Oef! Toch niet alleen hier dat je dood moet zijn om een straat te krijgen ;).
Ik woon in een straat die past bij het thema van de wijk. Bijvoorbeeld een hele wijk met namen van kruiden (kamille, dragon, rozemarijn). Die wijk heet dan ook heel origineel “de kruidenwijk”
Oude ambacht namen. Hoefsmid etc.
Je hebt toch heel veel van zulke buurten/wijken? Sterrenbuurten met allemaal straatnamen als planeetlaan enzo.
Of vlinderwijk met allemaal soorten vlinders.
In Den Bosch heb je een eftelingwijk
Of ja sprookjes
In Eindhoven heb je het sprookjesbos, straten heten Gelaarsde Kat en Assepoester enzo
Haha nee! Ik bedoelde ook niet dat er op het plaatsnaambord ‘Almere Kruidenwijk’ staat maar meer dat de wijk zo bekend staat in de indeling op Funda in wijken bijvoorbeeld.
En niet te vergeten de botenbuurt, bomenbuurt, vogeltjesbuurt. Wat een gezelligheid!
Oh ja!! Dan verwar ik het. In den Bosch heb je wel gelaarsde kat en spinnewiel!
Ik was in Almere bij de danswijk (oid) en ik werd ergens heel treurig van het volksdanspad. Heel specifiek i know.
“Wat is je adres?” Kleine Zeemeermin 12”
Love dit.
Daar ben ik ooit eens geweest voor mn werk, heel leuk
Hahaha nee, wel klein duimpje, pieternelletje, tondeldoos, Virginia woolflaan en mijn favo dorstige smid
Oh nevermind, dan blijf ik wel lekker in mn ambachts wijk wonen.
Ssst niet zomaar mn adress weg geven joh gekkie.
dan waren we eens buurtgenoten
1 dag
In een plaats hier in de buurt hebben de straten ook allemaal idyllische namen als morgenster, sneeuwjacht, ochtendnevel, lentebries, meiregen, noorderlicht en dageraad. Ik vraag me ook altijd af hoe die wijk zou heten. Quasi-poëtische wijk? Pretentieuze wijk? We-hopen-maar-dat-dit-de-verbeelding-stimuleert-wijk? Het is verder ook de meest fantasieloze nieuwbouwwijk ooit.
Edit: ben er maar gelijk voor gegaan dit voor eens en altijd uit te zoeken en de wijk heet ‘wijk 00’. Ik weet nog niet of ik dit een heerlijk pragmatische aanpak vind voor een saaie nieuwbouwwijk, of dat ik dit toch vind afdoen aan de sprookjesvibe van morgendauw en consorten. Het is in ieder geval niet pretentieus te noemen.
Ja, ik woon ook in zo’n straat! Vind het heel mooi. Maar zie geen samenhang met de wijk. Het identieke appartementencomplex naast het mijne heeft dan weer een hele lompe Brabantse naam zonder betekenis of waarvan ik de betekenis niet ken. En de volgende straat heet dan ‘naamwijkse’-weg. En vervolgens een of andere hoeve met iets kerkelijks. Echt geen touw aan vast te knopen. Ben stiekem heel blij met mijn mooie straatnaam.
Ergens zou ik graag eens in de Laan van het Surrealisme wonen.