Huh wat raar? Dat controleert iemand daarna toch?
Op 28 seconden haha:
Ok en okee is hetzelfde toch? Allebei als een soort ookee? Of ben ik gek en zit ik middenin de bekende linguïstische crisis?
Dus als in het eerste deel van het woord ok-sel?
Heftig dit, nog nooit over nagedacht.
Wordt er met ‘O.K.’ dan als uitspraak oo kaa (dus de letters) bedoeld???
Nee flauw haha, maar ok en oke is toch gewoon precies hetzelfde? Niemand zegt toch letterlijk OK, als in OKKIE.
Ik zei ook u tegen collega’s, docenten, sportbegeleiders etc.
Ik zeg inderdaad ‘oke’ hardop als ik tegen iemand praat, maar als ik zo’n zin lees dan zeg ik in mijn hoofd ‘ok’ en niet ‘oke’
Hahha dit inderdaad! Als het kut of sarcastisch is, dan “ok” en als het normaal bedoeld is dan “oké”
Als ik een Nederlandse tekst lees met ‘ok’ dan lees ik het dus heel droog en kort als ‘ok’, maar als het een Engelse tekst is lees ik het wel als ‘oké/okay’
Maar het is gewoon beleefder om te beginnen met u en dan is het aan hen om te zeggen dat je ‘jij’ mag zeggen toch. Als ze daardoor beledigd zijn vind ik dat echt hun probleem vind ik.
Net als mensen die boos worden als je voor ze wil opstaan in de tram. Dan denk ik echt: ‘Rot op joh met je ouder-worden-complex, ik ben tenminste beleefd.’
@Lula
Ja eens, Rory is echt kut. (Daarom vond ik het juist leuk om te kijken. Als ze helemaal perfect was én dan ook nog zo’n studiebol dan had ik het niet getrokken. Veel mensen zeiden na AYITL dat ze Rory echt kut hadden laten worden, maar ik vond het juist perfect passen bij hoe ze altijd al was.)
Ja ik weet het dus niet zo goed bij 40-50 jarigen. Want als zij beledigd zijn omdat ze ‘u’ als ‘oud’ bestempelen, is het juist niet echt beleefd toch? Ligt alsnog wel bij hen, daar heb je gelijk in. Maar toch voelt het dan niet echt beleefd meer
Ik erger me altijd aan de titel van dit filmpje. Wat doet er ertoe van welk continent deze vent is. Het is gewoon een guy die zenuwachtig ok zegt.
Nah ik vind dan dat zij zich onterecht beledigd voelen door iets dat gewoon beleefd is om te doen. Ze snappen zelf gewoon niet hoe het hoort of hebben een complex met hun leeftijd.
Dat is overigens alleen als ze er echt boos om worden. Als jij u zegt en zij besluiten dan dat het prima is als je ‘je’ zegt, dan is dat gewoon precies zoals het hoort. Je laat de keuze dan aan hen en zij mogen die keuze ook prima maken, maar zo boos of ‘nep beledigd’ gaan doen vind ik zo flauw en dan denk ik echt: jouw probleem Wilma.
*Het is niet dat omdat zij ouder zijn, zij uitmaken wat netjes is zeg maar.
Bij mij is het overigens wel zoals Esther Perel zegt; geef me een nieuwe (leuke) man en het is weer terug. Verandering van spijs doet eten en ik wil mn lievelingseten ook niet elke dag 3x per dag.
Welk geluid vind je irritanter?
- Bladblazers
- Draaiorgels
0 stemmers
Welk type haar heb jij?
- 1a
- 1b
- 1c
- 2a
- 2b
- 2c
- 3a
- 3b
- 4a
- 4b
0 stemmers
Ben ik de enige die net een haar uit mijn hoofd getrokken heeft om te checken?
In vergelijking met 2018 was 2019 voor jou:
- Ruk
- Er een beetje tussenin
0 stemmers
Denk je dat 2020 beter wordt voor je?
- Ja
- Nee
- Ik zie wel
0 stemmers
Sommige mensen zeggen ook ‘ik ben in marietje zijn huis’ terwijl marietje dan een vrouw is en de constructie alsnog niet klopt???
Ik zeg eigenlijk überhaupt nooit dat ik in iemands huis ben, bedenk ik me. Ik zeg altijd ‘Ik ben bij Thijs/mijn vader’. Maar goed dat terzijde, ik zou deze constructie sowieso nooit in mijn mond nemen. De bezits-s is een groot en ondergewaardeerd goed. En while we’re on the subject: die apostrof die men er tegenwoordig te pas en vooral te onpas voor plakt mag ook een snelle dood sterven. Mijn vader’s huis?? Nee