Stel je persoonlijke vraag #13

Gisteren zei iemand van werk dat hij dacht dat ik heel onrustig in mijn hoofd was. En ik moest hem gelijk geven en nu pas besef ik hoe kut ik dat vind. Ik ben onrustig en chaotisch en alles gaat door elkaar heen. En ik wist op zich wel dat ik dat ook uitstraal/die indruk achterlaat, maar ik hoopte dat ik het nu op dit werk anders kon doen. Maar helaas.
Edit: overigens ben ik wel ergens perfectionistisch en kan ik dingen niet loslaten/kan ik er niet tegen als dingen niet goed gaan. Hoe dat met elkaar te rijmen is weet ik nooit zo goed. Je zou denken dat je dan ook heel gestructureerd te werk gaat om alles perfect te krijgen, maar nee.

1 like

Ze verkochten die bij Blokker!

Dat vind ik echt vaak, ik ga misschien een keer per 8-10 maanden naar de kapper. En dan betaal ik alsnog meestal niet meer dan 30€. Ben ik nou zo’n krent?
Verven doe ik trouwens gewoon zelf, is toch alleen voor het grijs, dat kan ik prima zelf en haarverf kost hier gelukkig een stuk minder dan in NL. En in de zomer doet een vriendinnetje balayage bij me, ook gewoon met thuisverf à €3,50 :grin:

@Dibs Op werk ben ik heel gestructureerd, dat heb ik mezelf wel echt aan moeten leren, want in mijn persoonlijke leven ben ik eerder ongestructureerd. Maar in mijn vorige baan had ik veel verschillende werkzaamheden, en als ik dat niet gestructureerd aanpakte werd het te chaotisch. Heb er ook in mijn huidige werk veel profijt van. Probeer het soms wel door te trekken naar mijn privé, maar op de een of andere manier houd ik het daar nooit vol :no_mouth:

Op werk doe ik het overigens door week- en maandoverzichten te maken en bij te houden in google sheets en elke ochtend op papier een to do lijst maken. En heel belangrijk, leren loslaten dat die ook perfect afgewerkt wordt, want er komt altijd nog wel wat tussendoor met hogere prio dat eerst moet, het gebeurt zelden dat alles afgestreept is aan het eind van de dag.

1 like

Ja dat tegenstrijdige herken ik wel. Ik vind het heerlijk om structuren te bedenken en in te richten maar het dan daadwerkelijk volgens die manier doen lukt me gewoon niet goed.

Per februari begin bij aan een nieuwe baan dus mijn doel is om het dan ook om vanaf het begin mezelf proberen aan te wennen. Ik ga denk ik met een trello bord werken.

Trello gebruikte ik inderdaad ook, dat werkte voor mij heel goed voor individuele projecten, maar een algemeen overzicht van alle werkzaamheden was een beetje te veel daarin, dan raakte ik alsnog het overzicht kwijt. Nu werk ik voor de losse projecten in Jira, en heb dus nog steeds een sheet ernaast met een algemeen overzicht. Maar ligt ook denk ik aan wat je werkzaamheden zijn, hoeveel verschillende dingen je moet doen, etc. Gewoon proberen en kijken wat voor jou het beste werkt, en ook bij collega’s navragen hoe zij het doen, en daar de dingen die voor jou het beste werken uit overnemen!

2 likes

Haha ik vind augurken dus echt zo’n treat die niet nodig is. Het vult niet echt en het is niet perse gezond, dus als ik sporadisch een potje koop is dat echt een luxe :biggrin:

1 like

Maar het is ook niet ongezond toch? Ik vind augurken lekker en beschouw het als mager tussendoortje dat niet veel kwaad kan. Beter dan een droge rijstwafel ofzo.

3 likes

Nee zeker niet ongezond! Maar ik zou het niet eten in plaats van groente of fruit, dus heb het even onhandig verwoord.

Als je office 365 pakket hebt kun je ook planner gebruiken. Ook omdat het met alles van office samen werkt.

Anders kan ik jira aanbevelen.

1 like

Mijn zwangere brein had ook zin in een potje augurken.

Hmm lekker 1,5 kilo augurken per ongeluk besteld

33 likes

hahahaha ja

2 likes

Ik ben van nature echt absoluut niet gestructureerd maar daardoor helpt het me enorm om wel heel structureel te doen (vooral op werk). Kost anders echt teveel tijd/energie.

1 like

De tosti tussen een velletje bakpapier bakken!

Voor mij is dit ook veel. Ik ben tijden maar 2x per jaar gegaan. Maar nu ik mijn haar donker en kort heb en mijn haar hartstikke dood was van het telkens grijs maken (ofwel zelf, ofwel bij kapper) moet ik wel vaker.
En ik vind het tegenwoordig (gelukkig) ook weer belangrijker om er verzorgd uit te zien. Dat kon me eerst niets schelen omdat het niet goed met me ging
 ik vind het dus niet zo erg dat ik nu duurder uit ben :blush:

2 likes

Ooh ik vind het juist lekker als het een beetje zompig wordt haha

1 like

Toen ik 20-25 was, kleurde ik m’n haar (ook soms door de kapper). Ik ben er toen op een bepaald moment mee gestopt, omdat ik nog even van m’n natuurlijke haar wilde genieten zonder gedoe met bijhouden e.d., want eens de grijze haren er waren, zou ik geen keuze meer hebben en moĂ©ten kleuren en bijhouden e.d. M’n moeder was vroeg grijs, dus ik waarschijnlijk ook. Nog genoeg jaren in m’n leven om bezig te zijn met haar kleuren.

En nu begin ik meer en meer grijze haren te hebben en zit het moment eraan te komen dat ik weer wilde beginnen kleuren, maar nu voel ik daar best een gekke weerstand tegen. Waarom kleuren zoveel vrouwen hun haar om de grijze te verdoezelen, terwijl dat van mannen helemaal niet zo ‘verwacht’ wordt/het geval is? Dus nu wacht ik af hoe ik me erover voel als ik bv. echt deels grijs ben.

2 likes

Ik vraag me ook af wanneer het moment komt dat ik vind dat ik mijn haar moet gaan verven. Heb er laatste jaar zoveel grijze haren bijgekregen. Maar vind het ook stom dat het “moet”.
En trouwens ook jammer van mijn natuurlijke haarkleur, met een pakje verf wordt het nooit 100% zoals je eigen kleur en vind dat besef best jammer. Dat mijn eigen haarkleur gewoon weg gaat.

1 like

NEEEEE

1 like

Ik kan alleen maar aan tosti de teckel denken nu. Weet niet meer van wie die cutie is hier

5 likes