Stel je persoonlijke vraag #13

Hahaha die ga ik onthouden!

Hahha ja vond ik ook. En girls aloud waren ook nog voorprogramma.

En Foo fighters waren voorprogramma van Bob Dylan, ik weet t weer.

1 like

Ah was Snoop Dogg toevallig op north sea jazz? Vond dat optreden én het publiek echt stom

Beste optreden vond ik denk ik janelle monae op nsj in 2012. Slechtste vind ik moeilijk want heb op festivals echt veel stomme dingen gezien. Meest verrassend Macklemore en Ryan Lewis op BKS want had daar niets van verwacht maar vond het echt een feestje. En meest jammer dat ik het gemist heb: Adele op nsj in ik denk 2011. Daarna heeft ze volgens mij nooit meer festivals gedaan ook

3 likes

Ja twenty one pilots heeft mij ook heel erg verrast op lowlands dit jaar!

Ik vind het ook heel lastig, maar denk dat Parcels vorig jaar op DTRH m’n favoriete optreden ever is.

1 like

Ja!!! Het was zooo goed. Ze stond als laatste act op het hoofdpodium en het was helemaal niet druk, zo gek. Ze deed prime time en ik begon te janken en ben niet meer gestopt haha. Ik stond helemaal vooraan met een vriendin en op een gegeven moment stond ze echt 2 meter van ons af. Het was echt een goede show! En ze is zooo mooi.

3 likes

Hoeveel mensen hebben een sleutel van je huis? Buiten jezelf om.

  • Niemand
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • meer

0 stemmers

Ben je de optie 0 bewust vergeten?

Zou er animo zijn voor een soort secret santa playlist editie. Dat je iemand trekt en voor die persoon op Spotify een playlist maakt om knallend het nieuwe jaar in te gaan met een fijne mix? (Je geeft dan die playlist een specifieke titel en stuurt die dan naar de tussenpersoon (bijv. “Gillende en keukenmijt-playlist” met allemaal knallende party hits). En dat je wel je voorkeur doorgeeft m.b.t. genres of bijvoorbeeld een bepaald thema dat je graag wilt. Of juist niet onder het motto van ‘verras mij’.

  • ja lijkt me best leuk
  • Doen!!!
  • Nee
  • ik doe sowieso niet met SS achtige dingen mee
  • beter dit doen tijdens een andere periode van het jaar bijvoorbeeld in het voorjaar.

0 stemmers

Haha nee :’) ! Oke overnieuw nu het nog kan.

Ah ja ik vind nsj echt het leukste festival waar ik ben geweest, zo’n fijne mix van mensen en muziek vind ik altijd. En kan net zoveel genieten van de meer poppy acts als van iets al Ibrahim maalouf bijvoorbeeld. Vond het bij Snoop Dogg vooral heel opvallend dat er echt publiek speciaal voor hem daar was, die de hele dag alleen maar stonden te blowen en verder geen optreden bekeken. Daardoor ook veel meer gepraat in de grote zalen die dag voor mijn gevoel.
Heb Outkast niet gezien helaas!

1 like

Beste: Paloma Faith, met Jake Isaac in het voorprogramma. Was met een goede vriend, en we hadden al besloten dat zelfs als zij tegenviel het concert al geslaagd was dankzij Jake, zo’n heerlijk optreden was dat. Maar toen kwam zij en dat was ook zo fucking geweldig. Dijk van een stem, geweldige muziek, heel veel interactie en heel erg grappig. Kwam toen echt helemaal gelukkig thuis. En Damien Rice in een theater, ik zat op de tweede rij in het midden, was echt heel intiem, heb gehuild ohne ende van zijn prachtige muziek en stem… het was echt magisch.

Meest teleurstellend: Björk. Heel statisch, nul interactie, alsof ze buiten fysiek amper aanwezig was. Het spannendste aan het concert was het vuurwerk bij het laatste nummer.

Meest verrassend: Oasis. Ging mee met vrienden die groot fan waren, met het idee dat het wel eens de laatste kans zou zijn ze live te zien en het toch wel cool zou zijn te kunnen zeggen dat ik ze gezien had, maar had niet erg veel verwachtingen, dacht dat ik het best saai zou vinden. Natuurlijk is Liam ook niet de persoon die ontzettend veel interactie met het publiek heeft, maar toch, het was echt een heel vet concert.

Edit: na alle andere posts nog een paar aanvullingen: Ook Garbage vond ik super goed @Evenveel. Zowel uit nostalgisch oogpunt als gewoon zo als optreden. Shirley is echt fantastisch. Ook Skunk Anansie in Paradiso staat hoog in het lijstje. En bij beste wil ik ook graag Kiasmos nog toevoegen, tijdens een festival hier in Berlijn voor het eerst gezien in de Berghain, echt zo’n optreden waarna je met een enorme lach op je gezicht eruit komt die er de dagen erna niet meer af te krijgen is. Sindsdien nog een paar keer naar hun shows geweest, en elke keer weer geweldig.

4 likes

Leuk idee, maar ik heb echt een enorm slechte muzieksmaak dus ik kan hier niemand blij mee maken

Slechtste was een electroact waarvan heel veel online op band stond (ook dingen die live heel gemakkelijk te realiseren waren). En de band PVRIS was live ook ontzettend matig.
En toen ik Type O Negative zag, een metalband die altijd op mijn lijstje stond, viel dat in het echt ook tegen. Maar het was al heel speciaal dat ik ze had gezien voordat de zanger overleed.
RHCP (lang lang geleden) viel ook best tegen.
Toy Box :roll_eyes:

Live verrassend goed (ik had weinig verwachtingen): Paramore, Satyricon (had ze vroeger eerder gezien maar vond hun vorig jaar echt fijn live)

Beste concerten: ik kan zo een top 10 geven

Blind Guardian
Placebo (gewoon live altijd erg solide)
Florence + The Machine
Refused
Tori Amos
Avantasia
Amorphis
A Perfect Circle
Tame Impala
The Cure

6 likes

Ik weet niet meer goed wat lekkere biechten zijn en wat niet. Ik doe zoveel verkeerde dingen maar vergeet de helft alweer na vijf minuten

2 likes

Ugh ja, RHCP vond ik ook echt zo kut live. Maar had ook niet anders verwacht eigenlijk, Anthony kan ook gewoon niet zingen. Het is dat ik kaartjes had gewonnen voor het festival waar ik ze heb gezien, had er nooit mijn eigen geld aan uitgegeven. Net als Madonna, die hoef ik ook echt niet live te zien, ondanks dat ze waarschijnlijk een dikke show neerzet, ze kan gewoon niet zingen.

misschien met een algemeen anoniem account… :crazy_face:

13 likes

Nou sinds mijn biecht vorige week verwijderd werd denk ik uberhaupt al heel anders over dat topic nu.

2 likes

Kun je het verstaan of is het gewoon een aaneengesloten geluid?

Ik hoor wel gepraat hierboven, maar kan de woorden alleen verstaan bij geschreeuw

1 like

Euhm recreatief medicijngebruik is misschien wel een goede omschrijving. Maar niet iets heftigs als je bedenkt dat er gewoon een algemeen drugstopic op dit forum is.

5 likes

Hoor ze niet praten maar wel hun honden blaffen en hun muziek.