Stel je persoonlijke vraag #13

In de versie die wij hadden had je 3 verschillende spelstanden. Datingline, partyline en mysteryline. Bij de eerste was er een jongen die met je op date wilde en dan moest je er achter komen wie het was. De tweede was dat je 6 mensen moest hebben die op je feestje kwamen en de laatste was dat je erachter moest komen hoeveel stemmen iemand had gekregen om klassenvertegenwoordiger te worden. Je hebt een lijstje met 25(?) jongens inclusief telefoonnummer en die kun je dan bellen en dan vertelt die telefoon je het antwoord. Je hoeft zelf eigenlijk alleen maar te bellen en te luisteren haha

12 likes

Hier nog iemand die supergraag droomtelefoon had gespeeld (maar nooit gebeurd) dus ik heb ook nog prangende vragen. Wat was het spelelement? Hadden je acties nog consequenties in het spel en kon je ook winnen of verliezen?

hahah wat een interesse in droomtelefoon. Ik wist niet dat dat zo’n ding was joh.
Het spelelement was afhankelijk van welke variant dat je speelde maar in principe was dat er natuurlijk altijd alleen de uitwerking was bij elke versie (3) anders. Volgens mij werkt het toestel gewoon met een random uitgekozen set jongens die bijvoorbeeld op je feestje wilde komen want het was niet zo als je het voor een tweede keer speelde dat je dan precies dezelfde jongens kon bellen en dat ze dan gegarandeerd weer zouden komen. Ja je kon ook winnen/verliezen als je dus als eerste 6 jongens had, of raadde hoeveel stemmen iemand had gekregen als klassenvertegenwoordiger/wie er met je op date wilde. Er zaten ook nog andere kaartjes bij (dat je 'm op luidspreker moest zetten en nog wat andere maar die gebruikte wij nooit). Wij kozen ook gewoon zelf jongens uit die we belde - meestal koos ik dan eerst de knappe haha - maar er is volgens mij ook een variant waarbij je de kaartjes op een stapel gooit en dan telkens de bovenste moet bellen.

3 likes

Maar wat hoorde je dan als je belde?

1 like

Je toetste een nummer (die allemaal begonnen met 555) en dan kreeg je een jongen aan de telefoon. Bijvoorbeeld Arthur en die zei dan ‘cool een feestje, daar heb ik zin in! Zie je dan’. Of ‘met Marc, ik kan vanavond niet want mijn moeder zegt dat ik huiswerk moet maken’. Of Victor zei 'ik heb al plannen met Bart dus dan komen we samen. Heel standaard eigenlijk haha

16 likes

Ik vond het alleen zeer beperkt qua mogelijkheden.

1 like

Hahaha zo tof! Maar had je dat na een tijdje niet door dan?

1 like

Kan jij een kaasbroodje in de trein eten zonder te knoeien?

• Ja dat kan ik (hoe dan?)
  • Nee, ik knoei een beetje
  • Nee, ik word omgeven door kruimels
  • Nee, ik word zelf een kaasbroodje

0 stemmers

Ooohhh ja zo leuk!! Ik speelde dit altijd bij een vriendin. Er komen weer allemaal herinneringen boven haha :heart_eyes:

“Je hebt gelijk, ik vind je leuk”

Omg jaaaa ik had dit!! Helemaal vergeten!!! Dit vond ik helemaal het einde (waarschijnlijk gebeurde er ook weer helemaal niks net als bij droomtelefoon) ik ga even zoeken wat dit was!!
Soort van doen durf of de waarheid ofzoiets volgens mij en als je iets niet deed kreeg je een pukkel?

3 likes

Ohhh Droomtelefoon, ik was het helemaal vergeten maar dat heb ik echt veel gespeeld. Ik hoor ineens ook weer helemaal de stemmen en intonatie van die gasten voor me.

En Giebelen had ik ook altijd, vond ik ook geweldig. Met de leugendetector.

1 like

download
Dit spel wilden mijn vriendinnen en ik ook altijd. Hadden jullie deze?

• Ja
  • Nee, maar wel gespeeld
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik ken dit wel met een soort rijmpje over mevrouw stippel maar dat was meer een scoutingspelletje en als je je rijmpje dan verkeerd zij dan kreeg je met smink een stip op je harses

1 like

Heb jij de donkere weergave ingesteld op je telefoon of de lichte weergave?

• Donkere
  • Lichte

0 stemmers

En op ‘t forum?

• Ook donker
  • Forum donker, telefoon licht
  • Forum licht, telefoon donker
  • Ook licht

0 stemmers

Alles donker wat kan. Ik irriteer me ook aan apps die nog niet donker kunnen want die vind ik dan ineens heel fel wit.

11 likes

Telefoon licht, laptop wel donker :slight_smile:

1 like

Fucking whatsapp

8 likes

Precies. En dan ook nog eens dat felle begin scherm na die update.

3 likes

Ik dacht dat dit Girlz heette, maar ik vind het niet zo snel als ik het google. Ik haalde dat telefoonspel en dit spel door elkaar. De een, Girlz dus dacht ik, had ik van de speelotheek geleend :’)