Stel je persoonlijke vraag #13

Inderdaad. Bij mij zakken zelfs binnen een uur krultang-krullen eruit.

1 like

Dan heb je én de crunch/bite én een stuk smeuïg.

18 likes

Even een poll over een fenoneem waar ik me altijd over verbaas.
Als je de zin ‘ik heb dat van men vriendin gekregen’ leest, hoe hoor je ‘men’ dan in je hoofd?

• Mijn
  • M’n
  • Mèn
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ik lees dit op het forum ook wel eens en ik hoor dit dus in m’n hoofd ook echt als mèn, klinkt zo raar. Snap niet waarom mensen niet m’n of mijn typen.

2 likes

Mun

12 likes

Of zoals mijn beste vriendin: heb ik van me vriendin gekregen.

2 likes

Welk type Sinterklaasgedichten schrijf jij?

• Ik vier geen Sinterklaas
  • Ik schrijf geen gedichten
  • Ik laat iemand anders ze schrijven
  • Sint zat te denken, wat hij jou toch eens zou schenken…
  • Kort en bondig, maar wel goed
  • Hele lang ~intellectuele~ gedichten van 3 pagina’s met woorden als polarisatie en paradigmaverschuiving
  • Een gedicht dat nergens over gaat
  • Een lief en positief gedicht over de ontvanger
  • Een gedicht waarbij de ontvanger flink wordt afgebrand (“hilarisch”)
  • Alleen in het Nederlands
  • Ook in andere talen
  • Ik ben een rijm-natuurtalent
  • Micks rijmwoordenboek is mijn reddende engel
  • Iets wat hier niet bij staat, namelijk:

0 stemmers

Naar aanleiding van dit belachelijke “hilarische” artikel (dit moet toch nep zijn?)

Ik vier nu geen sinterklaas, maar ging wel altijd los op de gedichten.
Eerste prioriteit was om de ontvanger wel even aan te pakken over iets het afgelopen jaar (alhoewel niet afbranden trouwens, het was nooit naar bedoeld en we deden het onderling, maar een beetje spotten moest wel). Ik schreef wel lange gedichten. Niet altijd intellectueel, maar voor mijn intellectuele vader vaak wel. Mijn topstuk is nog steeds een gedicht dat ik had geschreven omdat mijn toenmalige vriendje de irritante gewoonte had opgepikt op willekeurige momenten ‘penis’ te zeggen.

2 likes

Ik brand een beetje af maar sluit gezellig af, iig bij familie. Heb ooit in een huis gewoond waar iedereen echt keihard was maar zo grappig dat ik daar ook altijd enorm van genoot. Hebben 't toen ook wel eens in het Engels moeten doen vanwege internationals maar ging verbazingwekkend goed.

Ik doe wel altijd echt mijn best want mijn familie is heel creatief en handig (maken ook surprises) en ik alleen dat eerste dus mijn surprises hebben vaak een hoog ‘nailed it’ gehalte. Cadeautje en gedicht krijgen dus echt (extreem) veel aandacht.

En ik heb dit jaar mijn lieve vadertje die vrij slecht in zijn vel zit dus houd het lief en positief met een paar kleine grapjes.

Maar dat is toch hartstikke fout?

Haha oké fair enough, ik spreek het soms ook zo plat uit. Maa mijn vriendin schrijft het wel echt zo! Kan ik echt niet tegen :joy:

Ik heb bijna geen andere schoenen meer oeps

6 likes

Mijn telefoon zit nu echt in zijn laatste levensfase. De vraag der vragen, ga ik voor een nieuwe (+abonnement) of een refurbished. Het gaat om een iPhone trouwens.
Edit: en waarom zou je voor de een of de ander gaan?

• Nieuwe iPhone
  • Refurbished iPhone

0 stemmers

Altijd koude voeten, nooit genoeg sokken

5 likes

Als het milieu geen rol speelde zou ik het zo heerlijk vinden om elke dag een nieuw paar sokken aan te trekken.

8 likes

@grace @Chuckie @babushkababy @Dombo
Vergeten bij te zeggen of jullie willen zeggen waarom. Hebben jullie ervaring met een refurbished iPhone? Ik niet namelijk en ik zou graag meer ervaringen horen!

Dit is wel inclusief weessokken.

1 like

Ik heb ooit een refurbished iPhone 4S gehad en die ging echt prima lang mee, functioneerde voor mijn gevoel in elk geval gewoon als een nieuwe. En later nog een refurbished android gehad, was ook echt prima. Meestal zit er ook gewoon garantie op

1 like

Ik heb niet specifiek ervaring met refurbished, maar ik heb al twee jaar een gebruikte iphone 5 en dat is nog prima. Ik koos ook vooral die optie omdat ik zelf liever iets meer circulair wil denken dan meteen iets nieuws te kopen :slight_smile: en het scheelt ook geld.

3 likes

Hetzelfde als @grace eigenlijk! Ik vind dat er al genoeg spullen op de wereld zijn dus nog meer nieuwe telefoons zijn niet per se nodig, en refurbished telefoons doen altijd prima hun werk. En het scheelt een smak geld!

1 like

Volgens mij is dit sowieso een issue bij iPads of ze nou nieuw of refurbished zijn.