Stel je persoonlijke vraag #13

Shit, wilde schrijven maar dan is het wel bijna tijd voor vakantiegeld maar Pinksteren valt laat dit jaar. Het is idd echt een zwart gat dan :joy:

Ik weet de verschillen niet wanneer je nou wat gebruikt dus doe maar gewoon mevrouw. Kan me niet voorstellen dat ze me weigeren omdat ik mevrouw in heb gevuld terwijl ik eigenlijk mejuffrouw of mw (wat is dat sowieso?) in had moeten vullen.

1 like

Welke aanhef gebruiken jullie als jullie een Engelstalige brief of e-mail aan een vrouw schrijven?

• Mrs.
  • Miss.
  • Ms.

0 stemmers

Ik vind mejuffrouw altijd zo jong klinken, maar het is wel de officiële aanspreekvorm als je ongehuwd bent. Heb het zelf weleens fout ingevuld en ben nog nooit geweigerd.

Met Mej. zit je sowieso goed! Ik heb een oude Tweet gevonden waarbij klm zegt dat je zowel Mw. als Mej. mag gebruiken. Wordt er niet duidelijker op, maar ik zou je niet al teveel zorgen maken want volgens mij maakt het helemaal niets uit.

1 like

Zaterdag afgetuigd. Vandaag worden alle kerstbomen hier van de stoep gehaald, dus het halve dorp ligt nu bezaaid met kerstbomen haha.

1 like

Officieel zou je mej. (mejuffrouw) in moeten vullen als je ongehuwd bent. Mw. en mevr. betekenen overigens hetzelfde (mevrouw) en horen officieel bij gehuwd. Ik denk overigens niet dat een ‘verkeerde’ aanhef in dit geval problemen zal veroorzaken, hoor.

1 like

Bij Mejuffrouw moet ik altijd denken aan De Zevensprong, omdat mensen daar zo genoemd worden.

Heb nog nooit irl Mejuffrouw gehoord.

6 likes

Ik vind mejuffrouw net een lettergreep te ver gaan.

5 likes

Ik zie mijn ouders een paar keer per jaar, maar dan wel meteen een paar dagen, logeer dan ook bijna altijd bij ze. Toen ik nog in NL woonde kwam ik misschien een keer per 2 maanden een avondje eten, dus het is nu wel een stuk intenser als ik ze zie, maar ook een stuk leuker!

Ik voel me altijd een soort van beledigd als iemand me aanspreekt met ‘mevrouw’. Dan denk ik: “HOE OUD DENK JE DAT IK BEN?! :rage:” Idem met als mensen vragen of ik getrouwd ben en kinderen heb… Tot ik dan bedenk dat ik eind 20 ben en het dus helemaal niet zo vreemd is om getrouwd te zijn/kinderen te hebben en een ‘mevrouw’ te zijn :grimacing: :sweat_smile:

8 likes

Allemaal even stom. Tik me gewoon op mijn schouder aan. Maar anders mogen volwassenen me meisje noemen en kinderen mevrouw.

Heb ook wel eens gehad dat iemand keihard aan mijn rugtas trok om iets aan me te geven. Dat was ook geen succes.

3 likes

ey dushi

Nee ik weet niet, alles stom.

1 like

Ik vind mejuffrouw zo’n schattig Annie M.G. Schmidt-woord.

15 likes

Maakt me niet uit hoe je me noemt als er maar uit blijkt dat je me jonger schat dan ik ben en ik niet voor niks mn gezicht volspuit :+1:t3:

28 likes

Ik zit er nog steeds mee dat een klant mij op mijn bijbaan ‘het meisje van de * naam producten *’ noemde, op een zangerige toon. Ik vond het een beetje viezig klinken?

Je verkoopt meloenen?

6 likes

Hoevaak krijgen jullie PBs op dit forum?

• Elke dag
  • Eens in de week
  • Meerdere keren per week
  • Eens in de maand
  • Meerdere keren per maand
  • Eens per jaar
  • Meerdere keren per jaar
  • Nooit

0 stemmers

echt maximaal 5 minuten. maar bij de apotheek dan vervolgens wel een halfuur :-1:

7 likes

Meestal 20 minuten oid maar ik ben er vaak 10 minuten voor mn afspraak en dan meestal 5/10 minuten te laat aan de beurt?

1 like