nodig zijn en je bent alleen. Bel zelf al 112, ze kunnen je dan namelijk ook helpen met tips geven voor het reanimeren en motiveren.

Liggen er bij jou altijd spullen in je bed? Mijn safisfyer en iPad liggen bijvoorbeeld altijd in bed

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb een nieuwe baan, ergens anders wonen en een spannender leven al vastgesteld. Nu die geliefde nog :stuck_out_tongue:

1 like

Realiseert iedereen zich dat een telefoon abo incl toestel hier ook bij hoort :rofl: (of koopt iedereen hier z’n telefoon altijd los?!)

Ik koop mn telefoon los ja.

16 likes

Ik heb een bedrag bijbetaald zodat ik net onder die 250 zat qua leenbedrag van de telefoon zodat ik niet BKR geregistreerd werd

Los!