Stel je persoonlijke vraag #14

Was het hier dat iemand zei dat je in Nederland geen straat mag vernoemen naar een nog levend persoon? Kom even de Maarten van Rossumweg tegen, dus moest aan het forum denken. Maar nu ik het zo bedenk heb je in mijn eigen woonplaats ook een prins alexanderweg, en beatrixlaan oid. Of is dat anders omdat zij koninklijk huis zijn?

1 like

Klopt, in Belgie niet. Maar iemand (ik denk @grace) zei dat dat in Amsterdam ook niet mocht.

1 like

Is het aso om je kinderwagen in elkaar te zetten achter een geparkeerde auto die weg wilt rijden ipv je eigen auto?

• Ja
  • Nee
  • Medium

0 stemmers

Het staat in mijn geheugen gebrand dat wij een keer een stukje moesten basketballen voor een beoordeling. Ik was als eerste aan de beurt, maar deed het schijnbaar niet goed, dus ik werd volledig afgebrand. De persoon na mij zat op basketballen en moest van de docent wel tien keer laten zien hoe het goed moest en wat de anderen moesten nadoen, maar vooral ook wat ik gedaan had en wat ze dus niet moesten doen.

Maar ik mocht het niet ook nog een keer doen, want als ik nog een kans kreeg, was dat oneerlijk tegenover de rest van de klas die ook maar een kans kregen. Terwijl zij dus een voorbeeld gehad hadden en ik niet.

3 likes

Auto achteruit zetten leverde ook een schrikreactie op!

14 likes

Maarten van Rossum is ook een 16e eeuwse legeraanvoerder. Keer opgezocht toen ik een stuk van het Maarten van Rossumpad wandelde en het zo vreemd vond dat de enige Maarten van Rossum die ik kende een wandelpad naar zich vernoemd had.

19 likes

Ahhhh makes sense! Leuk weetje zo op de woensdagochtend, thanks!

1 like

Kun je je identificeren met deze meme? En meer in het algemeen (niet per se qua alcoholgebruik), ben je makkelijk over te halen?

• Nee, ik ben erg standvastig
  • Mwoahh, als iemand zijn best doet ben ik op zijn tijd wel over te halen
  • Ruggengraat, wat is dat?

0 stemmers

Hangt er een beetje van af. Als iets me niet zoveel boeit maar ik iets meer naar de ene kant neig, ben ik best makkelijk naar de andere kant te praten omdat het me toch niet superveel uitmaakt. Als ik iets echt zeker weet of ergens een sterk idee/sterke mening over heb ben ik volgens mij wel behoorlijk standvastig

8 likes

Ja man. Ik ben heel gevoelig voor groepsdruk. Super irritant maar ik wil mezelf dus altijd bewijzen en word graag leuk gevonden en dat in combinatie met een ernstige vorm van FOMO… it ain’t pretty.

Maar ja hoor dan wel weer vaak dat ik leuk ben op feestjes enzo. Haha :sob: :woman_shrugging:

9 likes

echt precies alsof ik dit geschreven heb :joy: vooral die FOMO in combinatie met feestjes, echt niet oké. ik ga gerust m’n bed nog uit voor een feestje als ik denk dat het de moeite waard is want STEL DAT HET HET LEUKSTE FEESTJE VAN HET JAAR WORDT!!! echt zo vermoeiend soms haha

5 likes

Ik vind dit zo interessant eigenlijk. Ik ben dus echt het tegenovergestelde en zou soms wel wat milder daarin willen zijn. Juist doordat ik zo standvastig ben én niet gevoelig voor groepsdruk, ga ik ook nooit op in een groep zeg maar. En onbewust (of bewust) trek ik al snel mijn eigen plan, zelfs als ik daarmee de enige ben haha. Ondertussen vraag ik mij dan ook vaak af hoe het komt dat de ene zo gevoelig daarvoor is en de andere niet.

Er is vast een forummer die daar wat meer over weet?

6 likes

Ik vind dat rode telefoons ondervertegenwoordigd zijn in deze maatschappij. Toegegeven, als de iPhone 11 in bepaalde donkere blauwvintonijn werd uitgegeven zou ik voor die kleur zijn gegaan.

3 likes

Land van Laaf! Buiten zijn is gezonder dan de hele week in een donkere kamer zitten zoals bij de andere opties, en ik denk dat er veel gelachen wordt met collega-laven. En er ligt weinig druk op het uiterlijk. Ook wel eens chill.

2 likes

Zoiets?
image

Edit: m’n photoshop doet het niet meer dus moest een of ander online ding gebruiken maar zie nu pas hoe slordig die hoekjes zijn :sob: tragisch

23 likes

Ga je nu naar likes fishen? :wink: Maar ik keur hem goed vooral als je met de vin je telefoon dan zo kan neerzetten zodat je een filmpje kan kijken (of voor extra grip).

2 likes

Lijkt met die camera net deze

19 likes

Even nieuwsgierig

Ik noem mezelf vegetariër en

• Ik eet snoep met gelatine
  • Ik eet geen snoep met gelatine

0 stemmers

En ik haat het, maar zodra ik het in mijn mik gedouwd heb kijk ik pas naar de verpakking. Zo dom

2 likes

Ik wil stemmen maar niks van dit alles :frowning: