Stel je persoonlijke vraag #13

Haha ik vind dit echt schattig om te lezen. Hij begint élke post over dat 'ie gaat zwemmen. Behalve 25 oktober…
“Spijbel vanochtend vroeg van het zwemmen. Had een keer geen zin. Kan gebeuren.”

30 likes

Haha is zijn dagboek een bekend fenomeen?

@Xiomara hahahahha, nou zodra ik weer in Utrecht woon ga ik kijken of ik hem kan spotten in het zwembad!

Krommerijn

Ja ik vind het ook mega intetessant, maar krijg idd vaak rare blikken als ik sta te kijken dus vaak loop ik door.

Dit is echt teveel moeite voor mij :sweat_smile:

4 likes

Het is toch vrij logisch om in de daluren te reizen als je een dalurenabonnement hebt? Met of zonder lunch. Of mis ik nu het punt haha

29 likes

Ik ging ervan uit dat ze dan sowieso in de daluren gaat ook al heeft ze misschien pas later college. Dat zou ik nooit hebben gedaan (al woonde ik op kruipafstand van de universiteit). Slapen voor alles.

1 like

Net een nieuwe burgemeester, mr. Sybrand van Haersma Buma. Bekende naam/persoon, dus dat scheelt.

2 likes

Wat vind jij het lekkerst van deze 3 producten?

• Aardappelen
  • Pasta
  • Rijst

0 stemmers

Ik denk dat ik pasta het lekkerste vind, maar aardappelen zijn ook top en veel veelzijdiger dus als ik nog maar 1 van de 3 mocht eten koos ik aardappel

9 likes

In het geval van brand waar je pas later achterkomt omdat je lag te slapen, kan het dan niet zo zijn dat je sleutel al te heet is om om te draaien? Volgensmij heb ik dat hier ooit wel eens gelezen en wordt het daarom afgeraden om je sleutel in je deur te laten zitten

1 like

Ik heb gekozen voor rijst, maar ik eet liever kale aardappelen dan kale pasta of kale rijst. Dus technisch gezien is mijn antwoord aardappelen.

• Aardappelen
  • Aardappels
  • Aerpels

0 stemmers

Dat kan inderdaad. Ik heb 3 deuren waar ik eruit kan en dan is er 1 wel goed. En anders moet ik een raam kapot gooien.
Maar ik ben dan geen minuut extra kwijt aan het zoeken van een sleutel. Dat vind ik ook wel een fijn idee.

plus, als je een raam hebt in je deur of naast je deur, kan een inbreker die inslaan en dan makkelijk bij de sleutel komen

1 like

Piepers

4 likes

Patatten

11 likes

Hahha ik denk ook regelmatig zo. Dan heb ik meer dan 30 min vertraging en dan claim ik de helft van het kaartje terug bij NS en dan denk ik: ‘ha! Van die 4,50 kan ik toch lekker weer iets van de surinamer halen in m’n pauze!!’

Kan best wel genieten van die soort van gratis-geld momentjes (maar ik ben dan ook een koopjesjager)

9 likes

Mijn moeder maakte jaren lang kalkoen maar eigenlijk vonden we het allemaal smerig. Nu halen we chinees

8 likes

Anders:
Bij m’n familie van vaders kant was de traditie altijd Chinese fondue aka steamboat, dan stond m’n grootvader buiten kooltjes op te warmen voor de traditionele fonduepan met schoorsteen (vandaar steamboat) en waren er gigantische schalen met gesneden groente, vlees en vis. Nadat alles in de fondue was geweest aten we allemaal een kopje van de bouillon, dat was echt het lekkerste van alles! Als toetje kregen we elk jaar weer Vienetta ook al haatte iedereen het, m’n grootmoeder vond het zo feestelijk. Oh ja en van te voren deden we Christmas crackers incl slechte grappen en iedereen moest z’n papieren kroontje op!
Mind you, we zijn niet Chinees, deze traditie is ontstaan toen het gezin in het buitenland woonde en een Chinese kok in huis hadden. Nieuwkomers in de familie vonden het altijd megavreemd.
Vroeger zaten we met 20 man aan tafel, papieren kroontjes op en maar vissen in die pan met de schepnetjes, de hele kamer stond blauw van de kooltjes maar het was 1 groot feest. Die tijden zijn helaas voorbij, overgrote deel van de familie woont in het buitenland en sommige zijn overleden. Nu doen we een soort uitgebreide borrel/tapas met champagne en cocktails sinds een jaar of 2, is ook heel leuk.

Bij m’n moeders familie zaten we stijf in de formele eetkamer onder toeziend oog van de portretten van voorvaderen elk jaar hetzelfde suffe menu van de catering te eten, incl bedienend personeel. Als kind was het alsnog fantastisch want er liep altijd een uitgebreid spoor met elektrisch speelgoedtreintje over de tafel en die stond dus ook aan en het toetje was elke jaar een meringue ijstaart met van die sparklers er in, dan ging het licht uit en werd er ineens vuurwerk op de tafel gezet! Was echt magisch. Ook dit mis ik hoor, grootvadertje is dood en grootmoeder is bij familie in wederom buitenland.

M’n schoonfamilie is wel megaleuk met kerst, ze verzamelen 50 man en iedereen neemt iets mee waardoor je een gigantisch buffet krijgt, kinderen van alle leeftijden die rondrennen en oude ooms die schunnige speeches geven. Voel ik me helemaal thuis en is een fijne nieuwe traditie voor mij.

24 likes