Stel je persoonlijke vraag #13

In België is er geen tweede kerstdag, dus ik moet gewoon naar mijn kantoorbaan.

ik plan altijd een halfjaar vooruit mijn volgende controleafspraak in. Misschien een beetje raar, maar meestal kan het wel.

2 likes

Vroeger wel, tot aan m’n 23e ong. Ik vond het ook wel praktisch want met m’n aangeschoten kop hoefde ik iig niet naar de avonddienst in de kerk. Dat is dus ook sinds m’n 16e niet meer gebeurd. Oh en dan ging ik 2e kerstdag weer uit. Omg wat ben ik veel uitgegaan. Ik begrijp niet goed waarom ik van alles naar bijna 0 ben gegaan maar heb er zo geen zin meer in.

Wat!? Hebben jullie maar een dag vrij? :sob:

1 like

Yep. Bij ons is kerstavond wel meer een ding, of die indruk heb ik toch (?).

2 likes

Wat vind jij nou eigenlijk van Kerstmis?

• GEWELDIG
  • Het lijkt elk jaar meer een grote commerciële bullshit te worden
  • Leuk want ik krijg en geef cadeaus
  • Leuk want ik zie familie/vrienden
  • Ik vind het mooi
  • Ik vind het maar een gedoe
  • WAT EEN GEZEIK
  • Ik heb geen mening over Kerstmis
  • Ik vind alleen de decoratie rondom Kerst mooi
  • Het eten vind ik het beste aan Kerstmis
  • Het religieuze aspect spreekt mij aan
  • Ik vind het leuk omdat ik dan vrij ben
  • Ik vind het leuk omdat ik me dan extra kan opdoffen/ of juist in pyjama kan hangen
  • Leuk
  • Anders

0 stemmers

Ik vind het idee wel grappig, maar denk dat het kwartje niet voor iedereen meteen valt? En dan sta jij daar met bleekselderij in je haar.
(Wel benieuwd hoe je vriend eruit zou zien trouwens, een bruin pak aan? :P)

3 likes

Moet jij werken met oud en nieuw?

• Ja, op beide dagen
  • Ja, maar alleen op 31 dec
  • Ja, maar alleen op nieuwjaarsdag
  • Nee, helemaal niet

0 stemmers

Haha, exact! Kerstavond is all-out uren tafelen met hapjes, gangen en pakjes. Kerst zelf is bekomen van al het eten, naar grootouders en/of in de zetel naar Sissi (bv.) kijken; gezelligheid, maar op het gemak; lekker eten, maar niet meer overdadig. Zo is het in mijn omgeving ook. De 26e is in principe een gewone werkdag (al sluiten wel behoorlijk wat bedrijven tussen kerst en nieuwjaar).

2 likes

Dat zou ik hilarisch vinden, echt mijn humor, haha :joy:.

3 likes

Huhh maar cocktail is toch gewoon net zoiets als black tie toch? Dan moet je niet verkleed gaan als een cocktail of is dat juist de grap. Vast wel

9 likes

Dat is dus de grap die @Wonderland wil maken.

2 likes

Ja later dacht ik ja natuurlijk is dat de grap :joy: wel ook echt grappig

3 likes

Moet je alleen wel de cocktails kennen. Ik zou totaal geen link leggen als ik bleekselderij zie en een rood jurkje naar een bloody mary. Al zeg dat waarschijnlijk meer over mij.

Kan ook sex on the beach doen

16 likes

Haha het ultieme duo kostuum

6 likes

Ik denk wel echt dat mensen het grappig gaan vinden!

Oh heerlijk, zou me kapot lachen

Ik moest lachen om deze uitslag (vooral mijn stem vergeleken de rest), dus men vroeg “waarom lach je?” “Om een poll” “pfft lach je ook om Hongaren en Bulgaren?” :frowning:

Goed verhaal sorry

25 likes

Ik ben een paar dagen in België en het valt me op dat bijna geen enkel huis een slot op de wc of badkamerdeur heeft. Ik begin me af te vragen of dat iets Vlaams is. Dus, voor de Belgen: heb jij thuis een slot op de badkamer of wc deur?

• Ja
  • Nee

0 stemmers