Stel je persoonlijke vraag #14

Ja echt he! Mams is happy met dit resultaat

1 like

Ik wil graag mijn excuses aanbieden voor mijn muzieksmaak.

1 like

Droomvlucht zou wel passen: er zijn trollen en elfjes op de werkvloer :slightly_smiling_face:

3 likes

Deze dingen doen me altijd denken aan zwemles. Elke keer als ik klaar was met zwemles kregen m’n zusje en ik een Kapitein Koek en natuurlijk eerst alle sterretjes van de randen opeten en daarna pas de koek :joy: Ze waren er ook in aardbei smaak, die waren zoveel beter dan de choco

2 likes

Een trampolinekamer, gewoon 1 en al trampolines
Dan beweeg ik toch en heb ik er nog een beetje plezier van. Lijkt me echt geweldig.giphy-28

30 likes

Ik heb laatst zo’n basic gestreept coltruitje gekocht en vond m zo chill dat ik er daarna ook nog een tshirtje in andere kleur van gekocht heb. Uiteraard wel allebei in de outlet met extra korting, want ik ga er geen 80/90 euro voor betalen

1 like

Hoe schaaf jij je kaas?

(Beeld je even in dat op de onderste foto, de kant op tafel de ronde kant van de kaas is zeg maar)

Anonieme poll over de studiebeurs van vroeger:

edit: toen je begon met studeren

Voor de mensen die gestudeerd hebben en (met het stelsel toen) alleen een basisbeurs kregen:
Wat betaalden jouw ouders voor je (of welke kosten kon je dekken met het bedrag dat je eventueel van ze kreeg)?

• niets, ik betaalde alles zelf
  • collegegeld
  • andere studiekosten zoals boeken
  • zorgverzekering
  • huur
  • ze betaalden nog iets anders
  • ik kreeg op een andere manier een financiële bijdrage van ze

0 stemmers

Voor de mensen die gestudeerd hebben en (met het stelsel toen) een aanvullende beurs kregen:
Wat betaalden jouw ouders voor je (of welke kosten kon je dekken met het bedrag dat je eventueel van ze kreeg)?

• niets, ik betaalde alles zelf
  • collegegeld
  • andere studiekosten zoals boeken
  • zorgverzekering
  • huur
  • ze betaalden nog iets anders
  • ik kreeg op een andere manier een financiële bijdrage van ze

0 stemmers

Mijn ouders gaven mij een x bedrag per maand maar dat was verder niet kosten dekkend of voor een bepaald doel, mocht zelf weten hoe ik dat besteedde

1 like

Ik was echt enorm verwend, ze betaalden mijn collegegeld, boeken en huur. Ben ik ze nog steeds heel dankbaar voor. Mocht ik ooit kinderen krijgen en mocht ik het me kunnen veroorloven zou ik dat zelf zeker ook zo doen voor ze. Maar zit er allebei volgens mij niet echt in :grimacing: :smile:

1 like

Mijn ouders hebben een paar jaar mijn huur betaald, collegegeld en boeken en alle jaren daarna (heb lang gestudeerd) heb in alles zelf betaald.

Ik heb de basisbeurs een jaartje gehad en 2 jaar aanvullend. Elke keer betaalden ze alle studiekosten incl. boeken en verder moest ik gewoon werken als ik iets anders moedt betalen.

Was dat dan niet heel lastig voor je ouders? Want aanvullend krijg je alleen als ze onder een bepaald inkomen verdienen, toch? Mijn ouders verdienen naar boven maar zij hadden het soms wel zwaar hoor, dan moest ik boeken bestellen eventjes uitstellen :joy:

1 like

Mijn moeder kan goed sparen en de laatste twee jaar kreeg ik aanvullend, omdat mijn broertje ook ging studeren. Dus misschien zaten we net op de grens?

Mijn ouders hadden vrij duidelijke richtlijnen: ze betaalden mijn kamerhuur, collegegeld en boeken. Dat is natuurlijk riant en heel fijn dat dat kon. Ik kreeg zelf een basisbeurs en had een baantje waar ik dan van moest leven/boodschappen/leuke dingen/kleding en verzekeringen van betaalde. De grens was duidelijk: ik moest niet bij ze aankomen dat ik bv geen winterjas kon kopen ofzo. Dat moest ik zelf oplossen. En na 4 jaar ging de kraan dicht. Ik heb een jaar + een kwartaal langer gedaan over mijn studie en voor die periode heb ik alles zelf betaald (en ook bij moeten lenen.) Vond het een hele faire deal.

1 like

Ik woon serieus aan een …straatweg :joy:

15 likes

Logeerkamer/ fotostudio denk ik.
Oh, of een gameroom zoals ik hier bij iemand zag met een bank, mega tv en lampjes aan het plafond. Ik heb drie extra kamers nodig.

Heb jij wel eens een bedankmail gestuurd na een sollicitatiegesprek?

• Ja, doe ik altijd
  • Ja, soms
  • Nee, ik wacht af tot ik iets hoor
  • Nee, maar goed idee, ga ik misschien doen

0 stemmers

Ik kreeg dus een stuk minder toen m’n broer klaar was en toen m’n zus ook klaar was bleef er allemaal niks over van die aanvullende beurs. Best jammer want het is niet dat ik meer kreeg dan mijn broer/zus, al ging de overheid er dan vanuit dat ouders meer kunnen bijdragen als minder kinderen studeren.

Ik denk altijd maar: het kan alleen maar voor je spreken. Niemand gaat je afwijzen als je een vriendelijk bedankje stuurt voor een prettig gesprek. Tenzij je mega gaat lopen slijmen :smile: Ik heb wel eens gehad dat ik ter plekke geen antwoord had op een vraag en daar in die mail nog heel kort op terug kwam met een antwoord. Kreeg ik wel een goeie reactie op.

6 likes