Stel je persoonlijke vraag #14

Roomservice

2 likes

Beter uitzicht beter weer en ik neem altijd een balkon en bad. En dat heb ik thuis niet. Plus buitenlandse tv dan kan ik ook nog eens een andere taal leren.

Ohja en daar heb ik geen buurvrouw die loeihard in dr tuin belt en waarvan de honden veel lawaai maken.

4 likes

Nee maar dan heb je wss buren die met z’n vieren op 1 kamer van 10m2 zitten en na 2 dagen elkaar de kiet uitvechten en jij kunt alles horen. Soort gtst maar dan warmer

1 like

Ik leeef voor drama. Zolang zij de balkon deuren goed open zetten en ik wel alles goed kan verstaan hoor je mij niet klagen.
Ik zit er haast aan te denken om met een koffer vol eten naar spanje te vertrekken. Sluit mij maar op amigos!

( jahaa ik weet dat het gebeuren in italie is maar ik vind spanje leuker)

7 likes

Nou ja, wij zijn wel een voorbeeld van een stel dat daar ‘niet uit’ is gekomen. Heel frustrerend overigens maar we vonden het allebei echt belangrijk en ik zie zelf dan juist weer niet in waarom ik als vrouw meer ‘recht’ zou hebben op die achternaam, puur en alleen omdat ik het biologische voordeel (‘voordeel’) heb dat ik degene ben die zwanger kan worden en hij niet.

Baby heeft nu de achternaam van mijn man, maar puur en alleen omdat de voornaam die we gekozen hebben echt heel lelijk klinkt met mijn achternaam. Babies tweede naam is als een soort ‘alternatief’ nu een vernoeming naar mijn opa en zo hebben we mijn familie dus alsnog in zijn naam verwerkt. Maar ik hoop mĂ©ga hard dat die wet straks met terugwerkende kracht geldt en we onze zoon alsnog 2 achternamen kunnen geven.

1 like

Ik vind de achternamen van de mannen waar ik een crush op heb niet sexy. Maar mijn achternaam is niet nederlands en dat is in dit racistische land soms best lastig.

1 like

Goed dat jullie dan samen idd vinden! Het lijkt nu inderdaad alsof ik insinueer dat jij dat er ff doorheen drukt, maar zo bedoelde ik het niet. Of ja, dat insinueer en bedoel ik eigenlijk wel. Zoals @Paardenmeisje hier onder zegt hoor ik ‘ik baar dus ik bepaal’ vaker van bijvoorbeeld mn vriendinnen, dus daar zat ik mee in mn hoofd.

Aanname van mijn kant, dus.
(wow en lekker mn denkproces letterlijk zo neergeknald, super warrig dus sorry daarvoor)

2 likes

Er staat “Hallo, ik moet het baren hoor” in het bericht waar je op reageerde. Dus niet zo raar toch dat je dat er dan bij haalde?

Ik ga later dit jaar mijn achternaam laten veranderen zodat mijn moederskant voortleeft en ik niet meer dagelijks wordt herrinerd aan mijn shitty upbringing.

Hoeveel lettergrepen heeft je achternaam?

• Een
  • Twee
  • Drie
  • Vier
  • Vijf
  • Meer dan vijf

0 stemmers

1 like

Oke maar dan zit je dus in quarantaine, in mijn geval in een mini appartementje van 30 m2. Wie controleert of je ook echt binnen blijft? Wordt je deur geseald ofzo? Hoe werkt dit? Weet iemand dit? :biggrin:

Wie zou er stiekem op dag 8 een ommetje maken? (anoniem)

• ja ik zou dat wel doen
  • nee hoor ik blijf binnen

0 stemmers

In dat hotel in Tenerife was er beveiliging die je tegenhield. Maar in woonsituatie weet ik niet, want dat lijkt me een onbegonnen zaak.
Ik ben wel benieuwd wat het met je doet, je zit eigenlijk toch in de gevangenis (ookal is het thuis).

Ik stuur eerst mijn kat op de uitkijk met een camera om :joy:

9 likes

Bucket :rofl:

Maar het is Ă©cht zo’n Franse sjĂ© egenover een harde guh

Ik woon in de middle of nowhere dus waarschijnlijk kom ik dan niet eens iemand tegen om te besmetten.

Ik weet wel een paar mensen waar ik even flink door de brievenbus zou niezen.

43 likes

Kattenvlogs :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Mijn vriend en ik willen allebei heel graag dat ons toekomstige kind onze eigen achternaam krijgt. Mijn vriend heeft zo’n standaard Nederlandse achternaam zoals de Vries, maar dan met der ipv de wat het ‘speciaal’ maakt. Ik heb een uniekere en mooiere achternaam (volgens allebei), maar omdat die ene letter bij zijn achternaam zit is het uniek en wil hij de naam voortzetten. :confused:
Ik wil met trouwen dus ook mijn eigen naam aanhouden en ik vind het belangrijk om dezelfde naam te hebben als mn kind.

1 like

Haha kijk hoe vaak zijn achternaam voorkomt in Nederland en hoe uniek het nou echt is

https://www.cbgfamilienamen.nl/nfb/

5 likes

Verschillen jouw ogen van kleur?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat klinkt beter?

• De blog
  • Het blog

0 stemmers

Mijn naam 35 en die van mijn vriend 20.

2 likes