Stel je persoonlijke vraag #13

Sterkte!

Ik heb geen contact meer met m’n schoonmoeder omdat ze stookt in mijn relatie… Mijn advies is vooral om dicht bij jezelf te blijven, ik ben in deze situatie gekomen omdat ik keer op keer heb geaccepteerd dat ze over mijn grenzen ging en mijn man me hier absoluut niet in steunde. Als je partner je steunt scheelt dit zoveel!

1 like

Oh maar exact die klemmetjes waren het wel precies. Ik ga het maar mn moeder sturen vandaag.

1 like

Dit is echt een van mijn tell sell dromen

Ja en als er dan kaas uit je tosti lekt (wat ik altijd heb want doe er het liefst 20 plakken op) dan zit heel je broodrooster vol met kaas. Hoe krijg je dat schoon?

precies dit vraag ik me ook af :joy: mijn normale tosti-ijzer zit altijd al helemaal onder de kaas haha

Ik heb van die klemmen! En die passen eigenlijk prima in mijn broodrooster, werden er ook bij geleverd! Onderin het broodrooster heb ik ook zo’n laatje dat kruimels opvangt, dus daar gaat de kaas ook heen (al heb ik daar zelf nooit zo’n last van)

Ik was vanuit huis ook zo’n broodrooster met klemmen gewend (en een opvang laatje). Dus eenmaal uit huis gooide ik meteen stroopwafels in mijn normale Hema broodroostertje. Er kwam al snel rook uit en toen ik hem, na wanhopige pogingen de karamel te verwijderen, buiten aan
deed om te testen vloog hij in de fik :joy:

5 likes

Wij hadden thuis ook zo’n ding met klemmen maar ik mocht daar nooit een tosti in maken, want je kon het niet goed schoonmaken. :roll_eyes:

1 like

Eerder nee, want ik heb geen tv. Als ik die wel had zou ik het wel eens aanzetten als het erop was, want het lijkt me wel heerlijk zen. Nu zet ik planet earth aan als ik iets zen wil op de achtergrond.

Ik heb dat volgens mij vrijdag per ongeluk gekeken en dat was zo fucking saai?? Dat ze door allemaal dooie duitse dorpen gaan met een trein.

6 likes

Ja die zijn toch juist heel makkelijk schoon te houden? Die klemmen kun je gewoon afwassen of in de afwasmachine doen en die kruimels schud je eruit? En zoveel kruimels krijg je volgens mij niet in dat ding. Dat apparaat waar je die driehoekjes tosti’s van krijgt is lastiger schoon te houden. Die platen kunnen er niet uit en het bladdert af.

1 like

Heb jij een Pandora armband?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb jij al patat jaaaha, of friet gegeten dit jaar?

• Ja meerdere keren
  • Ja 1 keer
  • Nee

0 stemmers

Ik besef me net dat ik nog geen patat heb gegeten dit jaar. :neutral_face:

Wat zou jij eerder kiezen?

• Een jaar lang geen patat/friet meer eten
  • Een jaar lang geen pizza meer eten

0 stemmers

Ja i know maar voor mij is dat al veel :woozy_face: ik probeer nu echt wat gezonder te eten dus dit is al een stap. :rofl:

1 like

Nee maar als ik een fiets had gehad, of de bezorgkosten van McDonald’s niet zo hoog had gevonden al vaker dan 1x denk ik :sweat_smile:
Edit:, en je tweede vraag: wel al 4x pizza geloof ik :see_no_evil::sweat_smile:

Geloof jij in de kracht van stenen? Dus dat sommige edelstenen een bepaalde werking hebben.

• Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

Ik heb wel edelstenen, ik weet niet of ik echt in de krachten opzich geloof maar ik vind het een hele mooie symboliek waar ik zelf zeker wat aan heb. Het is iets wat ik dan zelf creeer.
Ik heb een paar stenen die ik gekocht heb in bepaalde fases van mijn leven, die heel erg pasten bij dingen waaraan ik wilde werken. Dan is de steen meer een symbool waar ik kracht uithaal.

3 likes

Ik heb sinds een jaar een schoonmaakster. Ze komt 2 uurtjes per week, heeft geen reistijd want woont vlakbij, en ik betaal haar 15eu per uur (dat was haar tarief, dus hebben we niet samen besloten, maar ik ging akkoord). Ze doet het gewoon prima. Niet buitengewoon geweldig, maar ik ben tevreden.
Soms heb ik wel wat ergernisjes, bijv. ze is allergisch voor de standaard schoonmaakmiddelen dus ik moet speciale (duurdere) middelen kopen. En ze wilt ook altijd doorwerken als ik met vakantie ben (blijkbaar heeft ze het geld nodig). En ook al erger ik me er soms aan, sta het toch toe allemaal (ben ook een pushover lol).

Nu de laatste keer heeft ze in het schriftje dat we gebruiken voor communicatie gevraagd om salarisverhoging naar 35 euro voor 2 uurtjes (dus 17,50/uur). Haar argumentatie was dat een ander adres dat ook voor haar gedaan heeft, en dat de boodschappen ook steeds duurder worden.

Ik merk aan mezelf dat ik daar eigenlijk geen reden toe zie, ook omdat er pas een jaar overheen is gegaan en een toename van 15% best flink is. Ook irriteer ik me dan een beetje aan haar argumentatie. Anderzijds weet ik dat ze zelf nooit op vakantie kan en ziet ze vast ook alle luxe artikelen die ik voor mezelf koopt, en dan voel ik me eigenlijk ook wel schuldig dat ik gierig doe over 5 euro als zij het blijkbaar krap bij de kas zit.

Edit: wat ook wel meespeelt natuurlijk is dat ik me afvraag wat het effect is op haar werkzaamheden als ik de opslag niet geef.

Dus zit een beetje in tweestrijd en ben benieuwd naar andere meningen.

Wat zouden jullie doen?

• De opslag geven
  • De opslag niet geven
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Kleinere opslag geven.

5 likes