Als ze ze zeker weten niet wil houden voor sentimentele waarde dan gewoon lekker doen wat je wil! Maar dat is een persoonlijke keuze die voor iedereen verschilt (dus zeker niet raar). Wel goed bedenken of je er geen spijt van gaat krijgen.
Ik zou het laten omsmelten. Onze trouwringen zijn gemaakt van āoudā goud van zowel mijn man zijn familie (moeder en oma) als die van mij. Vind dat zo mooi juist. Hoe zonde als het anders alleen maar een beetje ligt te liggen in een kast?!
Met omsmelten blijft het gewoon goud toch? Ik vind goud echt niet mooi, ook een reden waarom ik niks van haar om heb gedaan bij mijzelf.
Zo fijn dat mensen meedenken.
Mijn moeder had heel veel sieraden en ik hoef echt niet alles te hebben, dus een deel ligt er maar een beetje. Eigenlijk moet het ook weg, verkocht worden ofzo. Hoewel ik dat ook wel raar vind, want stel later spijt enzo. Maar elke keer zegt mān vader āok neem het mee danā, maar dan zit ik met sieraden die ik ook niet ga dragen. Ik vind verkopen en dan iets moois kopen dus niet gek, als je er zeker van bent.
Mijn moeder best veel maar zij zou ook wel weten dat ik er minder waarde aan hecht en ik denk eerlijk gezegd dat mijn moeder liever zou hebben dat ik iets zou doen wat mij echt aan haar doet denken. Misschien zelfs een kleine tattoo ofzo.
Eerlijk⦠Ik denk eerder dat het ooit gejat gaat worden ofzo (want goud) dan dat ik er verder nog echt naar om kijk.
Wat gebruik jij bij het dekken van de tafel?
- Tafelkleed
- Tafelzeil
- Placemats
- Een combinatie
0 stemmers
Ik moet op zoek naar iets anders.
Niks
Ah ja, kan ook nog. Kans op knoeien is bij mij/vriend te groot hahah.
Ik vind van die stoffen placemats zo vies. Als je daar op knoeit krijg je dat lastig weer schoon. En plasticen placemats vind ik lelijk. Dus ik doe nu maar gewoon niks en voorzichtig
Maar opzich kan je dat er toch gewoon met een doekje afhalen? Tenzij je een onbehandelde houten tafel hebt ofzo natuurlijk.
Ik heb inderdaad een onbehandelde tafel, anders deed ik er ook niet zo moeilijk om!
Oh ja dat maakt wel makkelijk schoon ja. Ik vind van dat riet of touw achtige altijd heel leuk, maar daar komt dan saus tussen ofzo bah
Mijn moeder vond dat levend ook. Maar uiteindelijk ben je dood en ik denk dat ze nu alles wel prima vindt. Ok ze kan niet meer denken want ze is er niet meer, maar ik denk echt niet dat je zulke dingen in je hoofd moet halen. Die persoon is er niet meer. Lijkt me niet dat iemand Ʃchte wilt dat je allemaal dingen gaat bewaren die eerder als last (want het ligt in de weg en je doet er niks mee) voelen dan als een positief/fijn iets.
Ah dan snap ik het ja! Ik zou dan kiezen voor stoffen placemats die je gewoon op 60° kan wassen. En dan een paar setjes, wellicht verschillende tinten om af te wisselen. Kan je ze ook regelmatig vervangen.
Stoffen placement kan in de wasmachine. Dus hoezo lastig schoon maken??
Je kan die toch moeilijk elke dag uitwassen?
Ik heb mān moeders sieraden na haar overlijden in de kluis laten doen, durf het niet allemaal in huis te hebben. Een klein deel heb ik wel zelf en draag ik ook vaak. Echt sentimentele waarde heeft voor mij niet maar verkopen of omsmelten zou ik dan ook weer niet zo snel doen? Veel zijn ook erfstukken en in mijn familie is het niet echt geaccepteerd om zoiets weg te doen. Realistisch gezien ga ik nooit parelsnoeren dragen maar goed, het is er.
Meerdere kopen en dan eind van de week in de was.
Je was toch ook niet iedere dag je onderbroeken? Heb je er toch ook meerdere van.