Ik heb gekozen voor rijst, maar ik eet liever kale aardappelen dan kale pasta of kale rijst. Dus technisch gezien is mijn antwoord aardappelen.
- Aardappelen
- Aardappels
- Aerpels
0 stemmers
Dat kan inderdaad. Ik heb 3 deuren waar ik eruit kan en dan is er 1 wel goed. En anders moet ik een raam kapot gooien.
Maar ik ben dan geen minuut extra kwijt aan het zoeken van een sleutel. Dat vind ik ook wel een fijn idee.
plus, als je een raam hebt in je deur of naast je deur, kan een inbreker die inslaan en dan makkelijk bij de sleutel komen
Piepers
Patatten
Hahha ik denk ook regelmatig zo. Dan heb ik meer dan 30 min vertraging en dan claim ik de helft van het kaartje terug bij NS en dan denk ik: âha! Van die 4,50 kan ik toch lekker weer iets van de surinamer halen in mân pauze!!â
Kan best wel genieten van die soort van gratis-geld momentjes (maar ik ben dan ook een koopjesjager)
Mijn moeder maakte jaren lang kalkoen maar eigenlijk vonden we het allemaal smerig. Nu halen we chinees
Anders:
Bij mân familie van vaders kant was de traditie altijd Chinese fondue aka steamboat, dan stond mân grootvader buiten kooltjes op te warmen voor de traditionele fonduepan met schoorsteen (vandaar steamboat) en waren er gigantische schalen met gesneden groente, vlees en vis. Nadat alles in de fondue was geweest aten we allemaal een kopje van de bouillon, dat was echt het lekkerste van alles! Als toetje kregen we elk jaar weer Vienetta ook al haatte iedereen het, mân grootmoeder vond het zo feestelijk. Oh ja en van te voren deden we Christmas crackers incl slechte grappen en iedereen moest zân papieren kroontje op!
Mind you, we zijn niet Chinees, deze traditie is ontstaan toen het gezin in het buitenland woonde en een Chinese kok in huis hadden. Nieuwkomers in de familie vonden het altijd megavreemd.
Vroeger zaten we met 20 man aan tafel, papieren kroontjes op en maar vissen in die pan met de schepnetjes, de hele kamer stond blauw van de kooltjes maar het was 1 groot feest. Die tijden zijn helaas voorbij, overgrote deel van de familie woont in het buitenland en sommige zijn overleden. Nu doen we een soort uitgebreide borrel/tapas met champagne en cocktails sinds een jaar of 2, is ook heel leuk.
Bij mân moeders familie zaten we stijf in de formele eetkamer onder toeziend oog van de portretten van voorvaderen elk jaar hetzelfde suffe menu van de catering te eten, incl bedienend personeel. Als kind was het alsnog fantastisch want er liep altijd een uitgebreid spoor met elektrisch speelgoedtreintje over de tafel en die stond dus ook aan en het toetje was elke jaar een meringue ijstaart met van die sparklers er in, dan ging het licht uit en werd er ineens vuurwerk op de tafel gezet! Was echt magisch. Ook dit mis ik hoor, grootvadertje is dood en grootmoeder is bij familie in wederom buitenland.
Mân schoonfamilie is wel megaleuk met kerst, ze verzamelen 50 man en iedereen neemt iets mee waardoor je een gigantisch buffet krijgt, kinderen van alle leeftijden die rondrennen en oude ooms die schunnige speeches geven. Voel ik me helemaal thuis en is een fijne nieuwe traditie voor mij.
He jakkes nu ben ik verdrietig om mân overleden grootvaders en verloren tradities.
Als je een chocoladeletter (of andere vorm van eten) voor je partner / huisgenoot koopt en diegene eet dat in 1 dag op en begint dan ongevraagd aan die van jou, vind je dat dan kut?
- Ja blijf van mijn eten af
- Nee wij delen alles
- Niet zo chill maar ik zeg er niks van
0 stemmers
Naar aanleiding van mijn vriend die zegt âhet is toch Ăłnze chocola?!â Nee maat, mijn letter is mijn letter dan had je maar zuiniger moeten zijn met die van jou. En zeker als je het niet vraagt.
Huh nee man. Niet aan me letter kome
Ik ben al twee weken lang langzaam de letter van mijn vriend aan het eten
Hahaha godver ik las deze poll voor aan mân vriend en zân reactie was âals het een slimme partner is hoeft ze het helemaal niet door te hebbenâ. Ik doorvragen, heeft hij laatst gewoon stiekem een stukje van mân chocoladeletter opgegeten
Aaah klinkt ook heel magisch.
Dat met die christmas crackers doen wij ook altijd. Al jarenlang. Zo leuk!
Valt me van hem tegen dat ie niet naar De Kwakel gaat. :â)
Chocola zou ik sowieso kut vinden, want mijn man zegt altijd dat ie dat niet zo lekker vindt. Dus dan mag ie zeker niet meer dan de helft eten. En eigenlijk zou ik al het andere eten ook kut vinden.
Ik betaal vaak op de eerste date omdat ik anders snel het gevoel heb dat er iets van me terug verwacht wordt (want iemand heeft wel 10e op me gespendeerd huhuhu) en dat probeer ik zo te voorkomen. Als het heel kut is split ik. Laatste date die ik had liet ik die man wel betalen want ik dacht komt wel goed de volgende keer maar toen werd ik uitgekafferd omdat ik geen seks met m wilde en hij wel âgeld en tijdâ aan me verspild had dus volgende date betaal ik gewoon zelf weer. Als ik ooit nog ga daten want vond t helemaal kut en ben nu wel even klaar weer.
Ik heb mezelf aangeleerd ze op tafel te leggen. Maar soms doe ik dat dus niet, vooral als ik snel ff de deur open heb gedaan voor bezorger ofzo, en dan ben ik ze dus altijd kwijt. Kan ze dan in een kast hebben gelegd, op de koelkast, op mân bed, op de bank. Zoveel mogelijkheden. Vooral irritant als je sochtends denkt âsnel deur uit, ff sleutels van tafel pakkenâ en ze daar dan niet liggen⊠maar waar wel.
Het kledingstuk wat ik het langst in mn bezit heb en nog steeds draag is een basic zwart tshirtje heb ik 9 jaar inmiddels, weet nog goed dat ik het kocht haha!
En schoenen zijn uggs, die heb ik al zooo lang, maar draag ze tegenwoordig alleen als t echt koud is, dus 3 dagen per winter ofzo.