Daar zijn ze nog niet zo duidelijk over geïnformeerd zei ze. Ze gaan wel proberen om het te regelen met hun verzekering aangezien ze nu niet echt vakantie kunnen vieren.
In China bezorgden ze nog wel boodschappen, maar mocht je niet opendoen voordat de bezorger weg was
Wel echt lullig, eerst die calima waardoor het 30 graden is en super benauwd en je gezandstraald wordt waardoor je niet lekker naar het strand kan en al bijna verplicht wordt om binnen te zitten en dan nu dit.
Misschien valt het wel onder calamiteitenverlof!
ik ga over twee weken naar Rome, en ik wil qua werk goed voorbereid zijn. Stel dat ik in quarantaine ga, dan laat ik het me echt geen vrije dagen kosten hoor!
Hahaha ik heb vandaag op mijn werk echt minimaal 30 mensen gehad die om (allang uitverkochte) handgel vroegen… Het is blijkbaar ook echt overal uitverkocht nu. We werden op den duur helemaal leip van de vragen, maandag vroeg niemand er nog om en nu wil opeens iedereen het tegelijk. De Dettol handzeep was ook bijna allemaal al weg
Zon jij wel eens topless op het strand?
- Nee, nooit
- Ja, maar alleen in het buitenland
- Ja, in Nederland en buitenland
0 stemmers
Liefst altijd, maar eigenlijk alleen op de waddeneilanden, als we wat beschut in een duinpan liggen, of vlakbij het naaktstrand ofzo. Doe het niet op een overvol stadstrand oid, waar je over de koppen kan lopen.
Het staat toch gewoon in de poll? Beetje raar bericht dit
Ik ben sarcastisch, maar je weet toch niet waar het over gaat als je bovenaan ziet staan “ik heb het allebei niet gedaan”?
Dat is omdat je daar op gestemd hebt. Wanneer je dat nog niet hebt gedaan krijg je de vragen over Wikipedia eerst. Beetje raar dus je bericht
Waarom maak je geen grap over de pasta aangezien het virus ook in italie is.
Haha ja ik snap het wel, ik vind het alleen er vreemd uitzien als je op resultaten klikt. That’s all.
Ik zou het liefste een dubbele achternaam geven. Kan wss ook tegen de tijd dat ik een kind zou krijgen, als ik er 1 krijg.
In België kan het al btw dus de Belgen hebben ook beetje gelimiteerde antwoordopties.
Het is vooral een onhandige achternaam dat er een aantal varianten op bestaan waarvan mensen hun eerste ingeving nooit mijn eigen versie is. Ik vind hem verder niet speciaal wel of niet mooi.
Mijn moeder heeft een oer-Amsterdamse familie, maar mijn vader komt uit een islamitisch land en ik heb dus ook zijn achternaam. Mijn voornaam is wel westers. Ik heb er met solliciteren etc nog geen problemen mee gehad, maar ik ben zelf bijvoorbeeld redelijk huiverig met iets als naar Amerika vliegen op het moment. Omdat ik een relatief lichte huid heb vanwege mijn moeders genen is het (hoe fucked up ook) nooit zo’n probleem geweest, maar als de politieke toestand erger wordt zie ik best voor me dat ik mijn moeders achternaam (of die van mijn partner als het zover is en diegene een “geaccepteerde” achternaam heeft) aanneem om het mezelf makkelijker te maken, en dat zou ik denk ik ook voor mijn kinderen doen. Fucked up dat het misschien moet, maar ik houd er wel nu al rekening mee.
Ik heb vorige week mijn geboortekaartjes verstuurd, met daarop een dubbele achternaam. Ik wacht nog tot het officieel mag en hopelijk met terugwerkende kracht. Vind stom dat dat hier nog niet kan.
Maar wat is dan het idee als mensen met dubbele achternamen gaan trouwen of zelf kinderen krijgen? Worden het er dan vier of moet je dan de keuze alsnog maken?
Ik snap de lol van twee achternamen gewoon niet geloof ik. Alleen maar lang en onpraktisch.
Mensen weten nooit hoe ze mijn achternaam moeten uitspreken. Het kan heel chique op z’n Frans, maar helaas is het gewoon super Nederlands qua uitspraak.
Ik voel me niet minder kind van mijn moeder of meer bezit van mijn vader omdat ik zijn achternaam draag. Ik vind het normaal dat het niet vanzelfsprekend de achternaam van de vader hoeft te zijn, maar waarom het dan allebei moet snap ik gewoon niet. Ik zie het voordeel van het hebben van twee achternamen gewoon niet. Het is veel langer en je kind wordt niet ‘meer van jou’ als het jouw achternaam heeft
Ja, heb ook het idee dat het dan toch vaak de moedersnaam is die als tweede staat en dan alsnog automatisch wegvalt. Op dit moment kies ik dan liever voor één naam, en dan mijn naam.
Al vraag ik me af, die dubbele naam blijft uiteindelijk wel als naam in je paspoort toch? Ook al neemt diegene later de naam van de partner aan?