Stel je persoonlijke vraag #13

Zeg jij eerder

• Ik ga afwassen
  • Ik ga de vaat doen

0 stemmers

1 like

Ik zou sowieso niet voor een iPhone gaan. Ook nooit voor het nieuwste model. Maar ik vind refurbished apparatuur kopen nooit een goed idee. Ik heb er niet veel verstand van maar wat ik heb begrepen van mensen met verstand, worden die dingen wel opgeschoond en krijgen nieuwe accu maar het blijft een gebruikt apparaat dat niet zo nieuw/leeg is als een nieuw apparaat.

1 like

Moest jij als kind wel eens thuis de afwas doen?

• Nee want mn ouders hadden een afwasmachine
  • Gewoon nee
  • Ja soms
  • Ja vaak
  • Geen idee meer
  • Ja en mn ouders hadden een afwasmachine

0 stemmers

Ik heb serieus volgens mij pas op mn 16e voor het eerst afgewassen toen ik ging kamperen. Helaas in de jaren daarna nog heel vaak de afwas gedaan. :joy:

1 like

Ene week zus en ik,andere week m’n broers. De een afwassen, de ander afdrogen. Later toen ik enige kind thuis samen met m’n pa. Als ik mocht kiezen dan altijd de afwas en nog steeds. Zo’n theedoek wordt vies nattig na 4 borden. Al laat ik het nu thuis gewoon staan drogen in het afdruiprek. Vind het ook altijd vervelend als een vriendin verwacht dat ik ga afdrogen :stuck_out_tongue: Weet nooit waar alles moet. Liever even laten staan en na tien minuten kan het worden opgeruimd.

1 like

Oh dit was echt DE vraag van een vriendin en ik op de camping. En ik weet nog steeds niet wat ik liever doe.

Als je 1 van deze namen moest kiezen voor je kind, welke zou je dan kiezen? Ik kwam erachter dat ik veel jay achtige namen ken. Vind het maar niks.

• Jay
  • Jayson
  • Jayden
  • Jayjay
  • Jason

0 stemmers

Ik ga de afwas doen

Ja oke, bedoelde eigenlijk meer of je het woord vaat of afwas dan gebruikt.

1 like

Ik droog m’n afwas bijna nooit, ik laat het gewoon drogen op het rek en dan evt. nog even een beetje drogen met een doek.

Wat jullie?

• Ik heb een vaatwasser
  • Ik heb geen vaatwasser en droog m’n afwas gelijk af
  • Ik heb geen vaatwasser en laat m’n afwas eerst opdrogen
  • Ik doe nog iets anders, namelijk
  • Ik was nooit af/gebruik geen vaatwasser

0 stemmers

De dingen die ik met de hand afwas maak ik wel direct droog, dan ben je er maar vanaf!

2 likes

Wie is er netter als het om het huishouden gaat? Je partner/huisgenoten of jij

• Ik
  • Mijn partner
  • Mijn huisgenoot/huisgenoten

0 stemmers

Op de 2e date ging ie al stofzuigen bij mij omdat hij het netter wilde.

Mijn huisgenoot studeert voor ingenieur, maar op de 1 of andere manier heeft hij totaal geen inzicht als het gaat om de vaatwas vullen :joy:. Ik blijf me daarover verbazen. Verder ben ik netter, maar dat is grotendeels doordat hij dingen vaak maar half doet (zijn was opruimen, maar het wasrek vergeten weg te doen; de vaatwas legen, maar de kasten vergeten te sluiten; dat soort dingen).

1 like

Haha nou ik moet zeggen dat mn huis er schandalig goor uitzag. Ik had ook moeten opruimen. Ik ben alleen een fan van persoonlijke hygiene en schone was. De rest laat ik te snel verslorderen. Want ik haat het zo erg. Bij hem is zn was juist weer een zooi en hij vouwt het niet netjes op. We zijn een kutcombinatie daarin. Maar mochten we ooit gaan samenwonen dan doe ik de was, en hij mag de rest doen. Oja en ik wil ook gerust altijd koken en boodschappen doen.

1 like

Ik droog bestek en sommige pannen wel, maar borden laat ik in een afdruiprek staan. En sommige pannen drogen niet zo makkelijk als andere die laat ik ook drogen

Allebei even netjes. We hebben geen consistent ritme in opruimen/schoonmaken, maar wisselen elkaar toevallig vaak af in ‘schoonmaakbuien’. Dus wanneer ik bijvoorbeeld op woensdag deel 1 van het huishouden doe, komt het vaak zo uit dat hij een paar dagen erna deel 2 doet. Of we doen het in één dag samen waarbij we de taken verdelen.

1 like

Wie kan er beter koken?

• Ik
  • Mijn partner
  • Ongeveer gelijk
  • We zijn beide een ramp in de keuken

0 stemmers

Ik haat kerst maar ik heb ooit asics gekocht ‘christmas pack edition’ dus de binnenvoering is kerstig. Gelukkig is het de binnenkant :fu:

2 likes

Ik wilde nooit afwassen omdat ik héél slecht ga op vieze handen. Dan maar afdrogen :joy:

3 likes

Mijn partner kan op zich wel lekker koken, maar het duurt altijd zooo lang, hij moet per se een recept hebben en zelf precies de juiste boodschappen hebben gedaan (dus kan niet improviseren met wat we in huis hebben). Ik kook dus liever zelf.

1 like

Gisteren voor het eerst in 2 weken de trap. Collega’s gingen wel met de lift. Maar ik heb wel voorgenomen dat het mijn nieuwe gewoonte wordt om dat minstens 1x per dag te doen. Helpt wel dat je vaak tot st juttemis kan wachten op de lift, dus trap is vaak sneller.

1 like