Stel je persoonlijke vraag #14

Jij staat in de lift van het gebouw waar je woont. Jij verlaat de lift. Zeg jij dan gedag tegen de andere mensen in de lift?

• ja
  • nee
  • soms

0 stemmers

Ik zou eerder gedag zeggen als ik de lift in kom niet wanneer ik uitstap

11 likes

Volgens mij is dat iets van vroeger! Staat vóór het stuk ‘-straatweg’ een plaatsnaam? Vaak was dat dan een bestrate (verharde) weg in de richting van die plaats. Soms heb je dan ook nog een ‘-straat’ of ‘-weg’ met dezelfde plaatsnaam.

Ik woonde op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht.
Weet niet of die naar Amsterdam gaat
 naar Maarssen volgens mij??

2 likes

Ik zeg altijd hoi tegen iedereen die ik in mijn gebouw tegenkom en ik ben zeer beledigd als mensen dat niet terugzeggen.

8 likes

Ja! Wat grappig. Is wel een flink aantal km’s verderop btw die plek.

1 like

Even opgezocht, hij loopt wel naar het noordwesten, dus (ongeveer) in de richting van Amsterdam. Het is volgens mij ook niet per se zo dat de 
straatweg dan echt naar die plaats loopt, maar wel in die (wind)richting.

2 likes

Op de bank lig jij standaard:

• Met dekentje
  • Zonder dekentje

0 stemmers

In Leiden heb je de Haarlemmerstraat, die loopt niet richting Haarlem, maar de Haarlemmerweg loopt wel richting Haarlem.
Ik snap het niet :thinking:

1 like

Ik wou datik het durfde, maar ik durf echt geen gedag te zeggen. De mensen zijn ook niet aardig dus :shushing_face:

Mijn vriend vroeg van de week of ik nog een kitten zou willen

YES PLEASE :tired_face::tired_face::tired_face::tired_face:

7 likes

Ja, de ASW is wel de vroegere weg tussen Utrecht en Amsterdam. Was toen idd een bestrate weg, vandaar het ‘straatweg’ wat @Peachpuff zei.

2 likes

Ik heb nooit een diagnose gehad maar ik heb wel extreme periodes gehad.

1 like

Ik wil nog twee konijnen en een kat :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Op m’n 40ste verhuis ik naar een boerderijtje en dan neem ik sowieso nog meer honden en dan kippen, paarden, schapen, varkentjes etc. Qua ruimte en tijd kan ik nu niet meer aan dan de 2 honden en kat die we nu hebben.

3 likes

s-l400
Hebben jullie zulke sneakers gehad? Eerlijk zijn!

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijne waren wel een stuk leuker, maar het idee was hetzelfde. Het waren echt de beste en meest comfortabele schoenen die ik ooit heb gehad. Baal ook dat ik ze nooit meer opnieuw heb kunnen kopen of moet dit in het biechttopic

1 like

Eigenlijk wel :joy: Maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe comfortabeler ze me idd lijken.

1 like

Soms wel, soms niet. Ligt er vaak aan of ik het koud heb.

1 like

Misschien gaat het alleen op met het achtervoegsel -straatweg? Ik heb ook geen idee :sweat_smile:

1 like