Ik doe het ook niet, maar er zijn wel mensen die hun kip dus voor bereiding wassen.
Aan mensen die dit doen: wat is de redenering daarachter?
Is ook een cultureel iets, in Azië doet heel mijn familie het volgens mij. Mijn moeder ook, krijg je er niet meer uit. Is idd omdat het als schoon wordt gezien, mss omdat je vroeger mss kip op de markt kocht en dan even de resten er vanaf waste? Geen idee.
Zo geleerd van mijn moeder en in mijn hoofd is het hygiënischer
Zeg jij zelf weleens de afgekorte versie van je naam? Als je bijv de telefoon opneemt. Er van uitgaande dat je naam af te korten is. Mijn manager doet dit dus wel, dan neemt ze de telefoon op en dan zegt ze met Marjo, ipv met Marjolein. Ik gebruik zelf nooit de afgekorte versie van mijn naam, terwijl er nog weinig mensen zijn die m’n hele naam zeggen.
Kortom: gebruik je zelf weleens de afgekorte versie van je naam?
- Ja
- Nee
- Soms
- Niet aan de telefoon, maar wel ter afsluiting in een mail, appje of kaart.
0 stemmers
Kom op, heb toch geen relatie met een Ajax-supporter Love yourself.
Go Feyenoord!
Geen partner, wel broer en ouders
Ik doe het wel als ik in derde persoon over mezelf praat, wat gelukkig niet vaak is.
Thanks! Gelukkig is er zo Boer Zoekt Vrouw en dan is mijn moeder iig dit al vergeten
Ben zelf ongelukkig
Ik ken het van zuid Amerikanen en ik kan ook geen enkele andere reden bedenken dan dat ze denken dat het hygiënischer is.
Vroeger was ook gelijk mijn hele zondag verpest als Ajax verloor. Inmiddels kan ik er niet meer mee zitten. Vind het eigenlijk wel jammer. Was wel lekker, beetje adrenaline op de zondagmiddag. Je even druk maken over totaal niet je eigen leven.
Met Europees heb ik het nog wel overigens! Dan ben ik echt fanatiek. Mochten sommige mensen nu denken: ‘huh bovenstaande rijmt toch niet helemaal met wat ik jou af en toe in het voetbaltopic zie posten??’
Het is echt een biecht maar ik heb nog nooit eigen pannen gekocht. M’n moeder heeft zoooveel pannen dat ik er wat van haar kreeg want ja anders staat het er toch maar tussen alle 40 andere pannen en verder kocht ze zelf nog pannen voor mij. Heb nog nooit van die pan gehoord. Het is dus vooral voor stoofvlees?
Is echt duur
Ik heb ‘m niet van le creuset maar een vergelijkbaar merk (maar minder duur haha). Echt toppan, kook/bak bijna alles erin
Ik heb braadpannen van Fissler en die zijn echt heel fijn! Een stukje dikker dan die van Creuset, maar daardoor ook zwaarder haha. Werken wel echt heel goed.
Mijn vader was echt in een pesthumeur hahq
Het Corona virus komt dichterbij en Noord-Italië zit op slot. Ga jij alvast voorbereidingen treffen? Voor het geval ook Nederland wordt getroffen en we hier ook met quarantaine krijgen te maken.
- Ja, ik ga mondmaskers kopen voor het geval ze dan zijn uitverkocht.
- Ja, ingeblikt voedsel, mondmaskers, flessen water, desinfecterende gel etc. Ik ga helemaal los.
- Nee, ik zie het dan wel.
- Nee, maak me nergens zorgen over.
0 stemmers
ik heb toevallig al mondmaskers maar die gaan dit virus niet voorkomen.