Hmm ja toen was ik een jaar of 5 dus als hij niet in Sesamstraat zat snap ik wel dat ik hem niet ken haha
Voor de mensen met een laag inkomen enz (ja waar ligt de grens… geen idee maar als je een goede baan hebt en een dikke spaarrekening enz dan hoef je je niet aangesproken te voelen). Betalen jullie je eigen risico gespreid? Poll is anoniem.
- Ja
- Nee
- Nee maar heb wel beetje spaargeld voor het geval dat
0 stemmers
Ik wou dat ik daaraan gedacht had. Nu heb ik nul doekoes omdat een rekening van april ofzo ineens is afgeschreven.
Ik heb nooit zorgkosten en nog nooit mijn eigen risico hoeven betalen, maar áls ik het zou moeten betalen dan gespreid hoor.
Wat zijn je redenen om het wel of niet gespreid te betalen? Het ligt ook aan je zorgkosten en of je het helemaal op maakt natuurlijk, maar in mijn hoofd is het van : je betaalt het nu 1/zoveelste deel, of je betaalt straks alles in één keer. Uiteindelijk maakt het qua bedrag niet uit toch? Of krijg je korting als je het in één keer betaalt?
Ik verwacht het nu wel in één keer te kunnen betalen, maar vorig jaar had ik dus geen rekening gehouden met €385 in een keertje ophoesten en toen viel het nogal rauw op mijn dak licht uitgedrukt. Toen had ik beter voor gespreid betalen kunnen kiezen.
Ja hoor, dat kan zeker. Zal alleen niet vergoed worden, dus dan zal je de behandeling zelf moeten betalen.
Je kan beginnen met elke dag oefenen met woorden met r-clusters (pr-, kr-, br-, bijvoorbeeld prinses, krentenbrood), waarbij je de /r/ vervangt door een /d/. De /d/ en tongpunt-r worden op dezelfde plaats in je mond gemaakt (namelijk tongpunt tegen gehemelte, net achter je tanden), alleen bij de /r/ vindt er trilling van je tongpunt plaats, waarbij bij de /d/ je tongpunt op een vaste plek staat. Je zegt dan: pdinses, kdentenbdood, etc., en dat heel veel herhalen. Probeer je tong ontspannen te houden. Je kan dit steeds sneller proberen, uiteindelijk voel je dat je tong ‘loslaat’ en eigenlijk vanzelf en /r/ maakt.
Elke dag vijf minuten, dan moet je een heel eind komen zonder logopedie
(Tenzij er natuurlijk een anatomische afwijking is, oid)
Haha, leuk hè? Gelukkig is mijn vak niet altijd zo simpel, dan zou ik me dood vervelen, maar het is wel leuk om iemand zo makkelijk te kunnen helpen
Meestal kan je dan toch alsnog een betalingsregeling aanvragen?
Ik vind dit echt bijzonder want mijn vader kan Bert niet uitspreken, dat wordt Bet (of ja bed…). Maar voor hem is een /r/ oefenen door een /d/ uit te spreken dus niet helpend want zonder besef wordt het dus al een d ipv r :’) Wat doet hij dan verkeerd? Ben wel benieuwd.
Ja dit inderdaad, dus snap het nut niet zo van gespreid betalen.
Ik heb niet eens stilgestaan dat dat een optie zou zijn. Kon het gelukkig lenen van iemand.
Krijg je dan geen extra administratiekosten?
Nee hoor
Nee
Ik heb ooit 800 euro in 14 maanden afbetaald, nooit meer dan die 800 euro moeten betalen
Verschil is denk ik dat je vader de /r/ niet vervangt door een /d/, zoals ik in mijn uitleg schrijf, maar de /r/ helemaal weglaat in die naam.
Ik weet natuurlijk niet hoe het klinkt in andere woorden, waar de /r/ op een andere positie staat en of / welke /r/ hij dan produceert. Kan ik zo ook niet veel over zeggen dus, sorry.
Edit: waarschijnlijk maakt hij een huig-r en wordt Bert iets van Begt / Beht? Maar alsnog niet iets over te zeggen zonder je vader gehoord of gezien te hebben.
Ik vraag me altijd af hoe je nou 100% zeker weet dat iemand niks heeft.
Vaak worden mensen standaard alleen op chlamydia en gonorroe getest, orale swaps worden bijna nooit gemaakt.
Als iemand zegt veilig/soaloos te zijn, ben ik alsnog altijd maar half gerust.
Denk persoonlijk dat je altijd wel een (kleiner of groter) risico loopt bij iemand die ooit seksueel actief is geweest. Of je moet echt álles laten testen (en het liefst uitslagen van elkaar ook nog eens in kunnen/moeten zien).
Er was een keer een gast die opeens verder ging zonder condoom (had dat niet meteen door) en was toen ook niet aan de pil ofzo, dus ja, één keertje
Ik ben toch altijd bang voor hiv en zolang iemand dat niet heeft getest zit er toch een stemmetje in mijn hoofd die loopt te schreeuwen dat het niet 100% veilig is.
(Je kan natuurlijk ook álles laten testen en dan jij en je partner tegelijkertijd die testen ondergaan, maar dat heb ik nog nooit voorgehad).
Ja dit heb ik ook eens meegemaakt. Echt wtf bezielt die gasten.
Heb er toen chlamydia aan over gehouden
Maar niet teveel medelijden met me hebben, want heb het ook vaak genoeg wel bewust onveilig gedaan
Of een bloeddonor daten, daar wordt bij elke donatie getest op o.a. HIV