Stel je persoonlijke vraag #13

Rook/koolmonoxide-melder en beveiligingscamera. En m’n weegschaal is ook digitaal en stuurt de info door naar m’n telefoon, maar die kan ik niet op afstand bedienen.

1 like

Een lamp met bewegingssensor telt dat ook als smart?

Heb je toevallig de google nest protect rookmelder?

Ja!

In sommige koelkasten zitten dan camera’s en dan kun je kijken of je iets nodig hebt. Of je kunt hem kouder zetten met je telefoon.

Er is zo’n samsung met een halve tablet in de deur ook

Tevreden mee? Ik wil die ook kopen… Maar het is echt zo’n aankoop waar je niet echt enthousiast van word.

ps ik raad zo’n nest iedereen aan want het geluid als je 'm draait is zó satisfying/asmr

Ja zodat je je gordijnen niet zelf open hoeft te doen, ik bedoel dat is echt de meest vervelende en veeleisende huishoudelijke taak van de dag :rolleyes: we gaat echt toe naar het toekomstbeeld dat in Wall-E geschetst wordt waarin mensen alles in hun stoel aangereikt krijgen.

@Spaarlamp ik heb vandaag ook pas van het bestaan geleerd en ik las er net dit over: ‘In de supermarkt op je smartphone zien of er nog een pak melk in je koelkast staat. Groente en fruit 2 keer langer bewaren in een speciale vershoudlade. En een energiebesparende, transparante koelkastdeur’

12 likes

Ja zeker tevreden mee, maar ja nog nooit brand gehad haha. Ben wel heel blij dat dat ding niet meteen gaat piepen als je tijdens het pannenkoeken bakken weer eens vergeten bent de afzuiger aan te zetten. Je hoort dan eerst: ‘Er is rook in de gang (daar hangt ie), het alarm kan afgaan, het alarm is luid’. En ook fijn dat je nooit meer een piepende melder hebt omdat de batterij leeg is, dat staat gewoon in de app.

2 likes

Ik heb zo’n rolluik, vind dat wel onder gordijnen vallen :woman_shrugging:
Met diezelfde app kan ik ook het licht en de verwarming bedienen. Lang leve nog thuis wonen

Hoeveel mensen beschouw je echt als vrienden? (Dus buiten familie en eventuele partner)

• Niemand
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5 - 9
  • 10
  • 11 -15
  • 16 - 20
  • Meer dan 20

0 stemmers

Zou je liever eten uit:

• de bilspleet van je partner
  • de oksel van een willekeurige vreemde

0 stemmers

De enige persoon die ik ken die de oksel van een willekeurige vreemde koos is niet meer samen met dr vriend, ik bedoel, ik meld het maar :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Als er vroeger thuis samen tv gekeken werd, wie had dan meestal de afstandsbediening? (stief/pleeg/etc mag je ervoor zetten als dat toepasbaar is, kan ook in de tegenwoordige tijd als je nog wel eens samen tv kijkt etc.)

• mijn vader
  • mijn moeder
  • broer/zus
  • ik
  • (iemand) anders
  • er was echt geen peil op de trekken, dat wisselde altijd/was afhankelijk van wat we keken
  • we keken nooit tv (samen)

0 stemmers

bij ons thuis had altijd automatisch mijn vader de afstandsbediening en ik heb het eigenlijk altijd stom gevonden dat dat zo’n ongeschreven regel was. Vraag me af hoe dat bij andere mensen was/is

2 likes

Mijn vader had/heeft meestal de afstandsbediening. Maar ik moet wel zeggen dat wij van dezelfde programma’s houden dus dat is nooit echt een probleem geweest. Als mijn moeder de afstandsbediening heeft is het wel vaak problematisch want die kijkt bijna alleen maar Duitse meuk waarbij je zonder kijken al in de eerste 10 seconden kunt voorspellen wat er gebeurt en met wie. Komt ook nooit een einde aan die onzin. Telkens hetzelfde verhaal maar dan net een tikje anders of andere mensen waardoor het volgens haar heeeeeul spannend is.

2 likes

Meestal mijn moeder. En dan pakte mijn vader hen midden op de avond af en keken we opeens een film die al 45 minuten begonnen was.

Maar zelfs nu gaan 99% van hun ruzies over wanneer en wat ze kijken op tv. Is echt een ding voor ze :joy:

4 likes

Bij ons in het gezin ook al-tijd mijn vader… En nog steeds (wanneer ik daar ben). Werd daar vroeger al boos van en nog steeds (waarom is papa de baas en niet mama?).

1 like

hierom hebben mijn ouders twee tv’s vaak kijken ze eerst samen het nieuws en dan apart

2 likes

Ik zit as we speak te wachten op iemand die een slimme meter komt installeren. Meer dan dat hebben wij niet :sweat_smile:

1 like

Ik ben lid geweest (En 30+), maar vond dat ik er niet genoeg aan had in verhouding tot wat ik betaaalde, dus weer opgezegd

4 likes

Jep, blij dat ik het ben ook. Afgelopen jaar samen met mijn vakbond stappen ondernomen tegen een oud-werkgever (in hetzelfde vakgebied) waar ik jarenlang (mega onwettig) onderbetaald werd. Eindsom is dat ik nu een paar duizend euro extra op mijn spaarrekening heb. :ok_hand:

Ik was hier trouwens nooit achtergekomen als de vakbond mij niet had benaderd met een enquête over dit soort praktijken. Ik had echt geen idee dat dit gebeurde. (was mijn eerste echte baan en was jong en blij dat ik uberhaupt werk had)

22 likes