Stel je persoonlijke vraag #13

Ah dit had ik nog niet gezien! Is wel de vraag of hierdoor het onderzoek opnieuw geopend wordt, want volgens mij zijn de meeste feiten al ooit beoordeeld in andere zaken (en kwam daar geen aansprakelijkheid voor overheid uit)

1 like
  • Laten we geen zulke polls maken
  • Laten we niet zulke polls maken

0 stemmers

Haha even benieuwd of dit nu iets vlaams is of dat ik het als enige niet zo zeg!

Omghahah

Laten we het wel een beetje gezellig houden :nauseated_face:

Nog leuker met jongens ervoor. Of met aub erachter.

11 likes

image

61 likes

Wow die knal bij 3:32 had ik nog nooit gezien, in mijn herinnering was het wel een erge ramp maar niet zó erg.

4 likes

Haha nu je het zegt vind ik het ook irritant en belerend. Laten we het maar niet meer doen dan.

1 like

Een vriendin van mij begint best regelmatig in de groepsapp met “dames!” En dan stelt ze iets voor. Meh

3 likes

Kun jij je de vuurwerkramp nog herinneren?

• Ja heel goed
  • Mwah een beetje
  • Nee want ik ben een Vlaming
  • Ik was toen nog niet geboren
  • Gewoon nee

0 stemmers

Etherdiscipline!

1 like

Ik was niet super jong, maar heb er in de wereldvreemde en nieuwsvrije bubbel waarin ik opgegroeid ben niet echt iets van meegekregen.

Ik weet eigenlijk niet of ik het me nu echt kan herinneren of dat ik het van latere verhalen/nieuws ken. Ik was namelijk 5 of 6 toen het gebeurde. Heb wel meer er over opgezocht toen ik dat filmpje zag wat jij hebt gepost vandaag.

1 like

Ik waa 7 en ik weet nog wel dat het was gebeurt en dat het erg was maar nooit de beelden gezien. In mijn beleving was heel enschede ontploft.
Ik vind het wel bijzonder dat dat nieuws me wel is bijgebleven en dat 9/11 wat maar een jaar later was niet zoveel indruk op mij heeft gemaakt als kind. Volgens mijn moeder vond ik het irritant dat 9/11 zoveel in het nieuws was.

1 like

jaaa dat weet ik ook nog, dat het werd onderbroken!

maar ik snap dat nog steeds niet. de ramp gebeurde toch in de middag? en het songfestival is in de avond?

Ik heb vanmiddag de docu gekeken en daarin kwam ook voor dat mensen het pas laat wisten enzo. De media was toen nog niet zo snel.
Best gek om te zien ook dat mensen na een lange tijd nog steeds niet wisten of hun buren oke waren. Zelfs als ze niet op de vermist lijst stonden. Toen kon je elkaar niet even op whatsapp een bericht sturen dat je oke was.

2 likes

Nee ik was 6 toen het gebeurde. Ik wist wel dat er een vuurwerkramp was, maar zie nu de beelden en wist niet dat het zo erg was :hushed:

Ja ik bedacht me al wel dat het wereldnieuws is geweest maar dat veel vlamingen dat allemaal vergeten zijn ofzo?

Ja ik denk dat de meeste van ons zo rond de 8 waren maar toch kan ik het me goed herinneren. Het was overdag rond 15uur. Ik zat in de auto met vriendinnen en toen kwam het op de radio en toen zei die moeder dat we muisstil moesten zijn want ze wilde het uiteraard horen. Maar is het niet vreemd dat het songfestival werd onderbroken? Aangezien het dus 's middags gebeurde.

En kun jij de brand in Volendam nog goed herinneren?

• Ja heel goed
  • Mwah een beetje
  • Nee

0 stemmers

Was dit ook groot nieuws in belgie @Eddie?

Zo raar die brand in volendam is in de nacht van 2000/2001 gebeurd. Ik dacht dat dat eerder was gebeurd dan die vuurwerkramp. Staat me ook niet zo goed in het geheugen.

2 likes