Stel je persoonlijke vraag #13

Jep, echt kut want bij een buikgriep of zware verkoudheid bv weet je ook wel wat het is en kan de dokter ook niets doen, maar kom je dus puur voor het briefje.

Wow en ook zo controlerend.
Zo van ervan uitgaan dat iemand liegt!

2 likes

@Zemraluani Ik word helemaal eng van jou nieuwe profielfoto!! Wat is er met z’n haar!! Die blik van hem lijkt nu nóg meer creepy

4 likes

Wie is überhaupt die gozer en waarom zijn er zoveel (foute) fotos van hem? @Zemraluani

8 likes

Huh wat stom? Ik zou als werkgever liever hebben dat mijn werknemer eens even goed uitziekt en de hele dag in bed blijft, dan dat ze zich nog naar buiten moeten slepen voor zo’n stom briefje. Is ook niet per se heilzaam ofzo haha

1 like

Nou zeg.

Nu hou ik m extra lang

5 likes

nee die van jou is lekker, vriendin

11 likes

afbeelding

Touche

52 likes

Ben wel benieuwd of België daardoor ook significant minder verzuim heeft dan Nederland of niet eigenlijk.

1 like

Ah oké! Is het dan ook de overheid die doorbetaalt bij ziekte gelijk vanaf de eerste dag?

We hebben dit onderwerp al eerder besproken(ach ja, wat niet?) Maar ik vind het ook heel bijzonder.

Ander voorbeeld: in Letland was dit ook zo en maakte de dokter ook een briefje voor je school. Op dat briefje stond dat ik 7 dagen afwezig zou zijn en moest ik na 7 dagen terug komen (ook om te controleren of het echt weg was), maar ik ging met 6 dagen al weer naar school, maar dat had dus niet gehoeven!!! Super raar toch, maar opzich wel chill als de dokter het langer inschat.

1 like

Snel rondje Google lijkt te leren van niet: ziekteverzuimpercentage in Nederland in 2018 was 4,4% en in België 5,8%.

4 likes

In België is het ook zo dat als je een briefje hebt voor 7 dagen, je zelfs niet eerder MAG terugkomen. Dan zou je in theorie opnieuw naar de dokter moeten gaan om een nieuw briefje te vragen.

3 likes

bureaucratie©

11 likes

als je 4 maanden zwanger was van de 1e tijdens je huwelijksceremonie, hoe moet je dan stemmen? :smiley:

3 likes

Ja in praktijk haalt niemand een nieuw briefje, maar op mijn vorig werk heeft HR me eens uitgelegd dat dat eigenlijk in theorie wel zou moeten? Maar goed, die HR-manager was ook niet heel capabel om eerlijk te zijn dus zou kunnen dat het niet waar is hoor.

1 like

Ik heb het eens gegoogeld en je hebt gelijk! Vreemd dat die HR-manager me dat dan zo uitdrukkelijk vertelde. :thinking: Anyway, scuzi voor de onwaarheden: het mag dus wel!

1 like

Zal ik een rode of een gouden iPhone 8 kopen? Mijn oude telefoon is overleden en ik wil graag een refurbished iPhone kopen, maar ik twijfel over de kleur.

• Rood
  • Goud

0 stemmers

Luister jij over het algemeen meer naar mannelijke of vrouwelijke artiesten?

• Meer vrouwen
  • Meer mannen
  • Het is om het even schat ik zo
  • Geen idee, let ik nooit op
  • Genderneutraal please

0 stemmers

Ik realiseerde me dat ik vrijwel alleen naar vrouwen luister

Ik luister al 3 maanden naar dezelfde cd van dezelfde boyband en zij stonden ook in mijn Spotify jaaroverzicht op 1 dus gok dat ik meer naar mannen luister.

1 like