Stel je persoonlijke vraag #13

Google die service en je ziet t meteen :slight_smile: laatst ook gedaan

1 like

Een korte toelichting dat ik dit zo aso in mn eentje stem. Ik vind het super kut voor de dieren en vervuiling, maar het geeft inderdaad wel een soort gezamelijk gevoel, wordt er helemaal hyper en melig van altijd, alsof ik weer kind ben. Maar wil wel een verbod op knalvuurwerk daar zie ik de toegevoegde waarde niet van in. En dan alleen afsteken tussen 0:00 en 2:00 bijvoorbeeld.

12 likes

Getsiee… Ik vond dat vroeger doodeng. Dan zag je nog van die reclames op tv met mensen met een stompje of wat bebloede vingers op de grond. (van SIRE) Mega heftig. Ik kon daardoor nachtenlang niet slapen en was echt bang voor vuurwerk. Durfde niet over straat en wilde ook dat papa geen vuurwerk afstak etc.
Nu vind ik het alleen nog spannend als je op de fiets ergens heen moet en van die rotjongpubers met rotjes lopen te gooien en niet opletten enzo.

1 like

Gatver wat is dit uberhaupt? Die witte rondjes?

Door die poll over het vuurwerkverbod moest ik denken aan die vuurwerkramp in Enschede tig jaar geleden. Die knal bij 3:32 omg, ik wist dat het erg was maar had nooit beelden gezien of iets wat ik me kan herinneren.

1 like

Omg dat zou voor mij als kind echt traumatisch zijn geweest! Wat gruwelijk eigenlijk dat ze kinderen dit laten zien. Was als kind (en nu nog) vet bang aangelegd dat ik zulke dingen heel heftig ervaar. Ligt misschien aan mij ofzo hoor, ga dat in het volwassen leven nog steeds uit de weg, negativiteit en enge heftige dingen, het liefste doe ik mijn vingers in mn oren, laat mij lekker in mijn positieve bubbel.

Ben vorig jaar in die wijk geweest omdat een vriendin in de buurt woont. Ik vond het echt heftig om te zien hoe groot het gebied is dat weggevaagd is door die ene fabriek! Eigenlijk bizar dat zoiets heeft kunnen gebeuren

1 like

ā€œJe bent een rund als je met vuurwerk stuntā€

• Ohja!! Die ken ik nog
  • Ok boomer

0 stemmers

Oh ik ben zelf heel vaak in die wijk geweest maar het is zo lang geleden al herbouwd dat je er nu niks van ziet?

Wat zou hier boomer aan moeten/kunnen zijn?

5 likes

Klopt maar je kunt nog wel zien welke huizen van de herbouw zijn natuurlijk. En die vriendin heeft dus ook verteld hoe het was voor de ramp, en er liep toevallig nog een oude vrouw langs toen we bij het monument stonden die ook vertelde over hoe het was die dag en direct daarna

1 like

Ja ik zit nou te twijfelen of ik wel specifiek in die wijk (roombeek) ben geweest. Als ik roombeek enschede in type op google krijg ik o.a. dit als resultaat.

Ja precies, dit is het middelpunt van de fabriek als ik het me goed herinner! Is een soort parkje met monument en daaromheen staan nieuwe huizen, maar ik vond het toch best heftig om dit te zien. Staat ook een oud fabrieksgebouw in de buurt waar je nog beschadigingen aan kunt zien enzo, waar ze omheen hebben gewerkt om het verhaal zichtbaar te laten blijven

Er wordt volgens mij ook eens in de zoveel tijd een rondleiding gegeven, gericht op architectuur in de wijk

1 like

Wow ik weet het nog heel goed dat die ramp gebeurde. Ik heb toen alleen nooit beelden ofzo gezien. Wat heftig.

1 like

Ik dacht dat je 27-32 ofzo bent? Of is dat inmiddels ā€œeen stuk ouderā€:see_no_evil: hoe dan ook geen boomer. Laten we boomer gebruiken voor boomers en niet voor millennials :stuck_out_tongue:

15 likes

Directeuren zijn strafrechtelijk aangepakt, er is iemand in hoger beroep vrijgesproken voor brandstichting. Aansprakelijkheid voor schade is volgens mij allemaal afgewezen of was niet mogelijk omdat het bedrijf failliet ging. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkramp_in_Enschede

1 like

Welke apparaten zijn jullie bereid te laten repareren?

• Mobiel
  • Laptop
  • TV
  • Stofzuiger
  • Strijkijzer
  • Handmixer
  • Radio
  • Koffiezetapparaat
  • Huistelefoon
  • Koptelefoon
  • Wasmachine
  • Droger
  • Koelkast
  • Oven
  • Magnetron
  • Broodrooster
  • Iets anders

0 stemmers

Of laten we het niet te serieus nemen

10 likes

Ik vond net dit nieuwsbericht, is van eind oktober. Volgens mij was het ook zo dat er veeeel meer vuurwerk opgeslagen lag dan was toegestaan en dat bijna niemand daar vanaf wist.

Ligt er een beetje aan of het onder garantie valt of dat ik er zelf voor moet opdraaien en hoeveel dat dan is. Of hoe oud het apparaat is. En originele prijs.
Mijn telefoonscherm was bijvoorbeeld kapot, maar hij was sowieso al heel sloom en veel krassen in scherm en 4 jaar oud en had er denk ik destijds 200 voor betaald. Dan ga ik geen 50 of nog meer geld betalen om hem te laten repareren in de wetenschap dat het nog steeds een crappy slome rottelefoon is. Dan koop ik liever een nieuwe voor 250 euro waar ik jaren mee vooruit kan.

2 likes