Stel je persoonlijke vraag #13

Krenten moeten sowieso sterven (behalve als ze in een oliebol zitten)

10 likes

Ooit hahahaha :sweat_smile:

Stampot is sowieso niet te vreten, of je er nou wel of geen krenten ingooit

5 likes

San Marino zodat ik ooit misschien wel Serhat in het wild kan spotten.

16 likes

Liechtenstein!

2 likes

Plaats de uitslag op hun forum haha. Gewoon niemand die het zo eet.

3 likes

Vaticaanstad want feitelijk woon je dan gewoon hartje Rome en vond dat een heerlijke stad!

7 likes

Ik ken de helft niet eens

1 like

Malta is zo mooi, maar het is daar momenteel wel echt een teringbende, dus ben toch maar voor Monaco gegaan.

3 likes

Ik ben er nog nooit geweest, maar de locatie lijkt me perfect, en dan zou ik eindelijk fatsoenlijk Frans kunnen leren spreken. Het hele protserige staat me ook wel wat tegen, maar dat hebben al die kleine staatjes heb ik het idee. Ga ik daar gewoon een rijke vent aan de haak slaan en wat goeds doen met zijn geld :grin:

1 like

@Zemraluani kan jij als historicus verklaren waarom er eigenlijk alleen van zulke ministaatjes in Europa zijn? Of zijn die er elders ook, maar ben ik gewoon oblivious?

@kali Ik zou echt dolgraag in beboste bergen wonen, zoals ze in de US en Canada hebben. Dat vind ik zo sfeervol!

1 like

Ongeacht het onderwerp, nope.

@grace misschien, er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.

Maar Vaticaan is natuurlijk gevalletje speciaal. Liechtenstein en Andorra zijn ongelofelijk bergachtig, dus isolement gok ik? Vroeger waren er natuurlijk allemaal kleine koningkrijken, en de Duitse en Italiaanse eenwording was pas laat (late 1800s) maar waarom San Marino nou niet opgenomen is in de eenwording, geen idee. Geen idee waarom Monaco niet Frans is.

Overigens heeft Aziƫ ook redelijk wat kleine staatjes: Qatar, Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Kuwait (al is dat stukje groter), Brunei, Singapore, Oost-Timor.
Afrika heeft (iets groter) Eswatini, Lesotho, Djibouti.

10 likes

Bedankt voor deze bron van informatie! Nu even wiki deepdiven

2 likes

Uit de supermarkt want die zijn vega

12 likes

maar op zich zijn veel eilanden in de CaraĆÆben ook mini-staten, dus volgens mij is het geen Europees fenomeen maar wat @Zemraluani al zegt meer een kwestie van isolement

2 likes

Bij deze verander ik m’n stem naar Liechtenstein, lijkt me super fijn.

Doe mij maar een prieeltje op een berg in de bossen.

29 likes

ik vind meerdere polls in ƩƩn post die (vermoedelijk) niks met elkaar te maken hebben altijd intrigerend haha

23 likes

Het maakt mij echt niet uit of ik eerst trouw en dan kinderen krijg of andersom. Echt geen voorkeur

5 likes

Ik wil pas trouwen als ik echt helemaal kan uitpakken (is duur). Dat kan voorlopig niet; dus dan maar eerst kinderen :joy:

1 like

En dan het liefst in de auto op de achterbank, heerlijk!

3 likes