Stel je persoonlijke vraag #13

Wat zeg jij?

• Lasagna
  • Lasagne
  • Ik zeg dit woord nooit

0 stemmers

Ik heb nog geen dm’s ontvangen volgens mij heeft het forum een error

7 likes

Ik zeg lasagna maar ik schrijf meestal lasagne. Geen idee waarom :sweat_smile:

2 likes

Ja same here maar ik wil graag aanleren lasagne te zeggen. De moeder van mijn oppaskinderen zei altijd zo vreselijk kakkineus lasagna. Nou vraag je je misschien af hoe je dat kakkineus kunt uitspreken maar dacht dan altijd eeewl.

1 like

Ik zou ook zó graag willen weten of oma Bea op zondagavond gewoon lekker in haar joggingbroek HHB zit te kijken.

8 likes

Deze kan voor mij in het ‘dingen waar je pas heel laat achter kwam’. Ik wilde laatst een recept voor lasgne zoeken, dus ik toetste overal ‘lasagna’ in en kon echt nergens wat vinde. Toen ontdekte ik dus dat het lasagne is

3 likes

Één blad is lasagna, meerdere is lasagne. Maar volgens mij verschilt het per taal hoe het gezegd wordt, al zeggen Italianen wel lasagne.

5 likes

Wordt een dictatuur.

24 likes

Daar steekt Prinses Bubbelien wel een stokje voor.

Hoe heet dat ook weer als je experts laat doen waar ze het beste in zijn? In plaats van incompetente mensen? Dat lijkt me wel wat.

7 likes

Volgens mij een zakenkabinet?

Ik heb geen idee wat dit allemaal is maar weg met de koning

No king no king lalalalaaaa

4 likes

Mijn vriend en ik willen komend jaar een stedentrip maken naar een plek waar we allebei nog niet geweest zijn. Zo rond april/mei (denk ik), het moet er aangenaam zijn qua temperatuur (rond de 20-25 graden, liever niet bloedheet), het moet een gezellige stad zijn waar je leuk kunt winkelen, mooie dingen kunt zien en lekker kunt eten. Architectuur of musea boeien ons niet zo. Het is wel fijn als het geen mega dure stad is. Wat zouden jullie kiezen? Tips zijn ook welkom!

• Madrid
  • Sevilla
  • Valencia
  • Florence
  • Lissabon
  • Boedapest
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

Oh, dat zou kunnen. Maar op het puntje van mijn tong ligt een intelligente van het Grieks-afgeleide term met -cratie aan het einde, maar heb geen idee meer wat er voor moet komen. Expertcratie ofzo? Nee, ik weet het niet.

3 likes

Technocratie?

5 likes

Yes!

Malaga is ook erg leuk!

4 likes

Ik wil het koningshuis wel behouden, want ik denk dat het ons op gebied van diplomatie bijv wel voordeel geeft en ik vind Willem en zijn gezinnetje wel leuk. Maar ik vind al die financiële en fiscale voordelen die zij krijgen echt belachelijk. Gewoon belasting betalen, zomers lekker kamperen in Frankrijk en de prinsessen nieuwe jurkjes van de H&M ipv Taminiau.

5 likes

Dat laatste doen ze al!

Nu nog ophouden met stiekem Rijkskunst verkopen en ik ben blij.

6 likes

Ik ben van deze steden overal geweest behalve Florence, maar ik vind Madrid en Valencia echt het leukst!
Wat betreft Portugal is Porto ook echt een fantastische stad.

1 like